Jag ska aldrig

Älskar att gå tillbaka till då August ännu låg i magen & tänka på vad jag minsan hade bestämt mig för att göra samt inte göra då det kommer till uppfostran etc.
Och hur jag suckade på människor som ville ge mig råd.
 
Ja. Nu sitter jag här & får äta upp det jag en gång så envist försökte övertala alla att jag minsan skulle klara av att genomföra.
 
Exempel.
 
  • "Jag ska INTE låta August se TV." - Well. Nu ser han inte mycket på tv alls. Vi har inget speciellt barnprogram (förutom Classical Baby som han inte sett på flera veckor) men tv:n står ofta på i bakgrunden då det blir så jäkla tyst & trist om man är hemma en hel dag? Turligt nog bryr han sig knappt.
  • "August ska INTE få äta socker" - Här höll jag mig undan bra länge, men eftersom jag & Andrew äter något sött varje dag, blir det himla svårt att hålla det undan från August. Samt att jag tror att om August har en sund relation till allt som är sött & att det inte blir något himlans "fredagsmysvräk" så tror jag att det inte är någon fara.
  • "August ska lära sig äta grönsaker tidigt" - hahahahhahahahaha. Skrattar mig själv i ansiktet. Jo men jag försökte en himla massa med alla grönsaker som finns på världskartan i flera månader innan jag insåg att ungen hatar typ alla grönsaker som finns.
  • "Jag ska amma i ett år" - OM jag bara visste hur otroligt tidskrävande & energikrävande det är att amma. Hatten av till alla mammor som "orkar" länge! Vi tog oss dock till 10 månader & det är jag jäkla stolt över!
 
 
Men han verkar helt ok ändå ;)

Kommentarer
Postat av: anna m Ludde

Hehe känner igen det där!
Har du testat att ge August edamame bönor? Ludvig älskar dom och massa nyttigheter.
Kram

Svar: jaaaa! Han älskar dom! :) Så himla bra! Mina favvos!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 14:41:56
URL: http://annatotti.se
Postat av: Frida - Vita villan

Man ska aldrig säga aldrig. =) Så lätt att säga såna där saker innan och måla upp en bild av hur det kommer vara. Men verkligheten blir oftas en annan.
Han kommer nog bli en bra kille ändå när han blir stor! ;)
Kram!

Svar: Nej man ska då aldrig säga aldrig! Att jag aldrig lär mig! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 14:52:21
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Hahaha! Word!!! Precis vad jag behövde få läsa efter en riktig skitdag där alla flashar sina glada barn i vagnar utan åkpåsar i strålande vårsol medan jag har burit och burit en skrikande febrig liten kille sedan i förmiddags. Nu sover pluppen och ja... Det blir aldrig som man tänkt sig!!!!

Svar: Åh stckars! :( I know the feeling! Hoppas morgondagen blir bättre! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 15:23:19
Postat av: Pappa

Oj vad lik han är dig på denna bilden !

Svar: Tycker du?? :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 15:56:17
Postat av: Elinen

Jag hade nog inte sagt jag SKA amma ett år men lite för mig själv tänkt att det var bra att sikta åt det hållet. Så blev det ju inte. Efter lite knappt 6 månader tvärvägrade min bebis bröstet. Helt vansinnesarg blev han om bröstet erbjöds. Tog mig kanske 10 min att lugna honom. Gjorde jag ett nytt försök blev han på en sekund lika avgrundsarg igen. Testade man med nappflaskan däremot då smuttade han glatt. Det här utspelade sig mest vid 2 tiden på natten. Jag orkade ju inte bråka med honom många nätter. Och så fort jag gett upp om natten blev nästa amning en bråkstund osv osv tills det bara var flaska som gällde. Så vad jag hade tänkt var ju helt oväsentligt, det var inte jag som var bossen. :)

Svar: Nej det är inte vi som bestämmer ;) De där små har sina egna viljor minsan! Man får nog bara köra på & ta dagen som den kommer!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 16:11:31
Postat av: Annica

Haha, skrev ett liknande inlägg på min blogg för ett tag sen, om mamman man tänkte vara och hur det sen blev. Man får helt enkelt sänka kraven på sig själv och go with the flow! En sak är jag helt säker på, att vi alla gör vårt bästa och det kommer bli bra människor av våra barn ändå, för dom får det viktigaste, kärlek, omtanke och trygghet!
Kram!

Svar: Precis så är det! Så länge de har kärlek & trygghet! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 16:17:44
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Katarina

Jag tycker han verkar som en helt ok filur! trots allt liksom! ;) rätt så nyttigt att läsa för en som inte har kids än (dvs jag) - känner ju igen mig allt för väl i dina tidigare övertygelser, he, he!

Svar: hehe. Ja jag var SÅ övertygad om att jag minsan skulle kunna hålla de där sakerna ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 17:50:22
Postat av: Amanda

Ja, det är verkligen lättare att vara förälder när man inte har barn, hihi!:-)

Svar: Verkligen! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 18:27:43
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Nikita

Jag å Daniel är riktiga gottegrisar så för oss är de
Åxå svårt å dölja för barnen .. Men ja tkr som dig i de du skriver ang socker :-)

Svar: Ja det kan ju inte vara SÅ himla farligt. Vi väljer dock enbart organic, eko etc även när det kommer till gottigheter så liiiite bättre är det kanske? ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 20:35:59
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Dixie

Åh, min lista är längre än så kan jag säga... :) men du är inte ensam helt klart.
*Vi tittar iofs knappt på tv, men hon älskar youtube. Som tv, med andra ord. Hon är fö besatt av ipaden. Och jag orkar inte bry mig. *Hon äter socker (i kex och ibl godis om hon kommer på mig... Vilket händer ofta nog at ge mig ångest över mitt godisintag) men det är mängder med söta saker hon ratar så jag tänker; she's not lost. Yet. Hon väljer ofta salt (chips) framför nåt sött.
*hon älskar gurka, tomat och ibland majs! Det innebär dock att hon ibland vill ha mellis bestående av 98%vatten och vadå, inga näringsämnen what so evah, och startar en gråtfest om hon inte får sin vilja igenom.
*agree. Har nu ammat i 3v och räknar ner till jag slutat och kan börja använda vanliga kläder och snygga bhar och inte känner mig som en ko längre. Nu satte jag inte upp mål med E och gör inte denna gång heller men även om jag uppskattar behändigheten med amning kan jag inte förlika mig med hur låst man blir.

Kram!

Svar: Men ååååh! Har bebben kommit? Och för tre veckor sedan? Men hallååå! GRATTIS! Du måste ju säga till! ;) Ja de där med att amma & använda amningsvänliga kläder samt fula bhar var ju pest altså. Aldrig känt mig så begränsad, ful & okvinnlig altså! Men samtidigt är det så himla fint att amma <3 .KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 22:13:12
Postat av: Anna

Haha, likadant blev det när min familj skaffade hund. Hon skulle till exempel inte få vara i några möbler. Nu ligger hon som prinsessan på ärten på ett berg av kuddar i soffan när vi ser på TV. Likaså sover hon alltid i någons säng. :) Men det är ju sååå myyysigt :D Att vi sa att hon inte skulle tigga mat är också ett minne blott. ;)

Svar: hahah jamen precis!! Så sa jag också om vår hund. Han skulle aldrig sova i sängen! ;) Men det gör han visst ändå, hehe.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-16 @ 22:19:51
Postat av: Nina

Såna här inlägg är jätteroliga! Jag inser varje dag att jag gör saker jag lovade mig själv under graviditeten att jag absolut inte skulle göra. Speciellt det där med socker är svårt. Thea förstår precis när vi äter kakor/annat gött och är man iväg och fikar hos andra t.ex. går det inte att ha något framme som hon inte får smaka på. De blir medvetna så himla fort barnen... Mycket snabbare än jag trodde :-)

Svar: Jamen visst förtsår dom snabbt!?! Jag kan äta en kaka då August är inne i ett annat rum & det är som om han känner lukten. Ett 6:e sinne liksom. haha. "låtsassmyger jag" med något nyttigt så (för att få det att se mer intressant ut) så synar han bluffen med en gång!! fattar inte! ;) Det är kört för oss! haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-17 @ 10:17:00
URL: http://ninaerica.blogspot.se
Postat av: Trees

haha kanner igen mig som manga verkar gora :D
tv e ingen hit for olivia har heller, jag har pa radio istallet.. (for att forsoka liite iaf haha)
Men jag skulle tex amma i minst 7 manader, men det blev bara 3!!! for mig och olivia. Ahh blev sa himla besviken, men som sagt, dom blir nog bra folk av vara kiddos anda <3 :D KRAM

Svar: Radion kör jag också på då jag inte har tvn på. När jag tänker på det så är tvn inte alls på ofta efter morgonnyheterna eftersom vi är ute & flänger. Men betydligt mer än jag "lovade" mig själv ;) Oh well! Våra ungar är perfekta ändå! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-17 @ 10:35:58
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Lisa

Åh amningen var verkligen så mycket jobbigare än vad jag hade kunnat föreställa mig. Skulle med amma ett bra tag men slutade efter ca 1,5 månad.

Svar: Verkligen svårt att föreställa sig hur energikrävande & tungt det kan vara! Men vi gör så gott vi kan! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-17 @ 20:01:06
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Herregud ja, 10 månader är ju jättebra tjejen!!!!! Toppenbra!!

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir att höra det <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-17 @ 21:00:33
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilket bra inlägg! Känner igen mig kan jag säga... Våra barn kommer bli så bra ändå för de får trygghet och kärlek! (Så försöker jag tänka iaf, idag är ärligt talat ingen bra dag på det området då jag känner mig som världens sämsta mamma, sur trött och tråkig! ) kram!!

Svar: Men så är det! Kärlek & trygghet skapar glada barn. Sockerförbud kommer inte göra ett barn bättre än det andra! (Nu menar jag då såklart inte att ösa skräpmat & godis över ungen såklart, men du förstår nog vad jag menar ;)) Du är en himla fin mamma alla dagar i veckan! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-17 @ 23:07:48
Postat av: camilla

Hahaha guud så kul att läsa!

Jag sa också att jag skulle hålla Elton ifrån socker. Strax efter året fick han smaka lite någon gång och nu vet han precis var "godisskåpet" är. Går inte att smyga.. Haha! Som tur är nöjer han sig med någon bit. Glad så länge jag kan hålla det till helgen iaf.

Kul att du kunde amma så länge ändå. Jag helammade i sex månader sedan tog det slut.

Kraam

Svar: Jamen visst är det så! De vet PRECIS vart godsakerna finns, hur det ser ut osv ;) Jaja. Det finns värre saker här i världen än lite choklad eller chips ibland. August är precis likadan. Han tar ett par bett sedan är han nöjd. Bättre att inte göra någon grej av det med förbud tror jag faktiskt :) Skruttisarna. Så himla roliga & LIKA altså! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 22:57:35
URL: http://camillasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0