Onsdag

Har ni haft problem att klicka er in på min blogg i några dagar?
Det har varit ett himla krångel från min sida med allt möjligt så jag är nyfiken om det är blogg.se i stort, eller om det bara är min dator?
(kan ej någonting om tenik el. internet så vet iofs inte vad det kommer göra för skillnad, haha)
 
Hur som haver, skorna skaver.
(Jag har faktiskt ett skavsår från morgonens promenad)
 
OK.
NU ska jag bli seriös.
August har börjat klättra i trappan.
Altså. han klättrar upp & ner konstant, nonstop, 24726 gånger i minuten, hela dagarna.
Upp, ner, upp, ner, upp ner.
Puuuuuh!!
Kommer få världens bikinirumpa om jag ska fortsätta jaga honom hela tiden.
Hade ju hoppats på att slippa behöva sätta in ett staket (ord?) som är specialtillverkat då vår trappa är både bred & svängd längst ner, men kanske blir det ett måste ändå.
 
 
Vettigare bryderier eller nyheter har jag inte att komma med idag.
Nu ska jag slänga mig i solstolen en sväng & få röda kinder.
30 grader är det på vår altan.
Så.jäkla.GÖTT!

Kommentarer
Postat av: Victoria B

Finns säkert nåt som passar. kolla in denna...bara ett förslag av många :)
http://www.sears.ca/product/bily-3-in-1-10-sq-ft-indoor-6-panel-steel-superyard/632-000289363-375010

Kram

Svar: Åh TACK för tips! Ska genast spana in. Vi har googlat en himla massa men inget verkar passa!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 20:30:25
Postat av: Josefine

Nej, någon svårighet att komma in har jag inte haft. Däremot blir jag vareviga gång jätteirriterad på att det kommer upp en ruta med texten att webbsidan inte kan visas precis till höger om din bloggerfy-annons. Så där kan jag inte läsa texten direkt, utan måste klicka mig in i inlägget för att kunna läsa...

Svar: Jag har hört någon säga det förut! Jag är så jäkla urkass på design & fattar inte hur jag ska göra om :( Tjejen som fixade min design drog sig ur & nu måste jag ju fixa nytt & rätta till dessa problem altså!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 20:31:35
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: Hanna Melkers mamma

Tur att trappen har lite tyg på sig :) Melker äääälskar trappen hos sin farmor och farfar, och pallen hemma klättras det upp och ner upp och ner heeeela tiden :) roliga de små liven!

Svar: Ja nu är jag verkligen tacksam över den där hemskt fula mattan, haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-10 @ 21:49:28
Postat av: Anonym

30 grader...låter helt underbart!
Åh så skönt att få sån värme...(jag får väl flytta och inte klaga antar jag)
Värmland bjuder på -2 två minus alltså...har vi tur får vi 5 grader varmt idag...Det pratas om värme nästa vecka...10-15 grader...Åh så jag hoppas på det!
Fin liten son du/ni har !
Ha en fin dag!
Gizze i Värmland

2013-04-11 @ 07:32:24
Postat av: gizze

30 grader...låter helt underbart!
Åh så skönt att få sån värme...(jag får väl flytta och inte klaga antar jag)
Värmland bjuder på -2 två minus alltså...har vi tur får vi 5 grader varmt idag...Det pratas om värme nästa vecka...10-15 grader...Åh så jag hoppas på det!
Fin liten son du/ni har !
Ha en fin dag!
Gizze i Värmland

Svar: Brrrr! Hua så kallt! Hoppas det blir varmare snart snart! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 07:32:56
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

bra träning för honom! hihi :)

Svar: Verkligen! Och för MIG! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 07:45:41
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: louise

Jag skulle satsa på att lära honom gå försiktigt. Backa långsamt neråt.. skönt när de lärt sig ta det försiktigt. Vi har också matta i vår trapp å Viggo har knappt gjort sig illa alls de få ggr han fallit. Dock är han äldre än August men i samma ålder tog han det lugnt neråt för han fattade snabbt att det var bra. Alla barn är ju iofs olika men har fått intrycket att A är rätt försiktig?! Kramar

Svar: Han är verkligen försiktig! Han backar ner långsamt & jätteduktigt, men jag vill ändå inte lämna honom själv där för olyckor kan ju hända & det är inte uppsyn över trappan från kök, vardagsrum osv tyvärr. Så jag MÅSTE "jaga" honom ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 08:05:31
Postat av: Annica

Åh vad jag är avis på värmen!!!
Har inte haft problem att logga in, men får alltid den där rutan "webbsidan kan inte visas", som någon nämnde.
Om han klarar trappan utan grind är det ju bra, den ser jätteskön ut med matta!! MEN, så klart vill du kunna slappna av (trots att bikinirumpa låter fantastiskt;)) utan att behöva oroa dig för att han ska falla, så en grind kanske inte är så dumt. Man kan ju välja att ha den öppen ibland och stängd ibland. Om inget annat, så kanske barn nummer två (när han/hon eventuellt kommer) inte är lika försiktig och då har ni redan en grind att bara plocka fram? En tanke bara.
Vår trappa är en dödsfälla rakt ner i källaren, brant, svängd och utan matta, så för oss var en grind ett måste. Plus två vilda busungar, hehe ;)
Ha en underbar dag! <3 Kram!

Svar: Den där jäkla rutan som jag konstigt nog aldrig sett? MÅSTE ju få hjälp att ta bort den! :/
Och jaa det kanske måste bli som du säger, att vi har en temporär grind som får vara öppen emellanåt då vi orkar springa ;) Hade hoppats på att han skulle tröttna om vi inte gjorde någon grej av det hela, men det verkar inte funka, haha.
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 08:23:17
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: aliengirl- art is my life

Det blev lite krångel med min dator med för ett par dar sen, riktigt irriterande när sådant ska hända! :)

Svar: Inte kul med datorkrångel altså!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 09:15:22
URL: http://aliengirllouise.blogg.se
Postat av: Elinen

Jag har inte haft några problem med din blogg.

Min lilltjej som snart fyller 1 år ÄLSKAR trappan. Hon kryper upp och sen ska hon gå ner (hållandes i mig såklart) men oj oj oj vad ont jag får i ryggen av det. Vi har en trappgrind (både uppe och nere!) men ibland går hon fram till grinden och står och rycker i den och dunkar skallen mot den och ser så ledsen ut att man bara måste låta henne klättra en stund. :)

Svar: hehe, VAD är det med trappor??
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 10:00:01
Postat av: Nikita

Oj ja skulle aldrig kunna leva utan grind för trappen här hemma, då skulle meja förmodligen inte vara vid liv längre , grymt men sant !

Svar: Tur att August är försiktig! Kan tänka mig att du måste ha grind för din busa :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 16:28:23
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Kan tänka mig att det blir ett väldigt spring upp och ner för trappan, är så glad att vi inte har trappa för annars skulle väl Elsa upp och ner i den också. Hon kan hålla på i timmar med att göra bus :P

Svar: hahha, ja jag skulle också vara glad om vi inte hade trappa ;) August håller på i timmar! hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-11 @ 18:38:43
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0