Slutspurten

  • Vi har fått stopp i en toalett! (Andrew är på bröllop i London & jag kan inte få tag på honom så jag har ingen aning om hur man fixar?! TIPS?)
  • August hade sönder min plattång (& mitt hår (LUGGEN!!) är superfluffigt) (kan man använda parentes inom parentes?)
  • August skrek konstant i 2 timmar i morse.
  • Mally bestämde sig för att springa iväg imorse när vi var ute & gick
  • Mally vägrade gå efter halva promenaden så jag fick dra honom hela vägen hem.
  • August har lärt sig ta av sig blöjan själv
  • Mamman är nära ett psykbryt
  • Lät August äta sina frukostflingor hur hundskålen för att få tyst på han
Dont judge..
 

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Amerikanska toaletter är hopplösa... har ni nån plunger hemma? (en sån där enkel med gummitratt längst ner och skaftet i trä) Brukar fixa sig med det om man håller på ett tag, liksom trycker till med stor kraft med the plunger, kolla YouTube, finns säkert nån video där hur man fixar...

Svar: Ja vi har en sådan & jag ska kavla upp ärmarna nu & börja.. BLÄÄÄ. haha. Vill inte inte. Sjukt äckligt altså. Har aldrig gjort detta förut. Uäsch..
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 19:14:36
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Jenny

-Funkar det inte med den hederliga gamla "plunger/sugen" (eller vad de nu heter?)?
-Ja, man kan använda parentes inom parentes, i alla fall så såg jag ofta det i kurslitteratur :)
No judging. Det låter som en jobbig stund där med Mally och August, helt ok att äta hur (ren?!) hundskål, tycker jag.
Men vad duktigt av A att han kan ta av blöjan själv!

Svar: Jo jag ska kavla upp ärmarna nu. EW! haha. Sjukt äckligt altså. (fjantig mamma i know)
Jamen visst är han duktig? Hrmpff.. Torkade bajs över hela golvet, haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 19:15:43
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Hanna Melkers mamma

Stackars mamman! Styrkepussar till dig! <3 du är bäst vet du!

Svar: PUSS hjärtat! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 19:16:15
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

åh. jag får så dåligt samvete att jag kommenterar så dåligt hos dig. du ska veta att jag läser. ofta igenkännande och med ett leende på läpparna men tiden vid datorn är numer minimal och kommentarerna får ibland lida. vill så gärna skriva till dom som jag uppskattar :(
jag FÖRSTÅR att du är nära att psykbryt. jag är där gaska ofta och vänder jag med ;) älskar att plutten fick äta ur hundskålarna..det är bara föräldrar som förstår storheten i sånna tilltag :)

kram på dig min vän ♥

Svar: Men kära duuu! Du ska väl inte ha dåligt samvete om någon. Du är 2barnsmamma & en är en liten ammande plupp! Jag skrek i kudden idag, hahahha. Lite mer än 24 timmar kvar. Räknar ner..!
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 19:24:56
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, människa vad jag älskar dig! :-) styrkekramar - du är en klippa!

Svar: Men åh! Vad gullig du är! <3 <3 <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 20:18:47
Postat av: Carro

Oh hjälp! Känner igen lugg-problemet! VARFÖR skaffa man lugg när man har lockigt hår? Hey anette från förorten när jag tvättat håret o inte plattat de! Tips på de: torka luggen ordenkligt med handduk efter dusch så blir det liiiite bättre. Alternativt även föna? Toan: testa en såndär sugproppgrej, funka apabra nr jag fick stopp i toan. Och helt seriöst, jag avlider av skratt! Lite hunddräggel har ingen dött av! Jag käkade själv lite imorse. Trodde mårten hade käkat upp typ hela godisskålen själv. Inser efter ett par godisbitar (de få som fanns kvar) att de fanns massa hunddräggel o hundhår på dom;)). Tänk alla singelmorsor? HUR klarar dom sig?! För mig ett mysterium o då har min kiddo inte ens börjat kunna ta sig fram för egen maskin än;) Kram!!:)

Svar: hahahhahaha! Anette från förorten. Men JA. Så ser man ju ut. Sjukt ful 80tals frilla! Föna så blir det lite bättre, sedan vaknar jag dagen efter och det ser för jävligt ut igen, hehe. Oh well! Jag får ha scarves osv på i några dagar till den nya kommit på posten :) Tack för tips ang toan. Jag ska kavla upp ärmarna nu. EWW! haha.
Fattar inte hur singelmammor orkar altså.. Hatten av!

KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 20:19:33
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: Liilly

Heja heja du fixar det!!!
Det är tufft att vara själv länge med baby å hund, i know! Lägg dig tiidigt så du orkar!!
Jag skrattade lite när August äter ur hundskålen!! Jag brukar låta min dotter välta ut vattenskålen och plaska med vattnet när jag är helt slut! ;)
Kraam!!

Svar: Ja de är verkligen inte enkelt altså! Den där hunden är ju som ett till barn ;)
Hahah. Det låter jag August göra med! Tänker ju att det är bara vatten. Det går att torka upp, hehe.
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 21:09:14
Postat av: Nina

Kämpa på, Jenny! Nu är det inte långt kvar. Men jag blev nästan gråtfärdig av att läsa allt som inte går din väg just nu. Du klarar detta, snart är Andrew hemma igen! Har FULL förståelse för flingorna i hundskålen. Miljoner kramar till dig! <3 <3 <3

Svar: Nej denna dagen altså! Hjälp vilka motgångar! Puh. Nu är det inte långt kvar. Liiite mer än 24 timmar. Heja på mig!Tack för peppen kära du! <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 21:20:47
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: louise

Ha ha ha.. Nu ska han bara lära sig sätta på ny blöja själv oxå! Min son brukar få äta korv ur ett flak på nån leksaksbil om det krävs. Å sitter på golvet gör han typ varannan måltid. Bra kämpat dessa dagar! Kramar

Svar: hahaha. Det gör August också! ;) Jag låter honom äta vart han vill ungefär. Bara han äter! ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 22:06:02
Postat av: Zanna W

Har precis suttit och tittat igenom alla dina fina videoklipp (skaffade VideofyMe först nu). Så kul att se! Känns som ungefär 100 år sedan barnpassningen på Sats... ;) du är så vacker Jenny! Måste bara säga det! :) hoppas ni mår toppen! Kram!

Svar: Hej vännen! Ja visst känns det som en evighet sedan? 5 år? Wow! Och TACK! vad gullig du är! <3 Hoppas allt är väl med dig & pojkarna!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 22:20:34
Postat av: Anna

Ja googla och se om du finner tips för toaletten eller fråga en snäll granne om den vill hjälpa till? Vem skulle inte hjälpa en stressad mamma liksom?
Hoppas du får kompensation när mannen kommer hem igen :)

Koscher salt - jag tänkte på koscher "kosten" som är judisk? Fast det kanske inte har med det att göra?

Svar: Jag får kavla upp ärmarna själv ;) Bläää! hahah. Hittade ingen granne som var hemma tyvärr. Oh well. Jag ska väl klara detta också!

Jo men jag tror att det har fått sitt namn från själva kosten kosher. Måste googla nu.. :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-20 @ 22:55:42
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Victoria B

Plunge away! vi har en toa som det alltid blir stopp i....SÅ JÄVLA STÖRIGT!
Jag älskar att du lät hon om käka ur hundskålen. Va tvungen att visa Brian!
Massa styrke kramar!

Svar: Dags att kavla upp ärmarna altså. EWW. hahhaa.
Ja det var min sista utväg.. ;) haha.
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-21 @ 01:35:06
Postat av: Maria, Livet med tre

Men åh..
Vad säger man?!
Känns det lite bättre om jag säger att här borta.. lååååångt långt över atlanten i en liten stad som heter Göteborg.. Här sitter en till mamma med analkande psykbrott.
Jag vet snart inte vad gör med min trotsande, bråkandes 4 åring.. Han passar verkligen på att göra allt och mycket mer när jag är själv med dom.
På något jäkla underligt sätt så överlever man och blir lite starkare och tuffare efter varje makt kamp.
Och vad sjutton gör det att flingorna serveras ur hundskålen? :-D
Alla medel är tillåtna i krig.. eller? ;-)
Jag önskar dig ALL lugn och ro nu när Andrew strax är hemma!!

PUSS och KRAM!

Svar: Kära kära du. HEJA PÅ! Här kommer en miljon kramar & pussar. Vad är en liten fjantig ettåring jämfört med 4 ungar & en med 4års trots?! Puh. Jag blir svettig av tanken..Och jaa visst klarar man det & man blir verkligen starkare. Men fy fan vad jobbigt det är, haha.

Ja jag struntar fullkomligt i vart han äter just nu så länge jag slipper höra gnäll en endaste gång till ;)
PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-21 @ 07:01:31
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Annica

No judging här!!
Jag "plungar" en toa minst en gång i veckan. Är något av en expert på det nu ;)
Och psykbryt är jag nog nära minst en gång i veckan iaf.
Snart får du njuta av att ha mannen hemma och få lite egentid! Bra jobbat!!
Kram <3

Svar: Jag kanske skulle flyga över dig så du får hjälpa till med eländet! haha ;) Ja nu sitter han på flyget till DC! Tjohooo! Äntligen!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-21 @ 09:24:49
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Hanna

Jag blir både full i skratt och tårögd när jag läser....åå - no judging!! Ibland måste man skratta åt elendet...men jag vet hur det känns när man är mitt uppe i det, inte kul! Men kämpa på vännen, du gör det så bra, heja dig!!
I veckan är det min tur att vara själv m barnen - bara onsd t lördag visserligen - får väl se hur det går...haft några nätter m bättre sämn nu så jag var hoppfull men så har natten till idag varit helt galen igen, zzz. Nåja, nu skulle detta ju inte handla om mig - tänker på dig!! Stor kram! <3

Svar: Det är en lång tid med två barn! Hatar när gubbarna är borta på helgen! Det är ju liksom det man ser fram emot hela långa veckan. Heja på kära kära du! Jag ska tänka på dig & du får så gärna skriva hur mycket du vill här vet du :) <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-21 @ 10:10:54
Postat av: Hanna

stavning...elÄndet och sÖmn (jag vet, jag stör mig massor på om jag stavar fel...måste ursäkta mig genast ;))

Svar: Jag såg inte ens stavfelen! så trött är jag ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-21 @ 10:12:17
Postat av: Lisa

Skönt att höra att andra mammor också har såna dagar!

Svar: Ja här är inte allt rosafluff ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-21 @ 16:14:08
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Aida Lazarian

Hahaha sista punkten! XD

Svar: Man gör vad man måste för att få lite lugn.. ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-21 @ 20:15:26
URL: http://www.aidalazarian%40gmail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0