Den bästa tiden är NU.

Jag minns tillbaka då August var en liten plutt & mest sov.
Då bröt emellanåt någon den där innerliga glädjen med ett -
"Vänta du bara till han kryper, då får du inte en lugn stund"
Och när han väl kröp, så tyckte jag det var så jäkla skönt.
 
Då sa någon
"Vänta du bara till han går, då är det en helt annan melodi"
Och så började han gå & jag tyckte det var en sådan lättnad.

Sedan sa någon
"vänta du bara till han börjar prata"
Och nu har han börjat prata & jag tycker då verkligen att detta är det roligaste hittills.
 
Han frågar & pekar dagarna i ända & jag verkligen njuter av att få lära min nyfikna lilla korv.
Allt, verkligen ALLT vi säger, apar han efter.
Det fullkomligt forsar ord ur den lilla munnen.
 
Jag tycker det är helt underbart!
Att han kan så mycket nu.
Vill ha gå någonstans så kan han, han kan visa att han är hungrig, han kan visa vad han vill göra.
Det är så mycket enklare & August så mycket gladare.
Vi kan göra så mycket mer saker tillsammans, för han har lite mer tålamod då han förstår vad som komma skall.
Han kan "leka" med kompisar & det finns inget bättre än att se honom som ett yrväder på lekplatsen.
Vi skrattar ihop ofta & har det så jäkla mysigt.
 
Det är väl klart att jag ibland kan sakna den där minimini bebben som bara låg & snuttade sig igenom dagarna i ända, men jag ser så mycket fram emot att se denna pojken växa, ta för sig av livet & utvecklas till sin egen person.
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Precis! NU är bästa tiden! Varje tid i deras liv har sin charm, men jag tycker bara det blir bättre och bättre! Att gosa med en bebis i all sin ära, men att kunna prata med sina barn, lyssna på dem när de berättar och skratta ihop åt roliga saker och diskutera saker och förklara saker... Jag ÄLSKAR det! Ibland vill jag inte att min minste ska bli större, för han är min minsting liksom, jag vill hänga kvar vid det bebisaktiga i honom, även om det blir mindre och mindre. Men sen nästa sekund så kan jag knappt bärga mig tills jag får se honom börja skolan osv. Men jag är en stor believer av NUET! Jag försöker verkligen leva i nuet och njuta av VARJE del i barnens utveckling!

Svar: Åh så underbart att höra! <3 Precis så är jag med. Och tur är väl det för det GÅR ju faktiskt inte att resa bakåt i tiden. Så nuet är ju det allra viktigaste <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 15:11:37
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: louise

..underbart! And it keeps getting better!!

Svar: Jaa jag tror det! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 15:23:51
Postat av: Elena

Men åh vad mysigt! :)

Svar: Ja det är väldigt mysigt :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 15:52:38
URL: http://ellisono.blogg.se
Postat av: Linnea

Tack för din fina blogg :)jag undrar om August pratar nån svenska eller är det bara engelska? för jag antar att du pratar svenska med honom?

Svar: Tack för fina ord! :)
Jag pratar bara Svenska med August då jag är hans enda "svenska källa". Väldigt viktigt för mig att han kan mitt språk. Sedan när vi är ute på play dates etc så pratar vi ju engelska, men jag blandar ändå in svenska ord ibland för att han förstår det bättre :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 17:57:06
Postat av: Anna

Håller med om att det verkar mer givande när man kan ha en dialog med den lilla personen :) Talar han någon svenska, förstår han svenska?
En annan fråga, jag reser till NYC om 4 v. Du som gillar frågor, tror du det är lugnt att resa med ett Mastercard? Det bör väl fungera? Och tillsist. Har du tips på bra frukost/middagsställen i NYC? Kram :)

Svar: Han förstår mer svenska än engelska tror jag, till min lycka :)
Åh så kul! Mastercard funkar absolut, men jag skulle rekommendera att kontakta banken & säga att du ska utomlands för ibland kan dom ta bort den där transaktionsavgiften som tillkommer varje gång du handlar på ditt kort/tar ut pengar etc. Cash is king! ;)
Frukost på Clinton Street Baking CO & jag vet miljoners middagsställen men hinner inte skriva ner dom nu ;) Du kan väl maila mig så skriver jag då jag har tid? Tror det finns några favvisar i NYC kategorin också :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 18:20:40
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Anonym

Åh vilken liten sötnos :)

Svar: Ja han är så underbar! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 20:03:48
Postat av: cicci

Nej men gud så gullig! Ta vara på den tiden ^^

Svar: Ja det gör jag verkligen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 20:04:31
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: Sarah

Tycker faktiskt att folk är lite dumma o elaka när de säger sånna där saker. Det bästa som finns är väl ändå utveckling. Varje gång min Charlie gör något nytt blir jag så mallig så jag skulle kunna spricka. 😊

Svar: Ja precis! Jag håller på att koka över varje dag med stolthet & kärlek då August säger ett nytt ord eller bara gör något nytt. Älskar det! :)
jenny - mammaliv i Nashville

Postat av: Angela

Hej =) Vilken fin och rolig blogg. Du har just fått en ny "följare" och nej du måste inte följa mig för de =)

Jag gifte mig i Las Vegas för dryga 1 årsen. Dock inte med en amerikan utan en tysk/svensk =)

Kramar från Sverige

Svar: Åh tack snälla rara så glad jag blir! :) Och grattis till giftermålet. Så kul att gifta sig i Vegas!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 20:27:24
URL: http://angelasand.blogg.se
Postat av: emma sofie

Hahaha vad roligt för det är precis sånt jag fått höra med mina barn. Alltid dem där negativa kommentarerna: vänta du bara tills... För mig har det också varit lättnad när dem har börjat krypa, gå, prata. Varför är folk så pessimistiska när det gäller barns utveckling?

Svar: Ja men precis!! Jag älskar det!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 21:55:16
Postat av: Nathalie

Åh jag hållet med. Nu när de börjar prata och härma allt man säger är en underbar tid! :)

Svar: Ja det är verkligen det! Och August babblar en massa nonsens hela dagen / det är väl det sötaste jag någonsin hört!! <3 :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-15 @ 06:09:01
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Elinen

Jag håller med om att det bara blir roligare och roligare. Kapaciteten barn har för att lära sig saker är ju helt otroligt fascinerande.

Min man (vars mamma är amerikan och han är uppvuxen tvåspråkigt) pratar bara engelska med våra barn och jag svenska. Jag upplever att de förstår båda språken utan problem och det är så himla coolt tycker jag. Jag är väldigt nyfiken på vad som kommer ur August mun är det svenska? engelska? blandat? Vi tyckte att när vår kille började prata (lillasyster pratar inte ännu) var de flesta orden sådana som väldigt lika på båda språken (säger han katt eller cat går inte att höra skillnad på ett litet barn som inte artikulerar så tydligt). Sen var det ganska länge så att för varje ord valde han ett språk. Meningarna kunde ju då bli blandade men hade han valt att säga car blev det aldrig bil osv. Nu (han är nästan 3 men han började prata sent) finns många ord på båda språken och jag tycker mig börja se en antydan till att han anpassar språket till vem han pratar med (svenska med mig och engelska med min man) men kanske inbillar jag mig bara. Gulligast är iaf de svenska böjningarna på engelska ord. "Akta caren" "Mamma bada i lake:en". Jag hoppas du kommer berätta lite om hur det går för August med språken. Så spännande att höra om hur andra tvåspråkiga barn gör. :)

Svar: Åh vad kul att höra!! Jag älskar andras "tvåspråkshistorier" :) Heja er!
Jag pratar bara svenska med August, förrutom då vi är med amerikanska vänner etc, då kan jag inte prata svenska ;) Men ofta även här hemma då Andrew är runtom så försöker jag prata svenska så August får höra så mycket som möjligt. Jag är otroligt bestämd på att han SKA kunna svenska. Kanske kommer han inte prata det så mycket senare i livet (skolåren då det kan vara "pinsamt" att kunna ett konstigt språk") men han KAN iallafall & kommer ha lätt att plocka upp igen då han blir äldre.
Just nu försöker han prata mycket svenska & det hörs verkligen vilket är SÅ himla kul :) men visst blandar han & är lite förvirrad ibland ;)
Jag har märkt att han började lite senare med ord än andra barn, men tror att en anledning är att varje sak har TVÅ ord & de låter så otroligt annorlunda så han visste liksom inte vilket han skulle välja. När vi var i Sverige i nästan en månad så släppte det verkligen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-15 @ 10:00:07
Postat av: Aida

Vänta du bara tills... Haha, nej jag skojade bara :D Det där låter härligt!

Kan du inte göra en liten video på när du pratar med August! Det skulle vara så mysigt att se :D

Svar: heheh ;)Jo det kan jag väl fixa ihop! Kul med lite tips från er!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-15 @ 22:21:12
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Nikita

Jag tkr de finns en viss charm med alla åldrar under första året :-)

Svar: Ja så är det verkligen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-16 @ 08:33:57
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: johanna

vi kommer att ha en giveaway när vi har nått 30 följare på videofyme så se till att följa oss där vi heter JohannanNathalie där så snälla följ oss

2013-08-16 @ 21:07:26
URL: http://johnnaochnathalie.blogg.se
Postat av: johanna

http://johannaochnathalie ska det stå jag skrev fel :)

2013-08-16 @ 21:08:28
URL: http://johannaochnathalie.blogg.se
Postat av: Mimmi Eriksson As Milae

Min lillebror är 3, och det är en underbart kul tid! Det är prat hela tiden och roliga ord kommer ut, han är verkligen rolig och supersöt, och med på ett helt annat sätt! Dock har han nu kommit in i trotsåldern och det är en pojk med riktigt temprament.... ;) och han är faktiskt väldigt lik august!

Svar: Men vad roligt att höra :) August har nog också ett ganska hett temperament emellanåt ;) men bara när ingen annan är runtom, hehe. Ja de är för underbara kidsen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-16 @ 21:57:02
URL: http://milae.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0