En vecka kvar!

Åh!
Om en vecka är vi i NYC.
Som jag längtat tillbaka till den staden. Vår stad. Där vi träffades, blev tokkära, gifte oss, skaffade Mally, blev gravida & staden där August föddes ♥
Vi ska bo på The ACE i midtown, äta middag med vänner & åka på den årliga Kickoffen hos Andrews chef.
Så himla kul!
Om dagarna kommer jag & August hänga i parker, på lekplatser & luncha med alla vänner som jag saknar så otroligt.

August fick tummen upp av doktorn idag på besöket. Ingen öroninflammation & misstankar om pollenallergi. Vi får avvakta & se! Skönt att allt är väl med korven iallafall.
 
24 timmar gammal pluttbebis & jag då vi checkade ut från New York Presbyterian
 
 
Vi tog en taxi hem :,)

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vad kul! Jag har alltid velat åka dit.

Svar: Hoppas du får åka dit någon gång! :) Älskar den staden alltså!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 06:21:57
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Lisa

Häftigt att vi åker till NYC på exakt samma dag:)! Hoppas att ni får en toppenbra resa:)

Svar: Nämen! Där ser man! :) Kul! Hoppas ni med får det toppen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 08:28:49
URL: http://livetenligtlivetenligtliisa.blogg.se
Postat av: Mammi

Åh vad härligt! Jag vill faktiskt oxå åka dit! Skönt att det inte bar nån inflammation iallafall fall❤love you

Svar: Så himla skönt att det inte var någon inflammation! Puh! Nu har jag laddat upp med allergimedicin, så nästa gång vi ser tecken på massa nysar & örongnugg ska vi ge en pyttedos för att se om han blir lite bättre.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 08:40:03
Postat av: Marie Bergman

Åh vad kul! Jag har aldrig varit där men drömmer verkligen om det :)

Svar: Jag hoppas att du kommer få åka dit en dag! :) Så himla underbar stad!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 09:01:18
URL: http://livetiluxemburg.se/
Postat av: Anna Lopez

Vad härligt! Har aldrig varit i USA men NYC har alltid varit ett drömresemål:)

Svar: Jag hoppas du en dag får uppleva det! Älskar den staden! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 12:41:34
URL: http://frulopez.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Härligt att höra att A inte har någon ny öroninflammation. Jag hoppas att han är piggare nu. Förstår att du längtar till NY. Alla ninnen, vänner osv. Hoppas att ni får det underbart där. NYC är en stad jag hoppas få besöka någon gång i livet. Nashville låter också toppen utifrån det du berättar o bilderna du visar :-)

Svar: Ja så himla härligt. Orkar inte med en till antibiotika kur. Puh! Och tack snälla rara! Det ska verkligen bli underbart! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 15:11:59
Postat av: Annica

Vad härligt ni ska ha det! Kul att återse gamla vänner!
Hoppas ni får det toppen!

Svar: jaa såå himla underbart ska det bli!! :) Tack vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 15:14:46
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Emma

Åh, kan du inte skriva ett inlägg sen om tips i New York för barn? Vi ska åka i maj nästa år med vår kille som då är nästan 2 och man vill ju att han också ska få det kul!
Kram

Svar: Jomen det ska jag försöka knåpa ihop! :) Kul att ni ska åka dit! Härlig :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 16:11:39
Postat av: Annso

Åh härliga New York. Längtar tillbaka. Funderar på att överraska min man med en resa dit när han fyller år.

Svar: Ja New York är så underbart! Ingen dålig överraskning på födelsedagen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 18:26:09
Postat av: Anna

Åh, härligt :) Hur träffades du & Andrew?

Svar: Kika under videobloggar så hittar du en video med svaret! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 19:13:51
Postat av: Anna

Tittade nu, men då kommer det bara upp två videos: en om barnprodukter, en med din nya frisyr...

Svar: Ahh! Den ligger under videor ;) Jag visste inte att jag hade två video-kategorier. woops :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 20:40:08
Postat av: Anna

:) Nu hittade jag den! Tycker du verkar så himla härlig, varm och ja - mysig. Skulle jag bott nära dig hade jag ta mej tusan velat bli din vän.

Svar: Men åh vilken fin kommentar!! Du gjorde min dag kära du! Tack! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 21:01:16
Postat av: Anna

Oh ska bli kul att se era foton från NYC. Jag laddar för fullt inför NYC nu. Den 12/9 kommer vi dit :))

Svar: Jag lovar att ta en massa kort :) Du kommer ha det så härligt!! :
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 22:38:04
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Magdalena

Åh, gud va kul för er!! ÄLSKAR verkligen den staden. Mysigt att göra den på det "barnvänliga" sättet. :) Ha en riktigt bra resa och ta många kort till bloggen. ;)

Svar: Mm jag med! :) Love love love! Ja vi har ju semestrat i NYC med bebis-August ett par gånger, men det blir nog bättre nu när han är lite större! :) Och jag LOVAR många kort! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-21 @ 23:21:55
URL: http://lurvaandthecity.blogg.se
Postat av: Nikita

Åh den där känslan när man ska åka hem första ggn med sin lilla nyfödda !

Hoppas ni får de bra i nyc!

Svar: Underbart! Jag blir alltid alldeles tårögd när vi flyger in & jag tänker att.. här vad lilla du född :,)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-22 @ 07:08:59
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Åh så roligt!!
Jag har sådan N.Y abstinens så det är helt galet!

Vad roligt för er! Låter som ni kommer få en underbar resa!

PUSS!

Svar: Ja man får enkelt det! En sådan faktastisk stad alltså! <3 PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-22 @ 11:11:39
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Nattis

Välkommen tillbaka till Äpplet! :)

Svar: Åh tack!! :) Du är fortfarande där? (Sorry jag är hemskt på bloggläsande just nu..)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-22 @ 15:40:37
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Nattis

Ja, jag kom tillbaka för ca. 2 månader sen, stannar till februari om inte längre...! ;)

Svar: Åh! Där ser man! :) Dansar du heltid? Bor du även denna gången i lägenhet vid Penn? :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-23 @ 04:02:02
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Nattis

Ja, det kan man säga, dansar 22 timmar i veckan, så dagarna är fyllda med dans! :) Nej, bor i Hells Kitchen nu! :)

Svar: Underbart!! :) Livet på en pinne!Men då kanske jag hinner se dig?
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-25 @ 01:22:59
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Nattis

Ja, verkligen! :) Åhh, det hade ju varit jätte kul att träffa dig! :) När är det du kommer hit? Denna veckan? Hur länge? :)

Svar: Jaa! :) På tisdag anländer jag & lillkorven. Vi kommer ha massa tid just tisdag att hitta på något. Är du ledig då tro? :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-26 @ 01:58:47
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Nattis

Vad kul! :) Imorgon tisdag har jag dansklasser heeeela dagen igenom, min sista slutar 6pm...typiskt! :(

Svar: Näääe vad trist!! :/ Vilken osis!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-26 @ 20:18:58
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Nattis

Ja, jag vet...Allt jag har är en lucka på 1,5 h mellan 3 och 4.30 pm. Det är om du skulle orka ta dig till Broadway Dance Center, ligger på 45th mellan 8th och 9th ave. Så skulle vi kunna ta en kaffe eller ngt i närheten?! :)

Svar: Som jag önskar att jag hade sett detta igår!! Vi var ganska nära vid just den tiden :/
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-27 @ 01:14:30
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Nattis

Nej, vad typiskt! Du skulle ju fått mitt nummer eller facebook, lättare att ha kommunicera där än här! ;)
Har du någon tid över imorgon så har jag inte klass förrän 12 och sen är jag ledig efter 5 pm! :)

Svar: jaa så typiskt! Adda mig gärna på FB! Jenny Lönnstam Peterson
Och imorgon vet jag inte riktigt när vi åker ut till ANdrews chef, men OM det inte är frrän senare så ses jag SÅ gärna!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-28 @ 18:14:21
URL: http://nattisdans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0