Foton har försvunnit??

Jag vet inte riktigt vad som hänt men det saknas en himla massa foton från de senaste dagarna som jag importerat & definitivt sparat, på nya datorn.
Suck.
Inte ens på minneskortet finns det? Jag la ju över dom igår kväll..
Blah..
Så himla trist alltså.
Jag har blivit väldigt noga med backups på senaste tiden då jag hört många historier från vänner som förlorat ALLA foton..
Jag passar även på att sortera foton som jag vill frammkalla i en mapp & de jag vill avända till fotobok i en annan.
Det tar en jäkla tid men så himla värt det.
 
 
Bjuder på en gammal goding så länge. Detta är ganska precis ett år sedan :)
Älskade lillfisen!
 
Nu ska jag återgå till fotoförsvinnandet!
PUSS på er

Kommentarer
Postat av: emma sofie

På ett sätt saknar jag hur man hade förr. Då fotade man och framkallade direkt. Idag ska man lägga på datorn och lagra på ett extra ställe för säkerhetsskull. Bilder försvinner och man blir skitsur. Jag har datorn full av bilder som jag inte framkallat än. När ska jag göra det liksom?

Svar: Ja precis! Man måste liksom vara på hugget varje himlans gång man laddar upp kort från kameran alltså & sortera ur några till "frammkalla-mappen", annars läggs det på hög & blir ett evighetsprojekt. Jag har varit där ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-07 @ 08:11:03
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller med. Såå värt att ta sig tid att göra backup och sortera. Jag skulle nog lägga mig ner och halvdö ifall ALLT försvann :(
Bättre att vara förberedd på det värsta :)

Är allt bra med er? Kommit in i vardagen igen? Puss

Svar: Ja jag vet nog inte vad jag skulle göra? Hemska tanke!! Hua. Bara ett par dagar fick mig att bli ledsen! Här sparar jag frenetiskt & har gärna två usbminnen med de viktigaste fotona ;) Och framkallar en himla massa "utifall".
Allt är toppen med oss! Nu har vi landat & vi är upptagna mest hela dagarna med roligheter så det känns inte lite ledsamt att vara hemma igen. Hur har ni det? Det ser ut som att ni njuter fullt ut av semester & vänner! <3 PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-07 @ 09:48:14
Postat av: Janni Cranning

Det var från mig ;)

2013-08-07 @ 09:48:27
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Jenny från Karlstaf

Nu har jag hälsat till dem. De pratade så gott om dig och hälsade tillbaka. Susanne sa att hon brukar kika in på bliggen och fb emellanåt och hon sa att det var så tråkigt när du slutade och åkte till USA för hon var säker på att du inte skulle komma tillbaka utan bli kvar där. Hoppas att det .löser sig m korten, har själv varit med om en krashad dator där massa kort försvann och det var inte kul

Svar: Åh Tack för att du hälsade!! Jag följer dom på FB jag med men det är kul med lite mer "personliga hälsningar" :) Så det tackar jag så mycket för!
Hemskt att ni förlorade massa kort. Hua. Hemska tanke!
Och hoppas första dagen gick bra!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-07 @ 12:20:16
Postat av: Hanna Karlsson

Vilken härlig bild. Jag har bilder på en extern hårddisk men skulle verkligen behöva framkalla. Har tusentals bilder som ligger och bara att ta tag i att rensa är ett evighetsprojekt som jag drar mig för. Samtidigt är också jag livrädd för att det ska försvinna en massa bilder.

Svar: Ja precis så var det för mig & sedan fick jag ett ryck & satt 4 kvällar i rad & sorterade i mappar, la över på hårddisken, framkallade, skapade fotobok. Men OJ vad mmånga långa timmar det tog! Nu tar jag det lite som det kommer varje månad & det är mycket enklare.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-07 @ 23:26:26
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0