Mitt lilla öronbarn

Vi hade en sådandär toppenmorgon idag igen!
Mötte upp vänner på ett lekland jag aldrig hört talas om, som verkligen var hur kul som helst för lillkorven & hans kompisar.
Givetvis somnade han sekunden innan vi öppnade dörren dit, men det gav mamman 30 minuter med en stooor kaffe & massa prat, så jag ska inte klaga!
 
Efter några timmars lek började August hosta en himla massa & även dra sig i det där jäkla vänsterörat igen, så jag ringde doktorn som ligger på gatan tvärsemot & fick en tid på momangen.
Älskar sjukvården här!
Och givetvis har lillkorven en början på öroninflammation.
IGEN.
Och även något som heter "Bronchiolitis" (Bronkiolit då jag googlade översättning)
Stackars liten.
 
Ja så nu blir det väl återigen en jäkla penicillin-kur.
Suck.
Doktorn förklarade även att August rör i vänsterörat är lite smalare så det har svårt att låta vätska passera, vilket lätt kan leda till inflammationer då han är förkyld/badar osv.
Ett öronbarn alltså.
Mitt älskade öronbarn.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

åh vad jobbigt! han får krya på sig

Svar: Ja det känns himla trist alltså! Men nu vet vi iallafall & kan hjälpa till att försöka förhindra!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 07:56:30
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Malin Hedlund

Nej, lille August! :-( Så jobbigt när de små blir dåliga. Och trist att han har lättare att få inflammationer, men bra att ni fick hjälp fort. Hoppas det vänder fort nu också!

KRAM och krya på <3

Svar: Ja det känns himla trist, men ändå skönt att veta som du säger, så vi kan hjälpa honom snabbt då det är påväg att börja igen & även försöka förhindra! Stackarn! <3
KRAM vännen
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 07:59:32
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh lillkorven! Skönt ändå att ni kunde komma till doktorn snabbt och börja behandling!
Krya på honom!
kram

Svar: Ja verkligen! Tack vännen! Kram
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 08:16:14
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Annso

Men lilla fisen. :( hoppas han kryar på sig snarast.

Svar: Tack snälla rara du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 10:12:13
Postat av: Anna

FY :( Var också ett "öronbarn" som liten, hemskt var det.

När jag var i USA fick jag "äran" att testa på sjukvården (fick en ögoninfektion, inget allvarligt alls mao.). Blev dock mest frusterad över alla märkliga frågor, såsom vilken "ras" jag tillhörde, när jag senast hade mens (alltså inte om jag var gravid, en fråga jag kunnat förstå), hur lång jag är osv, osv. Besöket tog över en timme. Men sen var det ett jättefint bemötande, noggrann koll av ögat och jag fick antibiotika utskrivet. Men jag fick träffa TRE olika personer, för en ögoninfektion.

Svar: Ja jag var ju också det :( Så himla trist var det.
Oj vad lustigt att du fick se tre doktorer innan de kunde konstatera ögoninfektion, hehe. Men de är ändå himla bra att de låter många ta en kik så det blir RÄTT diagnos. För en person kan missa något som den andre upptäcker.
Håller definitivt med om att frågeformulären är knepiga! Det tog mig en halv evighet att fylla ut alla mina papper då vi fick vår nya doktor, haha. Men det där med ras är ju för att det finns olika sjukdomar som är mer vanliga mellan "raserna" & de för noggrann statistik osv på det.
Ja det finns väl plus & minus med allt :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 10:21:56
Postat av: Victoria B

Ah nej! Alice hade bronchiolitis nar hon va 6 manader. fick puffers och nu har de konstaterat att hon har allergier som leder till astma :( Sa lessamt nar smaisar ar sjuka!
Hoppas han blir bettre snart!
Kram

Svar: Jag är faktiskt lite oroad över att August kanske har allergier. jag har misstänkt det väldigt länge nuu, men faktiskt aldrig tagit upp det med doktorn. Kanske för att jag inte vill veta? :( Uh så trist dey skulle vara.. men bättre att få hjälp såklart! Hur har Alice det nu? Tar hon medicin jämt? KRAM vännen
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 13:17:52
Postat av: Nina

Nää, stackars liten :-( Himla tråkigt med återkommande öroninflammationer. Men va skönt att det går snabbt & lätt att få hjälp! Guld värt! Krya på lilla killen nu! Kram <3

Svar: Ja verkligen guld värt! Vi får göra vårat bästa nu för att förhindra de där eländiga inflammationerna. Lillskrutten! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 15:28:59
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: emma sofie

Min Adam är också ett öronbarn. Stackaren, det som gör så ont!

Svar: Stackars han :(
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 19:22:36
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Johanna

Stackars liten. Lustigt med bronchiolitis det hade Ella när vi var i Denver men jag har aldrig hör om det i Sverige. Hon fick spendera en natt på sjukhus med syrgas men fttillfrisknade snabbt med antibiotika. En annan sak som skiljer Sverige och USA är att i Sverige smakar all flytande antibiotika skit och största delen hamnar utanför munnen. Den amerikanska antibiotikan Ella fick smakade jordgubbsmilkshake och inte en droppe gick till spillo. Krya på lillkillen!

Svar: Men åh där ser man! Och vår doktor sa att det är vanligare i Skandinavien än USA ;) hahaha. Äh. Spelar roll ;) Håller verkligen med om antibiotikan & övrig medicin. Tyvärr kväljer August sig själv så fort medicin kommer nära munnen hur mycket milkshake det än smakar så vi trugar på. Inte ska det vara enkelt ;) hehe
KRAM & tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 19:51:00
Postat av: Anna

Är också "öronbarn". Min läkare rekommenderade att hälla i lite olja (matolja, rapsolja, olivolja t.ex) i örat när det bara gör ont, jag får lätt ont även om det inte är öroninflammation varje gång. Det lindrar smärtan bra faktiskt! Tips bara :)

Svar: Åh där ser man! Tack för tips!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 20:13:20
Postat av: Anna

Har han fått rör eller menade dom något annat? Om han har rör så ska han helst inte bada och doppa huvudet. Ha i så fall fetvadd i örat som skyddar från vattnet. Hälsningar "öronexperten" ;)

Svar: Nej han har inte fått rör än, men det kanske blir en lösning i framtiden om det fortsätter. Men det röret som finns inbyggt i örat är lite trångt, det var det jag menade :)Tack för tips! Vi tar det väldigt försiktigt med vatten & blåst! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 20:54:25
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Jenny från Karlstad

Åhh stackars liten :-( Var själv et öronbarn som liten och E har haft öroninflamation och bronkit (vet inte om det är liknande som A har??, men det lät lite liknande). Skönt att ni verkar ha så bra sjukvård där ni bor. Hoppas August kryar på sig snabbt. Ta hand om er <3

Svar: Jag var också ett öronbarn så jag vet även jag hur det känns :( Sååå trist! Men men, Vi tog oss ju igenom det.Tack snälla du för kryapå kramar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-01 @ 22:03:30
Postat av: louise

Jag blir så rörd av vissa inlägg där din starka kärlek till August lyser. Kärleken till sitt barn är så olik annan kärlek. Vad modig du är som raggar mamma-vänner på olika håll. De som inte hör av sig går verkligen miste om en toppenmamma att hänga med. Kramar

Svar: Åh vad GLAD jag blir av din kommentar. verkligen jätteglad! <3 Den värmde ända in i hjärteroten!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-02 @ 20:50:47
Postat av: Hanna

Klart man älskar den amerikanska sjukvården om man har råd med den. :)

Svar: Precis! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-14 @ 23:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0