Packningslista för barn

Ok.
Här kommer min stående lista på vad som jag alltid packar till mig & August då vi reser.
Jag vet att varje barn har olika behov samt att innehållet beror på resemål samt resemålets längd.
Men dessa saker är alltid på min lista, vart jag än åker.
(Obs att jag ej skriver med kläder då det som sagt beror helt på vart man åker)
 
Bärsele/sjal (vi tänker testa Moby Wrap i NYC)
 
Blöjor (det tråkigaste som finns är att behöva handla blöjor med en gång)
Tandborste
Tandkräm
Hudkräm
Shampo
Febertermometer
Plåster
Vårdande salva (Earth mama Angel Baby!)
Alvedon (suppar)
Nässug samt nässpray
(Medicin vid behov)
Vitaminer
Diskmedel & disksvamp
TIPS. Köp en sådandär liten veckodagspillerburk & lägg de olika vitaminerna i separat så man slipper ta med sig hela förpackningen. Gäller även shampo/krämer etc. Eller återanvänd små förpackingar el barnmatsburkar för förvaring.
 
Solskyddsfaktor
Solhatt/keps/mössa
Snuttefilt
Nappar (även i handbagaget)
2 matskålar, 2 skedar, 2 gafflar
(haklapp om kid använder det)
Favorit snacks (även i handbagaget)
Favoritböcker
Ljudmaskin
Smink (till the mama)
Hårborste
Pincett
Tops
Solglasögon
Ev. lakan till spjälis då barn kan känna sig mer hemma med lukten
 
Har man liten bebbe skulle jag även rekommendera att ha med
Gröt/ersättning
Nappflaskor
Bitring
Någon leksak
Amningsinlägg
 
Handbagage
Väska med många (!!) fack
Blöjor (Massor!)
Våtservetter
Plastpåsar att slänga bajsblöjor i alt. nedbajsade kläder.
Liggunderlag för att byta blöja på
Ombyte av kläder
iPad (fylld med favvoserie) + laddare
 
Plånbok
Pass/Leg
Mobil + laddare
Kamera + laddare
Paraply
Huvudvärkstabletter
Lypsyl
Handsprit
Desinfektionsservetter
Hörlurar
Kritor & papper
TÅLAMOD
 
Övriga tips
Ring flygbolaget & fråga om du får ta med barnvagnen hela vägen till gaten. Somliga bolag har restriktioner pga storlek på vagnen. Be även om att få boarda först! Och kanske även flytta om till bekvämare säte med mer plats om det finns. Ofta kan de fixa & trixa en himla massa.
Ring även hotellet & se vad de har att erbjuda gratis. Såsom tandkräm, tandborstar, handdukar, hårblås. De flesta hotell kan ge/låna ut mer gratisprylar än man tror & det är väldigt skönt att slippa packa "nödvändigheter".
 
Hjälp mig nu fylla på eller kommentera vad Ni inte skulle klara er utan.
Så hjälper vi varandra & kan gå tillbaka hit då vi ska resa för att bli påminda!
Smart va? :)
PUSS
 
 
August försökte packa Mally ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Bok och öronproppar? :)

Svar: Jag skrev precis till en annan tjej att om jag packar bok eller tidning så kommer August säkert kräva ALL min uppmärksamhet heeela tiden & jag kommer inte få en sekund för mig själv ;) Egenpåhittat skrock, haha! Öronproppar är ju toppen om man "kan" ha sådana! Jag får typ panik av att ha något i öronen. Så knäpp jag är!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-26 @ 23:00:21
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Nathalie

Öronproppar (kan inte leva utan då sambon snarkar) och skvallertidningar. Om barnet får för dig att sova är det himla trevligt att läsa lite skvaller ;) och sen har jag börjat packa ombyte till mig själv. Med ett barn i famnen i så många timmar får man både spild smoothies på sig och tuggade kexsmulor ;)

Svar: OM jag tar med mig en tidning så är jag övertygad om att August inte skulle sova & jag inte skulle användning av den ;) haha. Ett egetpåhittat skrock! Och jag har också med ombyte till mig själv: Absolut! Åtminstone linne.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-27 @ 07:33:33
URL: http://nathalier.blogg.de
Postat av: Therese

En nappflaska med vatten i handbagaget och en liten kudde i packningen ifall det inte finns där barnet ska sova. Vätskeersättning (vid utlandsresa).

Jag och min dotter har rest själva (och med pappan) mellan Uppsala och Norrland ett tiotal gånger, så det här med packning börjar gå på rutin (men kommer ändå spara listan vi kommer fram till nu. En jättebra idé!) ;) Men eftersom alla resor har varit under hennes första år (hon är 13 mån idag) har det hunnit hända en del med hennes behov mellan varje gång, så man får ju anpassa packningen eftersom hon växer. I början var det amningsinlägg, många blöjor och ett gäng ombyten som var viktigast. Man visste ju aldrig när det var dags för en rejäl ryggbajsning. Fram till hon började gå har bärselen varit ett absolut måste! Dock skippar vi den hädanefter. Vi har en ärvd BabyBjörn och den har nog aldrig passat mig riktigt bra. Så länge hon var pyttis och inte vägde så mycket gick det bra ändå, men nu ger hennes 8,5kg mig så ont i axlarna så det helt enkelt inte är värt det. Med en sele med bättre passform kanske jag skulle sett den som ett alternativ fortfarande?

Trevlig resa!

2013-08-27 @ 08:05:02
URL: http://kokostoppar.blogspot.com
Postat av: Anna

Tuggummi är ett måste för mina känsliga öron när jag flyger! :)

Svar: Ah! Ja det är många som måste ha det! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-27 @ 23:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0