Sockerbit Sweet and Swedish

Oj vad vi har gått idag!
Och givetvis hamnade vi i det galnaste regnovädret, utan paraply. Haha.
Oh well!
Lyckligtvis låg Polarn & Pyret-butiken nära, så vi sprang dit & råkade visst shoppa lite på köpet.
August var överlycklig att få leka med deras fina tågbana medan the mama noggrant spanade igenom samtliga plagg.
När regnet började avta slängde vi oss i en taxi till Sockerbit för att plocka på oss lite godsaker. Jag hade hoppats att de skulle ha de nya Polly med Ahlgrens bilar i, men tyvärr inte.
Och jag hade även spanat in en present till en god vän därifrån, men tyvärr var det slutsålt.
Otur!
Efter vi fyllt en gottepåse hoppade vi åter i en taxi för att möta upp min fina Meg på lunch & först nu landade vi här på hotellet igen.
Puh!
August har testat lite svenskt godis för första gången & hans betyg var att efter en bit ville han borsta tänderna, haha. Antar att jag inte ska klaga en sekund på det ;)
 
Näe nu ska vi götta oss lite här i sängen innan vi ska möta upp vänner för tidig pizzamiddag.
 
 
 
 
Ha en söt dag allihop! <3

Kommentarer
Postat av: Mammi

Lilla sötkorven❤

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-28 @ 22:05:25
Postat av: Elin

Hur gör man egentligen när man åker taxi med små barn? Tänker på bilbarnstolar osv. :)

Svar: Man håller dom i knät & hoppas på det bästa. Hemskt men sant! Därför jag inte åker taxi om det inte är panik liksom.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-28 @ 22:35:19
Postat av: Emma

Oj vilken härlig blogg jag ramlade in på här :)
Vilken härlig resa du måste gjort med flytta och allt på andra sidan. Hur träffade du din man?
Jag måste komma tillbaka och läsa mera! kul!

Svar: Åh tack snälla du! Du är så välkommen hit! Hur vi träffades finns under kategorin "Videos" :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-28 @ 22:43:33
URL: http://princessemma.blogg.se
Postat av: aida

Polly med Ahlgrens bilar i ??!!! :O
Det har jag aldrig hört talas om, och ändå jobbar både sambons mamma och min svägerska på Cloetta, vi brukar alltid få hem nyheter. Måste ta reda på mer om dessa! Låter mumsigt! haha

Svar: Mmmm eller huur låter det helt amazing?! :) Du måste skicka mig en påse om du får hem en massa påsar ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-28 @ 23:24:59
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Nattis

Åh, vad sugen jag blev på godis nu! Får nog ta mig ett besök till sockerbit snart! ;)
Du som verkligen är NY expert ;), har du tips på en mysig italiensk restaurang där man kan få sig en god pastarätt, inte alltför dyr?! :)

Svar: Ja gör det! :) Bianca på 5 Bleeker street! Men det är cash only tror jag. Så jäkla god mat! Och inte alls dyrt!
Sedan Trattoria Trecolori på w 47th. Testa Testa! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-29 @ 03:17:06
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

man blir ju lite nyfiken vad som finns i söt-påsen. och vad som shoppades på pop!

puss och kram fina ♥

Svar: Det var massa mörka Polly till the mama. Lite Zoo, rallybilar, colanappar, massa sura godisar & annat fyllt med hemska färgämnen ;) Jag måste säga att godiset inte lockar allt längre, men chokladen.. Mmhmmmm!Och POP-shoppingen kommer det inlägg på när vi är hemma :) Han fick blandannat sååå fina strumpbyxor. Älskar strumpbyxor med fot!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-29 @ 08:12:24
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: maandelina.blogg.se

ååh sööt

Svar: Ja det var spännande med en godispåse! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-29 @ 09:41:16
URL: http://maandelina.blogg.se/
Postat av: Ida Bjelkert

Gullis!

Svar: Ja han är för söt :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-29 @ 12:25:21
URL: http://idabjelkert.blogg.se/
Postat av: morfar

August ryggsäck,minikånken, handlades också på detta underbara ställe. Dessutom träffade vi ägaren och fick dryfta lite på Svenska !

Svar: Så himla ledsamt att du nämner det nu när den är stulen :( Usch så det svider i hjärtat. Det var en sådan fin gåva som jag verkligen älskar. Fy alltså..
jenny - mammaliv i Nashville

2013-08-29 @ 20:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0