Söndagsregn

Vi vaknade till regn & 25 grader. Lovely!
Jag älskar verkligen sommarregn. Det är något visst med det ljumma regnet (obs, gillar EJ skyfall som i Torsdags, haha) som smattrar mot huden & liksom rensar luften.
Jag älskar att gå långa promenader i regn.
Det är alltid helt öde ute & vi möter inte en kotte.
Mally kan springa fritt utan att behöva tänka på andra hundar. Han rullar sig i gräset & dricker ur pölarna.
Och på momrgonkvisten stoppar jag August fötter i regnstövlarna helt nakenfis så han kan springa runt & busa i trädgården.
Regn ger mig ett inre lugn.
Som om att det hjälper mig att rensa tankarna & tänka klart.
Och att sluta stressa.
Så nu ska jag inte sitta vid datorn längre utan hoppa i stövlarna & sätta mig på trappan med en kopp kaffe & titta på mitt lilla blonda yrväder som överlyckligt dansar runt i regnet.
Det är ju bara vatten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0