ECO Dryerballs

Då vi inte använder köpetvättmedel som luktar en himla massa, kan det lätt bli lite trist då vi går runt & luktar.. ingenting.
Våra kläder luktar ungefär som vårt hus (!?) & det känns inte roligt alls.
Så jag gjorde lite re-search för att försöka hitta ett EKO-alternativ till "dryer sheets" som man använder mycket här i USA & jag trillade över dessa fantastiska Ull-bollarna.
Man droppar lite aromaolja på bollarna & ploppar sedan in två stycken i torktumlaren i slutet av torkprogrammet. Sedan när man öppnar luckan till maskinen möts man av en ljuvlig doft som sitter i lääänge.
Och kläderna blir inte statiska som vi haft problem med förr.
Så himla bra!
Bollarna håller upp till 1000 tork-omgångar!
Det är ju verkligen hur himla bra som helst.
 
Jag är helt kär i min nya upptäkt!
 
 
Man kan även göra sina egna! Det finns massor med DIY på internet om man är intresserad. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Jag undrar hur ni hade tänkt fira jul? På det amerikanska eller svenska viset? Eller båda? Ska ni fira den 24, 25 eller båda? Har du några speciella svenska jultraditioner som du vill föra över till August? :) Kram!

Svar: Vi firar den 25e här hemma familjen & på kvällen kommer ett par vänner över på middag. På den 26e kommer min mamma & pappa så då firar vi i efterhand med dom :) Jag vill att han ska få paketkalender, köttbullar, se tv-kalendern på svt osv :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-12-05 @ 23:45:34
Postat av: Anna

Låter verkligen toppenbra. Ett litet varningen finger bara: eteriska oljor kan vara väldigt irriterande för känslig hud samt bidra till att en person utvecklar allergier.

Svar: Ah det visste inte jag! Intressant. Vi får hoppas att det inte händer något! Det är ju så väldigt pyttelite vi använder & jag har gjort research från ett bra företag. Men verkligen tack för info! Har aldrig hört förut!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-12-06 @ 17:00:20
Postat av: Anna

Jag, som har jättekänslig hud, kan inte använda en hel del ekologiska och naturliga produkter iom. att de innehåller eteriska oljor såsom t.ex. linalool - helt naturligt, men jag får eksem och annat trist av det. Så för mig funkar doftfria produkter bäst. Sen är det säkert ingen fara när ni bara använder det på bollarna för doft, men direkt på huden är inte alltid naturligt bäst (även om det är lätt att tro det).

2013-12-06 @ 19:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0