Mamma mamma mamma

Oj vad August är mammig just nu!
Han vill kramas & gosa & vara nära nära hela tiden.
Och han vill även sova tillsammans.
Konstigt nog är han inte klängig & gnällig under dagarna. Utan bara väldigt kramig emellanåt.
Älskade barn!
Jag sover så gärna så gärna med honom, men han sparkar, vrider & kastar sig runt hela natten, så jag får knappt någon sömn.
Svårt det där! Det är väldigt viktigt för mig att han känner sig trygg & avslappnad, men det är också väldigt viktigt att jag får den vila jag behöver.
Hoppas att han snart känner sig trygg i sin säng igen.
På dagarna sover han nämligen utmärkt, så det är något som bekymrar honom om nätterna.
Det kan verkligen inte vara lätt ibland att vara liten med allt som händer & pågår i livet.
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Chis

Naw, plutten då. Lia är också så i perioder att hon vill sova his oss.

Svar: Dom behöver nog mamma & pappa nära ibland ❤ är hon en sprattlig sovare så ni inte får en blund eller en sådandär harmoniskt liten sak? ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-06 @ 07:57:53
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Dixie

E är sån också, i perioder vägrar hon sova i sin egen säng. Så då får hon ligga mellan oss där hon stökar runt och pillar på oss med sina små mjuka händer :) mysigt, men ja, omöjligt att själv sova bra. Jag tänker också att det nog just då pågår mycket i dom små och att dom därför behöver extra närhet o trygghet. Stor kram!

Svar: Visst är det mysigt! Underbart! Tills man får en fot i ansiktet eller små fingrar i ögat ;) men som du säger - dom behöver oss! Så visst finns man där i ur & skur! ❤
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-06 @ 09:52:30
URL: http://entillskrutt.blogspot.com
Postat av: 23årig fru, egenföretagare och tre barnsmamma

Det är väldigt mysigt/kul när barnen är mammiga. Menar det är ju ändå vi som är deras stora trygghet osv. Men ibland kan det bli lite för mycket och speciellt när alla barnen är väldigt mammiga, hehe :)

Svar: Visst är det mysigt! Underbart! Tills man får en fot i ansiktet eller små fingrar i ögat ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-06 @ 10:17:39
URL: http://lindaglansins.blogg.se
Postat av: Anna

Ja man behöver verkligen sin sömn som mamma. Våran Levi hade svårt att sova för ett tag sen. Vi provade att ta bort tv-tittandet på kvällen och plötsligt sov han som vanligt igen :)

Svar: Smart! Vi har oftast inte på tvn om kvällen faktiskt men jag ska tänka extrema mycket på det! Tack!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-06 @ 12:05:19
URL: http://svalander.blogg.se
Postat av: BelleBoo

Så mysigt med en liten gosig :). Det där har jag tänkt på ibland, hur fantastiskt det måste vara att som förälder få se sin lilla uppleva allt för första gången. Saker som för oss är en självklarhet måste ju vara ett riktigt äventyr för ett nytt liv. Längtar efter att få uppleva det!

Svar: Ja det är ett underbart äventyr!! ❤
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-06 @ 13:33:26
URL: http://belleboo.blogg.se
Postat av: Dixie

... eller ett finger i näsan, försök att trycka in en napp i min mun (?!), klappande hand som plötsligt rivs/nyps, ett bebishuvud som prompt ska ligga PÅ mitt huvud eller min kudde (allt detta medan andra ändan av bebisen sparkar - där hennes mindre nöjda far agerar sparkpåse) :D
Men, inte många tonåringar sover ju i sin föräldrars säng så det finns ju ett slut ;)

Svar: Hahahah! Amen! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-06 @ 14:31:54
URL: http://entillskrutt.blogspot.com
Postat av: Jenny från Karlstad

Elvira är jätte mammig. Från att jag komer hem från jobbet på eftermiddagarna fram tills hon går och lägger sig så släpper hon mig inte. Hon hänger i mitt hår och står och drar i mina kläder och blir jätte ledsen så fort jag går iväg så hon inte ser mig. Hon har alltid varit mammig men sen jag började jobba i januari så har det blivit ännu mer. Hon vill dock inte sova hos mig på natten.
Tur att hennes pappa sköter dagisinskolningen :-)

Svar: Åh lilla vännen då! Nej det kan inte vara lätt altså att justera till allt nytt. Älskade små gryn!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-06 @ 14:59:34
Postat av: Jennie- Hemmafru

Nämen vilket fint namn på din lille! =)Heter min 2-åring =)

Svar: Välrdens finaste namn <3 :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-07 @ 06:45:06
URL: http://kampan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0