Mitt roliga projekt!

Äntligen kan jag skriva lite mer om vad jag har planerat & pysslat med på senaste tiden!
Ni vet att jag hittade en stor Facebokgrupp med massa svenskar här i Nashville?
Det visade sig att det även finns ett härligt gäng med barn, så nu ska jag damma av förskolefröken i mig & börja hålla i svenska musik-klasser.
Så himla roligt!

En gång i veckan kommer massa mysiga barn komma hit & vi ska sjunga & ha det kul!
Ser så mycket fram emot detta!
 
 
Hoppas att även August kommer tycka det är kul att få en massa nya vänner. Sjunga sånger gillar han, det vet jag redan ;) 

Kommentarer
Postat av: Hannah-Sofia

Ååh så roligt! Barnen kommer älska det! Kul att de får lära sig lite svenska barnsånger oxå. Bra jobbat!

Svar: Åh tack!! :) Ja jag hoppas dom kommer tycka det är roligt! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 04:04:52
Postat av: Malin - Edwins mamma

Wow vad roligt! All lycka till! :) Det kommer vara mycket uppskattat av barnen nu - men även när de blir äldre! :)

Svar: Åh tack! :) Ja jag hoppas att det kommer bli uppskattat!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 06:46:13
Postat av: Pappa

Ska du spela gitarr också ? ;)

Svar: hahahhaa. In your dreams ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 07:23:44
Postat av: Nathalie

Så roligt! Vilken superbra ide! :)

Svar: Ja vi tycker det ska bli så kul! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 07:32:41
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

Åh vilket roligt initiativ! Det kommer nog bli super mysigt och roligt. Men sen är ju jag förskollärare när jag inte är mammaledig också... ;) heja dig!

Svar: Åh det visste jag inte! :) Ska du gå tillbaka när mammaledigheten är över?Vi ser verkligen fram emot att träffa massa nya vänner & sjunga :) Sååå mysigt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 08:03:04
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Karolina, mamma till My ♥

Ååååh vad kul! :)

Svar: Ja det ska verkligen bli kul! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 08:23:17
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Så roligt! Och vilken pepp det måste vara för dig. Och att August får massa nya playdates serverade hemma kan ju knappast vara fel det heller :) ! Stort lycka till

Svar: Jamen precis!! :) Och TACK!Vi ser verkligen fram emot detta!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 08:33:25
Postat av: louise

Låter som en superidé - kul! Hade du påbörjat förskoleutbildning eller hur var det med det? Du sa i videobloggen att ditt drömyrke är lärare - vilken ålder på barn vill du helst jobba med? Sälv är jag gymnasielärare och det är jätteroligt (men utmattande)! Kram

Svar: Jag är utbildad barnskötare men jobbade på förskolor i flera år, så jag använde mig av order "förskolelärare" bara ;) Jag har alltid önskat att vara gymnasielärare! Åh så avis jag blir nu!! Förstår att det måste vara sjukt ottacksamt ibland, men ändå, så givande i slutändan! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 09:00:19
Postat av: basebollivet.blogg.se

Men åh vad roligt att hitta en sådan grupp, det är ju awesome :)

Haha, det är ungefär så jag ser det också. Och vissa dagar kräver mer vin än andra... that's for sure.
Åh, vad bra :) Vi är hemma i the Lou för tillfället... håller på och packar för "spring training", så det blir Jupiter, FL, i 1 och ½ månad. Så jag sliter håret för att få med allt.

Svar: Ja det ska bli SÅ kul! :)
Vad jobbigt det måste vara att flytta runt så mycket? :/
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 09:19:21
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nej vad kul! Det hade jag gått på direkt med Leopold om det var i närheten av oss. Lycka till och ha så kul!

Svar: Ni får ta & flytta till Nash ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 09:29:17
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Lotta, Millebus o lillebror

Låter jätte roligt ju! Kanon bra sätt att träffa nya vänner. Och hur mysigt är det inte med babysång!:)hoppas det går bra för dig.
Kram

Svar: Tack snälla! :) Jag hoppas verkligen att det kommer bli så kul som jag föreställt mig! :) Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 09:54:15
URL: http://sessancharlotte.blogg.se
Postat av: Karin

Åh så skoj Jenny! Har funderat på samma sak här i UK faktiskt. Men iaf det jag ville säga var att om du vill ha massa kul inspiration och lite nya störtmysiga sånger kolla in Nyanzen.se. Svenska som har kurser i baby/barnrytmik, babysångskonsulent och gjort eget material som är så sött så! Du kan lyssna på några exempel på sidan också.

Ha så skoj!
/Karin

Svar: Men vad roligt!! :) Och tack för tips om inspo! Måste kolla in den sidan! Tack! :)

KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 10:06:03
Postat av: Maria, Livet med tre

Men SÅ himla himla roligt!!!
Underbart sätt att träffa nya svenska vänner ju! Både för dig och lille A och att hålla svenskan levande med sånger är ju perfekt! Eller du kanske inte enbart tänker använda dig av svenska sånger ..(??) .. Men ändå!! :-)

Vilken energi du har!!
Och åter igen önskar jag att jag bodde i Nashville och fick hänga med er ;-)

Puss!!

Svar: Tanken är att enbart sjunga på svenska, men jag komme rnog få prata en del på engelska emellanåt :) Ska bli sååå roligt! och det där med energin vet jag inte, haha. Jag bara kör på ändå <3
Ja nu får du bannemig flytta hit kära du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 10:25:51
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Sofia - ett bättre du

Men åhhh vilket bra initiativ!! Och vad kul att ni verkar vara ett gäng svenskar där borta. Mysig blogg förresten :)

Svar: Åh tack!! :)Ja det ska bli jättekul! Aldrig kunde jag ana att det finns så mycket svenskar här!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 10:48:12
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Trees, mamma i London

men guud vad roligt :D suverant!!

Svar: Ja vi ser fram emot detta sååå mycket!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 11:03:19
URL: http://mangofisk.se
Postat av: AnnaMalin

Vad roligt!!! Riktigt bra idé! KRAM

Svar: Ja det kommer bli så KUL! :) Kram <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 11:06:20
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilket roligt initiativ! Det kommer säkert gå kanon :)

Svar: Jag hoppas verkligen det! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 12:07:03
Postat av: michaela- med syskon i magen ♥

men åh så himla roligt för dej..låter verkligen toppen :)

Svar: Ja jag ser så mycket fram emot detta!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 12:53:11
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Men vilken bra idé! Låter ju även som ett perfekt sätt att träffa nya vänner, både för August och dig!

Svar: Ja det ska bli så himla kul! Att både August & jag får nya vänner & lite mer aktivitet i vardagen :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 12:58:58
Postat av: Jonna

Det låter spännande! Jag har en bekant, Susanne som bor i Nashville, kanske dyker hon upp hemma hos dig med sin Amanda!

Svar: Men vad lustigt, det är henne jag ska träfa idag!! ;) Världen är SÅ liten! Jag får hälsa från Jonna :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 16:21:17
Postat av: Jonna

Nä men vad lustigt!! Världen är verkligen liten ibland! Hoppas ni får en mysig dag!

Svar: haha jaa verkligen! Så lustigt!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 17:39:59
Postat av: Hanna

Åh vad roligt och vilket bra initiativ av dig! :D finns ju så många bra svenska barnvisor!

Svar: Ja det finns ju väääldigt många att välja på så nu ska jag leta favoriter! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 18:48:45
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

Jo, men så är det! :-) japp, jag ska tillbaka efter mammaledigheten. I augusti närmare bestämt. Planerar jobba kvar där i några år sen ska jag söka mig upp till skolan, dit jag också är utbildad.. (F-5 lärare) :-)

Svar: Åh det måste ju vara himla givande altså. Att vara lärare! Min DRÖM! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 19:18:35
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Yohannas.se

Kul! Kommer du arbeta som det i USA sen också eller det blir nåt helt annat? :)

Svar: Näe det blir nog inget förskolearbete för mig inte.. :) Vi får se vad det blir i framtiden ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 19:52:39
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Victoria B

Meeen gu va kul! Sååå himla synd att Port Colborne och Nashville inte ligger närmare haha Annars hade jag och Alice kommit direkt! :) Närmsta för oss att sjunga svenska sånger är "kyrkis" i Toronto och 2.5 timmes bilresa :(
startar du ett litet företag eller är det mest för kul?
KRAM!

Svar: Ni får helt enkelt flytta till Nash ;) Åh vad roligt det hade varit!!Synd att ni inte har något närmre er :/
Kram kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 20:12:29
Postat av: Viktoria

Åh, vad roligt det låter! Önskar verkligen att det fanns fler Svenskar i Kansas City där jag bor. Man behöver umgås med Svenskar ibland!

Svar: Ja man behöver verkligen det! Så himla trist att det inte finns fler nära dig :/ Ni får flytta till Nash ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-31 @ 22:05:43
URL: http://www.vingelf.com
Postat av: Pernilla Chis

Vilket roligt initiativ! Kan du spela något instrument med eller kör ni bara acapella? :)
Lycka till!

Svar: Näe jag kan tycärr inte spela ett endaste instrument. Gjorde något försök på flöjt då jag var 5 (?) men det tror jag itne skulle vara så uppskattat ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-01 @ 13:59:20
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Jenny från Karlstad

Vad roligt det låter och vilket bra initiativ.
Hade jag bott i Nashville så hade jag också vetat vara med :-)

Svar: Ja det ska bli jättekul! :) Ni får flytta hit ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-01 @ 19:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0