Sova utomhus

Jag har alltid velat att August skulle kunna sova en sväng utomhus ibland.
Att vi går en promenad, han somnar, sedan ställer jag honom på terassen & han fortsätter sova i den friska luften.
Men alltid alltid så har han vaknat då vagnen står still mer än någon minut,
Men så igår kände jag att "trägen den som ger sig" & testade igen.
Jag ville gå en promenad, August var trött, det var nästan 20 plus ute & det kändes som ett ypperligt tillfälle.
 
Och gissa vem jag fick väcka (!!) efter nästan 2 timmars snarkande?
Åååh så glad jag var! Äntligen tränger de svenska generna igenom ;)
 
För ni ska veta att folk tittar på mig som om jag är knäpp då jag kommer gående med hund & vagn i ur & skur.
Det finns inte en endaste dag som jag inte tar åtminstone en liten svängom.
Och det där med att sova ute i vagnen förstår man inte alls.
"Varför ska barnet sova UTE? De är ju inte djur!"
Det rekomenderas även att inte gå utomhus för att få frisk luft då de är sjuka.
Ja ni ska veta vad folk tycker jag är knäpp.
"The crazy Swede" det är jag det. En riktig skogsmulle i amerikanernas ögon.
Och jag älskar det!
 
 

Kommentarer
Postat av: michaela- med syskon i magen <3

men va! friskluft är ju ALLTID bra..vilken skillnad det kan vara haha :)

Svar: Jamen eller huuur? Frisk luft får mig att må såå bra!! Om jag inte är ute varje dag så blir jag knäpp & lite sur. Fråga Andrew ;) han vet, haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 17:43:55
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Keep it up!!!

Svar: <3 :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 17:45:12
Postat av: Alexandra

Tycker det är riktigt intressant när du skriver om skillnaderna mellan Sverige och USA! :-)

Svar: Vad kul! :) Jag får fortsätta med det!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 18:00:53
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

Haha, vad roligt att det kan skilja så! Det första de sa när vi åkte hem från BB var att det var viktigt med frisk luft varje dag. Isabella har alltid sovit ute.. :-)
Fortsätt som du gör! Gillar skogsmulle! ;)

Svar: Jamen visst!! Jag var ute vaarje dag från&med att August föddes. Här är folk inne med bebisen i 2 MÅNADER!! Hur knäppt är inte det? GAH! Skogsmulle I AM ;) Och jäkligt stolt! hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 18:02:35
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Zarah - mamma till två småttingar

Hi hi det är ju ute man ska vara för att bakterierna inte lever särskilt länge i kyla.. Och här sover barnen ute så fort tillfälle ges..

Flytta hem igen ;) så vi kan umgååååås!! haha
KRAM

Svar: Preciiiiis!! Men det lyssnar de inte på här ;)
Ja jag måste väl kanske flytta hem, hehe. Kommer ju hem två gånger i år så kanske kanske våra vägar korsas då! vem det? Skulle vara så kul! :)
Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 18:26:27
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Anonym

Så klart att man ska vara ute så mycket man bara kan! Jag är glad att Kalifornien är väldigt 'outdoorsy'. Det hajkas och promeneras och surfas och springs och klättras och paddlas och seglas och simmas och cyklas, hela tiden, och barnen är med (okej inte på surfbrädan kanske...). Jag blir snarast peppad av att vara ute ännu mer, när jag bor här! Så olika det kan vara.

Svar: Ja det är verkligen stor skillnad på Nashville & Cali!! Samma med Florida & NYC! Jag är på fel plats ;) hehe. Eller så blir det mitt mission att sprida vardagsmotionsgläjde ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 19:12:05
Postat av: Elin Gabriella - Bröllop 2013 ♥

Haha! Underbart :-) Stor kram

Svar: Mulle-jenny ;) jaa det passar väl mig, haha. Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 19:22:34
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Nina

Härligt att han sov så länge ute i vagnen! Tror det är hur bra som helst för små att sova i friska luften! Stor kram!

Svar: Ja han verkade så rofylld när han vaknade :) Hoppas han kommer sova så mer! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 19:34:41
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad säger amerikanarna i dina trakter om att tälta då? Gör bara djur det? :)

Svar: hahahah. Nej men det är mer anordnad sovplats liksom .Men visst är det ganska sällsynt! Det måste jag säga!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 20:27:47
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Jenny

Intressant. Det ska bli spännande att se hur de uppfattar mig i Maine, om de tycker jag är den galna svensken, eller om det är mer som "Anonym" skriver ovan om Kalifornien...? Det återstår att se :)

Svar: Ja det ska bli kul att höra om! Du måste berätta!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 21:22:51
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: hanna

vad roligt att det är sån skillnad! Ebba sover bäst utomhus så jag måste ta mig ut i alla väder för att hon ska få sova :)

Svar: Härligt för dig!! Det mår du säkert gott av också :) Även om det är lite motigt ibland att ta sig ut i regnrusk!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 21:31:09
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Vilka skillnader!
Här hemma har mina tre barn i stort sett alltid sovit ute, både sommar och vinter (om det inte är för kallt förstås). Har en stor inglasad altan som är perfekt att ha en vagn stående på i och med att den skyddar för både regn och snö. Mina har haft svårt att sova inne i stället. Ska bli spännande och se om dagis lyckas få den lilla att sova inne :-)

Svar: Perfekt! Jättebra att dom sover ute! Tror det kommer gå jättebra att sova på dagis :) Alla andra barnen sover ju så, så förhoppningsvis vill den lilla "apa efter".
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-22 @ 20:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0