Svar del 3


Kommentarer
Postat av: Madeleine Hutchinson

Jätteroligt att höra om skillnader Sverige vs USA samt dina reflektioner över positiva och negativa saker med USA. Jättetaggad att flytta dit!! :)

Jag har också några frågor.
1. Hur kändes det att börja videoblogga? Det verkar så mycket smidigare, om man har dåligt om tid, men det känns ändå lite nervöst på nåt sätt.

2. Under din graviditet, kändes det som att du var i goda händer med amerikansk sjukvård..ex kontroller, ultraljud och vid förlossningen? Sjukvården över lag?

Jättebra blogg och vblog :) Ha en bra söndag!!

2013-01-27 @ 13:02:24
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se
Postat av: Hanna

Å Jenny du är ju bara så himla gullig och oj vad GO August är!! Jag hann ej ställa några frågor men fick nog svar på alla ändå :) - Jättekul m videoblogg och att du tar dig tid att verkligen svara så här! Kram på dig och ha en fin söndag!

Svar: Vad roligt att du tycker om dom! :) Det vämer så mycket att höra! <3 Kram fina!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 13:20:38
Postat av: Trees, mamma i London

haha jag skrattade hogt i slutet nar du berattade om hur era tjafs loser sig ;)
Precis samma -underbara- faderulla har!

Svar: Enkelt & effektivt ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 15:40:43
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Camilla

Varför vill ni inte ge August komjölk?

Svar: Pågrund av all vetenskaplig fakta angående att komjölk inte är bra för människor. Han kan få i sig alla vitaminer osv från annan mat så vi hoppar det helt enkelt :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 17:37:24
Postat av: Anna

Hittade hit för några dagar sedan! Fin blogg, blir nog en ny favorit :)

Jag bara undrar, hur namnet August håller sig i USA? Vet amerikanarna hur man uttalar det? För det är väl riktigt ovanligt där? Var det du som bestämde namnet? Har han något mellannamn? :)

Han är så söt och har ett väldigt fint namn :)

2013-01-27 @ 18:07:32
Postat av: Kusin Sarah

Detta har inget med inlägget att göra, men tänkte fråga om china glaze nagellacket! Är det bra och är det billigt att köpa från USA? Kram! :)

Svar: Jag har aldrig testat det faktiskt! har bara OPI & esse. Får ta en kik! :) kram
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 20:14:12
URL: http://svartstearinljus.blogg.se
Postat av: Anna

Hej undrar oxå om er deal med ko mjölk? Ekologisk mjölk skulle det vara fel? Jag menar det är så vanligt sen mååånga generationer tillbaka. Förr mjölkade man djuren på gården för att överleva. Känns inte som att det är gift direkt?
Det är väl ingen myt att kalcium är viktigt för skelettet dessutom? Teach me! :)

Svar: Jag säger inte att mjölk är fel! Absolut inte. Om man nu skulle äta mjölkprodukter skulle jag definitivt välja ekologisk. Mjölk är idag inte alls så "ren" som den var då man drack direkt från kon på gården. Lååångt ifrån. Det är idag sett som en "processed food". Jag stödjer absolut inte att kor föds för att sedan vara dräktiga hela livet, för att nära oss människor en dryck som vi faktiskt inte behöver.Det finns grundliga studier på att vår kropp inte alls tar upp det kalcium som finns i mjölk. Och jag anser även att komjölk är till för 100kilos kalvar den första tiden. Inte människor hela livet.Det finns inte ett enda djur som dricker mjölk hela livet. Utan enbart som bebisar! Det finns även mycket studier sammankopplade med mjölk & cancer. I de länder där de inte dricks mycket mjölk, är benfrakturer, hjärtinfarkter & cancer mycket lägre. Skrämmande tycker jag. Men detta är bara vad JAG tror på :) Man får göra precis som man vill!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 20:16:32
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Lotta

Hej! Mysig blogg du har. Hittade hit för några dagar sedan och försöker gå tillbaka och läsa lite från tidigare månader. När jag väl är inne på en månad kommer jag bara till första sida, de står inte "äldre inlägg" längst ned som de finns på andra bloggar. Ser bara inlägg som är från datum i slutet av respektive månad. Hoppas du förstår vad jag menar :)

Svar: Åh jag veeet! :( Så himla tråkigt är det! Min designer har hoppat av så jag letar efter någon som kan hjälpa mig. Försöker lista ut hur jag kan tillfälligt visa fler inlägg! Kanske funkar det nu?Hoppas det / välkommen hit kära du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 20:51:06
Postat av: Jenny

Bra frågor från Madeleine. Jag undrar också!

Svar: Svaren kommer imorgon! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 20:58:16
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Camilla

Intressant må jag säga. Jag har aldrig tänkt på att komjölk inte skulle vara bra för oss människor. Måste läsa på om detta.
Är det lika mycket mjölk i all mat i USA som det är i Swe?

Svar: Ja läs mer! :) Det finns massa fakta på google såklart. Väldigt intressant i mina ögon :)Det är vääldigt mycket mjölk i all mat här!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 21:27:47
Postat av: Annso

Spännande att höra alla svaren om jag själv inte ställde någon fråga. :)

Svar: Vad kul att det r uppskattat!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 22:21:43
Postat av: Karolina, mamma till My ❤

Åh vad kul det var att få svar på frågorna. Tack fina du ❤

Svar: Insåg att jag inte svarade så bra på några, men men ;) <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-28 @ 07:37:56
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Anna

Är genuint intresserad av studierna du nämner om mjölk och cancer m.m. Länka gärna :)

Svar: http://www.news.harvard.edu/gazette/2006/12.07/11-dairy.html

http://www.naturalchild.org/guest/linda_folden_palmer.html

http://health.howstuffworks.com/wellness/food-nutrition/facts/environmental-health-reasons-dairy.htm

Några bra länkar! :) Kul att du är intresserad. Berätta gärna dina tankar efter du läst!KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-28 @ 20:43:55
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0