Majskrokar & sista dagen

Ja det är med lite sorg i hjärtat jag skriver att idag spenderar vi vår sista dag i Sverige för denna gång.
Vi har haft det så otroligt bra med perfekt sommarväder & vi har träffat fler vänner än jag hoppades hinna & umgått mycket med familj & släkt. Vi har även fått nya vänner!
Underbart!
Denna sommaren kommer jag ha med mig i hjärtat länge.
Men nu ska vi inte grubbla för mycket över detta. Jag har vetat länge att denna dagen skulle komma tillslut & det där med "hejdå vi ses om kanske ett halvår", har vi liksom lärt oss att leva med, även om det är väldigt jobbigt för stunden.
 
Idag ska vi bland annat hämta ut August svenska pass (tjohoo!), äta räkmacka, shoppa lite jeans till Andrew, säga hejdå till min farmor & krama om familjen lite extra.
Ja och packa ska vi ju göra också.. Suck..
Det ser inte ljust ut på den där packningsfronten alltså.
Vi har tryckt ner så mycket vi kan, använt sådanadär vacumpåsar osv men ändå får allt inte plats.
Helt otroligt. Och övervikt bär jag väl på också.
Jaja. Det finns väl värre problem, men SÅ typiskt mig ;)
 
Nej. Nu ska vi kicka igång denna dagen & ta till vara på varje minut.
Puss på er
 
 
August har fått testa det svenska fenomenet majskrokar efter att ha matvägrat i.. jaa.. nästan sedan vi kom till Sverige (!!) & det var tydligen en hit. Så ungen kommer väl se ut som en sådandär majskrok snart, haha.
Måste även skriva att Sverige, eller iaf Karlstad har ett hemskt dåligt EKO-utbud i butiker? Är helt chockad över vad dyrt det är samt hur lite det finns att välja på i butikshyllorna. Och vi har verkligen saknat de där Ellas Kitchen squeeze grejerna med grönsaker i & inte bara frukt. Vi hittade äntligen efter att ha sprungit i 8 butiker.
Ja det är skillnad från här & USA!
Men mer om det en annan gång. Vi skulle ju starta dagen nu!
 
 
Spexarn ;)

Kommentarer
Postat av: Annso

Eko är sjukt dyrt överlag i Sverige, det skulle inte behöva vara så dyrt. Är också ett litet ekofan.

Svar: Nej det behöver så verkligen inte vara så dyrt! Och vad är det med alla E-ämnen i allt?
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 11:02:45
Postat av: josefin

Hej,

jag har precis fått en liten bebis o läste om den nappen som du använde till August så de små inte får luft i magen. Vart köpte du den? Min lilla har ofta ont i magen så tänkte att det lät som ett bra alternativ. kram josefin

Svar: Åh!! Ja den nappen vad TOPPEN. Måste kika vad den hette. Minns inte på rak arm men man kan köpa den på amazon.com! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 11:09:50
Postat av: Annika

Söta bilder :)

Svar: Tack :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 11:13:58
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Annica

Låter som en fin sista dag :)
Håller med vad gäller eko-produkter. Dyrt och lite att välja på = skittrist! Många väljer säkert bort det pga priset. Jag handlar dock så mycket jag kan i eko, förutom ketchup, eko-ketchup tyckte barnen var sjukt äcklig :)
Ha en trevlig resa när du kommer så långt!
Kram!

Svar: Ja det är ju helt galet dyrt! Usch så trist. Sänk priserna så får de mer kunder! Och vad är det med alla himla E-ämnen i allt?!? Herregud Sverige. Kom igen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 11:20:13
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Peter Daggert

Hoppas att resan hem går bra!

Svar: Tack snälla! Jag bvehöver alla lyckönskningar jag kan få ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 11:23:19
URL: http://geriatrik.blogg.se/
Postat av: emma sofie

Det är jättetråkigt att det är så dyrt med eko i sverige. Hoppas ni får en skön resa!

Svar: Ja verkligen! Så himla trist
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 12:25:26
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Carina

Jätteintressant blogg du har. Hittade hit via Hanna Watson och har typ sträckläst senaste veckan :) Jag var själv au pair i Spanien och bor nu fortfarande kvar och ska gifta mig med min spanjor, så känner igen mig i vissa saker :)

Svar: Åh vad kul att du hittat hit :) Välkommen & hoppas du stannar. Och vad rolgit att vi har lite lika historia. Lycka till med ert bröllop! Så underbart! grattis!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 14:52:51
Postat av: Junitjej

Att ta avsked är aldrig roligt.

Svar: Nej det kan vara något av det värsta som finns.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 16:07:21
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Carro i Norrland

Håller med dig till fullo, jag klagar ständigt på bristen av ekologist och organiska produkter, det är dyrt och utbutet är litet. Önskade att vi hade lika utbrett som ni har i USA. Även glutenfria produkter verkar det finnas bättre av hos er.

Länge sen jag skrev och har kikat på massa fina sommarbilder, ni ser ut att ha det underbart i Sverige:-) Hoppas hemresan går bra och utan allt för mycket övervikt:-D

Svar: Ja det finns SÅ mycker mer EKO, glutenfritt, mjölkfritt, närodlat etc till toppenpriser! Kom igen nu Sverige! Bättra på er.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 16:44:20
Postat av: Anna

Du borde öppna en EKO website som vi svenskar kan beställa ifrån ;) Du får bli vår hälsoguru! Bra idé va? :) Vad jobbar du med i USA? Nu kommer frågvisa jag igen..

Svar: Haha jaaa jag har funderat på att börja sälja somliga produkter, men vet inte hur det skulle funka med skatt, tull osvosv. Får ta en kik på det ;)Jag är hemma-mamma/fru :)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 21:44:38
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Anna

August är sin morfar upp i dagen. Så lika! :)

Svar: Åh tycker du?? :) Det kommer han bli glad av att höra!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-24 @ 23:04:50
Postat av: 2-barns-mamman

Majskrokar e grejen ;-)

Svar: Ja verkligen! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-25 @ 17:55:57
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0