9 dagar kvar

Åh! Det är bara 9 fjuttiga små dagar kvar till vi är i Sverige.
Som jag längtar!

Vi planerar & fixar & donar mest hela dagarna just nu för att skräddarsy semestern.
Jag vill hinna med att se alla mina älskade vänner, umgås med familjen, men också visa Andrew & August lite mer av Sverige.
Det är redan klart att vi åker till Stockholm den 7:e till 10:e Juli vilket jag ser fram emot otroligt mycket.
Och jag ser sååå himla mycket fram emot familjefotograferingen jag vann hos denna tjejen.

Spela bilbingo vill jag göra också. Och äta tunnbrödsrulle. Och renskav med mos. Och dricka vin på en uteservering. Och engångsgrilla vid älven. ÅH. Ja. Nu LÄNGTAR jag.
 
 
Älskar detta foto som min nyfunna väns 5åriga son knäppte av då vi var på Zoo förra veckan.
Älskade lillkorven med lite glass på hakan :,)

Kommentarer
Postat av: Jenny från Karlstad

Åhh så härligt...tiden går verkligen fort :-) Jag hoppas att ni hinner göra allt ni vill göra och se allt ni vill se under er tid i Sverige och har ni tid över står mitt erbjudande om fika kvar :-)
Vi åker till Rhodos på söndag, det är något jag längtar efter. Det ska bli underbart men en familjesemester.

Svar: Åh tack kära du! Jag hör av mig!! :)
Ha det underbart på semestern!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 21:47:04
Postat av: På Selmas gata

Åh jag förstår verkligen att du här hemlängtan! Det har tiom jag och då bor jag bara några timmar från Värmland:) Vilken lycka att få visa mannen och sonen allt det fina! Om ni är på små dagsturer runt k-d så tycker jag ni ska åka till vackra Borgvik (ligger i Grums kommun tror jag?) och spana. Populärt att gifta sig/ta bröllopsfotona där har jag förstått:)

Jag älskar ditt inlägg om leksakerna! Max går på en waldorfförskola och där har de aldrig plastleksaker, allting är i trä eller tyg. Inom Waldorf värnar de om miljön så jag utgår ifrån att de sakerna även är vänliga mot den.

Jag har sett att du blivit tipsad om de fina Rubens barn. Vill också ta tillfället i akt och nämna det som kallas waldorfdockor som också är fina och i tyg. Finns en fin tanke bakom. Ursäkta om jag låter helt "waldorfig" nu, men jag har suttit med förskolans nya hemsida hela helgen så jag är lite inne i det just nu, hehe:)

Vill också slå ett slag för underbara danska Maileg? ÄLSKAR deras kaniner och alla fina tillbehör. Men jag får medge att jag har dålig koll på miljöaspekten där... Jättebra att du tar upp ämnet, jag ska bli bättre på att tänka mig för, helt klart!

Kraaam!

Svar: Ja vi hade tänkt oss en tur dit! :) hört så mycket gott om det stället. Åh. Waldorf! Jag är så nyfiken på det konceptet! Vet tyvärr ej om det finns här.
Ska kika deras dockor! :) Och även Maileg! KRAM & tack för tips!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 21:59:44
URL: http://selmasgata.blogspot.se/
Postat av: Sara

härlig bild :)

Svar: Tack :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 22:10:03
URL: http://sarajosefin.blogg.se
Postat av: Alabamasthlm

Men hallå då måste vi ju försöka ses när ni är i Sthlm! Jag är ledig både 8e och 9e!

Svar: JAAAA! Apselut!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 22:15:25
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Herregud så härligt för dig att det närmar sig! Snart får du göra allt det där och massa mer :-)
Och vad kul det ska bli att typ få uppleva allt det där härliga med dig via bloggen. Jag kan ju förstå längtan efter tex en tunnbrödsrulle för jag hade ju verkligen DÖTT om jag hade varit tvungen att leva utan bregott och hushållsost.. Men samtidigt så kan jag ju inte förstå exakt hur den längtan känns då jag inte är i din situation. SÅ det ska bli jätte kul att "se" dig njuta av allt du saknar så <3

Puss fina du!!!

Svar: Åååååh extrasaltat bregott! GUD som jag längtar! Massa smööööör & rökt skinka & hushållsost på tunnbrödsrulle. Mmmmmm!! <3Hoppas jag hinner se dig också hjärtat!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 22:19:47
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Nathalie

Åh låter som ni kommer få en underbar vistelse i Sverige!

Kram på dig!

Svar: Ja det tror & hoppas jag!! :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 22:36:15
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: 2-barns-mamman

Härligt att komma hem kan jag tro! Hoppas vädret hinner bli lite bättre för er! Är det första gången August skall flyga?
Väldigt fin bild på din Lillkorv :-) sådär härligt spontan och taget direkt ur vardagen :-)

Svar: Nej han har flugit 10 gånger tror jag :) Välrest liten pojke ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 22:41:04
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Vilken fin bild!

Svar: Tack!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 22:47:52
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Anna

Åh bilbingo, I2-fältet på våxnäs tisdagar och torsdagar 19.00 ;)
Mvh
Person som jobbar där

Svar: Maj gadd! min dröm är att känna någon som jbbar på bingon ;) hahahaÄlskar i2 bingo!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 22:55:07
Postat av: klara engström

Svårt att tänka sig att man kan längta så mycket till allt som finns här i lilla sverige ;)

Svar: Ja jag kan förstå det ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 23:28:21
URL: http://klaraengstrom.blogg.se/
Postat av: Åsa klint

Hej snygging, men hur mysigt som helst att se er på Skype igår<3 fina fina mamma Jenny med goaste August, snart ses vi på riktigt. Kraaam

Svar: Så himla kul att få prata lite snabbt! :) Puss från oss! Snart hänger vi påriktigt! ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 00:00:09
URL: http://www.asaklint.blogg.se
Postat av: Alice

Vad roligt, första gången jag är inne på din blogg, var bor ni? :)

Svar: Hej & välkommen!! :) Vi bor i Nashville!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 02:23:06
URL: http://aliceoscarson.blogg.se
Postat av: johanna

fin bild :)

Kolla gärna in min blogg där jag skriver om förberedelserna inför min flytt till Kalifornien. 9 augusti smäller det! :D

Svar: Spännande :) Lycka till!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 10:31:38
URL: http://jafalk.blogg.se
Postat av: Lina

Härligt med Sverigetripp! Men hur gör ni med söta vovven då?

Svar: Han får stanna hos en god vän hos oss som har en vovve själv som har play dates med mally varje vecka :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 12:15:45
Postat av: anna m ludde

Wiiiii! :) Men kan ni inte ta skärgården direkt då? Så ni är hos oss 7-8. Sen är jag gärna på med lisa och bonnie date. Längesedan jag träffade dem.
Hoppas ryggen blir bättre!
Kram

Svar: Ja vi kanske får planera om lite!! :) Ska prata med Andrew ikväll när allt detta kaoset lagt sig lite! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 16:21:24
URL: http://annatotti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0