AJ AJ AAJJ!!

Well. Här ligger jag på golvet med RYGGSKOTT! Fy i helvete vad ont det gör. Vill ha en epidural.
Hoppas att USAs starka muskelavslappnande piller tar mig genom natten. Givetvis har städfirman ställt in morgondagens städning & hemmet ser ut som "hej kom & hjälp mig"! SUCK.

Vad gör man för att lindra denna fruktansvärda smärta? När blir det bättre? Hjälp, tips, råd & pussar mottages varmt! ❤


Idag bjuder jag på en bild ni aldrig sett för att muntra upp stämningen. Det är denna bild som skulle varit med i USAs största resemagasin förra året. (minns ni att jag var på photoshoot?) Tyvärr blev det aldrig av. Men som sagt- här är bilden! :)


Kommentarer
Postat av: Pernilla Chis

Stackars dig, lider med dig och hoppas att det släppt nu. Jättesöt blus du hade på bilden!

Svar: Det kommer nog hålla i sig i någr veckor men förhoppningsvis lindras iallafall!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 07:06:59
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Jonna

Stackare! Att ha ont i ryggen är det värsta som finns. Jag har nyss haft samma problem som du, och det enda som har hjälpt har varit kiropraktorn! Lycka till!! Kram

Svar: TACK! ja vi var till kiropraktorn idag & ska tillbaka varje dag till vi åker til Sverige. Hoppas hoppas på bättring. Hua så ont det gör! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 07:14:03
Postat av: Maria, Livet med tre

Åh NEJ :-(
Det är verkligen det värsta som finns!
Jag har problem med min rygg sedan jag var liten.. diskarna ploppar ut på något sätt och när det händer så blir jag h e l t förlamad.
För mig är det ligga platt på golvet som gäller. starka smärtstillande som gör att jag sakta kan börja röra på mig naturligt igen och i värsta fall ett besök hos en kiropraktor.
Men det absolut bästa är att så snabbt som möjligt komma upp och gå med hjälp av starka tabletter. Röra sig försiktigt i kroppens normala rörelser. Då du har så ont rör du dig onormalt och det gör bara skadan värre.
Lycka till vännen!!!
Puss!

Svar: Ja det är precis det som hänt här. SUCK. Fy fan vad ont de gör rent ut sagt!! Hur snabbt blir du bättre?? PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 07:18:55
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Frida - Vita villan

Åh så jag lider med dig! Tyvärr har jag inga tips o råd att komma med men jag hoppas att det snabbt blir bättre!
Fin du är på bilden!
Stor KRAM!

Svar: TACK snälla rara!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 07:47:53
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Katarina

Åh, stackare. Har tyvärr inga tips, men håller tummarna för att det går över snart. Vad fint det var med rosa blus och mörka naglar - den looken snor jag! :)

Svar: Tack snälla! Ja nu blev jag med sugen på mörka naglar ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 08:19:59
Postat av: A-K

Åh fy!
Jag fick också ryggskott när jag var småbarns mamma inte kul och mina ryggproblem började där.
Går till en naprapat regelbundet.
Annars så är det att röra sig så mycket det går i det akuta läget och när du blir bättre öva upp rygg och magmusklerna med typ core träning.
Hoppas du blir bättre fort!

Svar: Tycker det är så underligt eftersom jag yogar så ofta & tycker väl att plankan borde ha stärkt mig ordentligt, men uppenbarligen inte :/ Tack snälla!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 08:37:32
Postat av: Karin O

Tjusig bild på dig men stackare var ont, krya på dig!

Svar: Tack snälla!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 08:40:27
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Viktoria (Lyckans)

Rör på dig! Att ligga still är det dummaste du kan göra för då står ju blodcirkulationen i princip still. Att gå är jättebra, även om det är jobbigt och gör rövont i början.

Jag hade ryggskott för en månad sedan och trodde att jag skulle gå av på mitten, men med ett par bra löpar-/gympaskor och till en början försiktiga, korta promenader så släppte det ganska snabbt. Undvik att bära (i den mån det går med August), men promenera med fördel. Värme som ett bad, varm dusch eller vetekudde ökar också blodcirkulationen.

Hoppas det släpper!

Svar: Ha. Ja RÖVONT gör det. Jag kan verkligen inte röra mig det minsta, men försöker krypa lite på golvet & dra upp knäna mot magen då jag ligger på rygg. Vilket även det gör bajsont. men jag måste ju! TACK för tips! Nya skor måste jag köpa!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 09:30:01
Postat av: Jenny från Karlstad

Aj, aj..usch och fy :-( Jag lider med dig.
Hoppas att tabletterna hjälper och att det går snabbt över. krya på kramar till dig <3
Vilken fin bild förresten :-)

Svar: TACK snälla du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 11:12:46
Postat av: Zarah - mamma till två små

Varför blev det inte av? Vackra människa <3<3<3

Hoppas din rygg blir bra snart!! KRAM

Svar: Jaa du. Det undrar jag med ;) Kanske fanns inte tillräkligt med efterfrågan efter artikeln? :) TACK & KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 11:42:32
URL: http://zaraholine.com
Postat av: aida

Åh nej!! Krya på dig!!

Svar: Tack snälla rara! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 12:27:15
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Lisa M

Hellskotta, din stackare. *kram* Håll igång som vanligt, eller försök ditt bästa efter dina egna förutsättningar såklart. Och när du bär något tungt; håll det nära kroppen och ta i med benen, inte ryggen. Skönt med Sverige nu snart? Ah! Så härligt :) Idag fyller min stora kille 4 år och regnet, ja det bara öser ner i Småland. Men det gör då inget hihi. Nu ska det göras en tårta här. Kramis sötJenny!

Svar: Tack för tips! Och grattis till din kille!! <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 13:29:18
Postat av: Annso

Krya på dig. Men snart blir du ompysslad i Sweden . Kanonhärlig bild, älskar den.

Svar: Ja bara jag tar mig dit! ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 18:27:15
Postat av: Nathalie

Har själv diskbråck och vet hur jävulskt ont det gör!! Hoppas du blir bra snabbt! Kram

Svar: Så fruktansvärt alltså! Fy i helvete! hur fort blev du bättre? TACK <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 21:16:24
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Hanna

Å nej stackare!! Hur har det gått?? Eftersom du skrivit nu att det är diskbråck så har jag tyvärr inga tips, men här kommer en puss!! Krya på!!

Svar: Det går sådär. Jag har fått elstötar för att slappna av muskler & "isbehandling" för att svullnaden ska lägga sig. Massa piller mot inflammation & jag ska tillbaka varje dag i en vecka.. :(
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-26 @ 23:55:22
Postat av: Annica

Men fyyy vad trist! Skickar massor av krya-på-dig-kramar!!!
Vilken härlig bild! Synd att den inte kom med!
KRAM!!

Svar: Tack kära du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 10:20:38
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Ja a du.. hur fort jag blir bättre?!
Det beror verkligen på hur ont jag har men det brukar faktiskt ge med sig på ett par dagar. Som allra värst var jag liggande i en vecka.
Har du fått någon hjälp av något slag?

Puss!









Svar: Jag har varit hos kiropraktor varje morgon, fått någon spray som ska tränga in mot inflammation & ligger med ispåse varannan timme i 20 min . IDAG KAN JAG GÅÅÅÅ!!! :) Så jäkla glad! Puh vad hemskt detta varit!PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-28 @ 07:50:59
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0