Besvikelse

Jag fick frågan igår om vad jag ska göra på Midsommar.
Well.
Planen var att hela denna lilla familjen skulle åka på första midsommarfirandet tillsammans här i Nashville med en massa svenska vänner.
Jag hade målat upp allt rosenrött & såg så himla mycket fram emot att få visa Andrew & August hur vi firar en svensk högtid.
 
Och sedan kläckte Andrew att han ska på aplång jäkla jobbresa justprecis nu.
 
Japp.
Det var det firandet det.
Så.jäkla.besviken.
 
Givetvis så har jag förståelse för hans jobb, jag vet precis varför han åker & att han måste.
Men utav alla himla helger på hela året, så känns det så orättvis att det blev just denna.

Jag ska givetvis åka med August ändå, men det känns så himla ledsamt att Andrew inte kommer vara där.
Förhoppningsvis så kommer det kännas lite gladare då vi väl är på plats, med blommor i håret, skuttandes runt midsommarstången.
Eller. Det vet jag att det kommer göra. Jag vet att det kommer bli jättekul!
Men just nu.
Besviken!
 

Kommentarer
Postat av: sandra - blivande 3 barns mamma <3

Trist att planerna inte vart som väntat. Kanske ni kan hittat på något extra skoj efter att han kommit hem igen??? Jag tror att du och August kommer att få en fin dag iaf tillsammans med de andra och det är ju huvudsaken :)

Svar: Ja han får nog hitta på något alt. köpa något jättefint (hehe) för att han åker iväg på jobb. Och visst är huvudsaken att August & jag iallafall får fira & får en fin dag! <3 Tack för fina ord!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 05:32:32
URL: http://www.mammansandra.blogg.se
Postat av: Eleonore

Åh nej! Förstår att du är jäkligt besviken :( är ju som sagt bara midsommar en gång om året och det är ju oturligt att han ska jobba just denna helg :( du får visa honom allt nästa år och jag hoppas du och August får ett jättemysigt firande när ni kommit på plats <3

Svar: Tack kära du! <3 ja, nästa år så binder jag fast gubben så vi får fira den där jäkla midsommaren once and for all! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 06:18:41
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Junitjej

Jag förstår att du är besviken!

Svar: Ja det känns inte roligt alls. Men nästa år så är det bannemig jag som binder fast gubben! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 06:55:08
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: alabama

Ånej, besvikelse är fan VÄRSTA känslan. Men d kommer säkert bli perfekt när ni väl är på plats <3

Svar: Verkligen värsta värsta känslan. Hatar att känna mig besviken. Hade hellre varit riktigt jäkla ARG. Oh well. Vi kommer få det toppen väl på plats! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 08:02:53
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: emma sofie

Jag förstår dig! Jag känner samma besvikelse, fast det är jag som jobbar. Jag får inte vara med min familj när dem ska trevligt midsommarfirande ute på landet. Så himla tråkigt! Midsommar är helig för mig ju!

Svar: Ja visst är det tråkigt! Nu har jag inte firat ordentligt på 5 år, så detta var himla trist. Men men. Vi får ta igen det nästa år! STOR KRAM på dig
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 08:33:22
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Elin-mamma till Signe

Ta med August och kom och fira midsommar med oss!
Vi ska till Stugan vid havet, där ska det dansas runt midsommarstången, äta allt man ska äta på midsommar och ha jättemysigt!<3 vi väntar på er;-) puss!

Svar: ÅH. I wish! PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 08:34:55
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: hanna

jag vet den känslan, när man ska fira en helg med någon, eller träffa någon man inte träffat på jättelänge så kommer det något emellan så man inte kan det :/

Svar: Mmm såå himla tråkigt! Jag blir så lätt besviken & det är värsta känslan alltså.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 08:37:14
URL: http://www.sofaiiil.blogg.se
Postat av: Tilde

Söt bild där! Mm, tråkigt. Känns nästan som om de som bestämmer det försöker jävlas..

Svar: mm bilden är så himla härlig :) Mina killar! <3 Ja, ibland känns det som att någon jäklas lite alltså. Oh well. Nästa år!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 10:24:05
URL: http://tildeb.webblogg.se
Postat av: Olivia

Trist! :/ allt bra iallafall?

Svar: Ja det är lite trist. Allt är bra för övrigt & jag hoppas allt är väl med dig också!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 11:14:10
URL: http://Www.oliviahannasanden.blogg.se
Postat av: inthearena.blogg.se

Det var tråkigt, men du får göra de bästa av det ändå :)

Svar: Absolut! Vi tänker minsan åka ändå & ha blommor i håret! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 11:41:36
URL: http://inthearena.blogg.se/
Postat av: M

Tråkigt att det blev just denna helgen, men tror ni kommer få det roligt iallafall :)

Svar: Ja det var ju så himla typiskt alltså! Och vi kommer definitivt ha det jättekul ändå :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 11:55:15
URL: http://Marinapalme.blogg.se
Postat av: VictoriaB

Anej va trakigt! Vet hur det kanns...man vill ju sa garna visa upp och uppleva tillsammans. Visst ar det kul och fira midsommar..men det roligaste ar ju att gora det tillsammans! Tur iallafall att ni har ett svenskat gang att fira med! Har bor tyvarr inte sa manga svenskar sa inget midsommar firande i ar :( Men jag traffade en svenska tant har om dagen haha Ulla, 70 ar. Alice nya gammelmormor bestamde jag i smyg ;)
Kram!

Svar: ÅÅH! Jag vill också ha en gammelmormor som heter Ulla till August här i USA ;) Gud vad roligt ändå! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 13:03:54
Postat av: Anonym

Åh :( förstår precis känslan :( Fredde jobbar också mycket konstiga tider och missar en del viktiga högtider. Det känns alltid lika tråkigt men tur man har andra härliga människor att fira med. Och viktigast är ju att barnen får uppleva!
Kram till dig och ha en fin midsommar med söta August!

Svar: Ja visst är det så vännen! KRAM & hoppas även du får en fin midsommar <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 13:23:04
Postat av: Sofia

Så himla tråkigt att höra :-/

Svar: Ja det är jättetrist, men men. Nästa år! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 14:56:19
URL: http://lovejournal.blogg.se/
Postat av: Jonna

Susanne & Co. Är där varje år och de verkar ha det super mysigt! Njut av svensk midsommar! Kram Jonna

Svar: Ja det ska vi verkligen göra! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 20:32:32
Postat av: anna m ludde

Andrew kommer få värsta overkill på svensk skärgårdssommar så oroa dig inte! Njut nu av att bara prata svenska. :) kram

Svar: hahhaha ja det är väl så! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 21:15:16
URL: http://annatotti.se
Postat av: Hanna

Å vad synd! Förstår att du blev besviken. Jag avskyr när jag planerar ngt/sett fram emot ngt och planerna ändras - besvikelse är värre än att känna sig arg tom, tycker jag. ( Har tyvärr varit lite för mkt av den känslan här hos mig på senaste..). MEN du och August får ha det så mysigt tillsammans ni två, och snart är ni i Sverige hela fam och kanske kan fira liten "mini-midsommar".. :) lite sill iaf!! Då får du visa männen i ditt liv svenska traditioner - det finns säkert ngn midsommarstång kvar nånstans ;-) de brukar vara kvar tills de är bruna och snön kommer ;-)
KRAM <3

Svar: hahah, ja de brukar ju finnas kvar ganska länge ;) Rolig du är!
Ja, besvikelse är värsta känslan! Inte roligt alls. Jag är mycket hellre arg! Men. Jag förstår ju samtidigt. Jobbet är väldigt viktigt, det är ju det vi lever på. Andrews jobb. Och resan har redan medfört något väldigt kul! Så jag får helt enkelt stå ut & svälja den där besviken-känslan bäst det går.. :)
Hoppas att du slipper känna dig besviken framöver. Himla jobbigt är det! :( KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-20 @ 21:53:36
Postat av: Nina

Nej va tråkigt :-( Men som du skriver kommer ni få det fantastiskt roligt ändå! Typiskt alltså, med jobbresan... Hoppas i alla fall ni får dansa runt midsommarstången och mumsa massor med jordgubbar, du & August! Kram kram

Svar: Ja vi får det nog himla bra ändå, jag & korven :) Hoppas även du har en jättefin misommar! <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-21 @ 08:09:59
URL: http://ninaerica.blogspot.se
Postat av: Lisa M

Nä fy farao vad träligt! High down på den. MEEEEN, du och din lillprins får fira så det står härliga till. Det kommer fler midsommaraftnar. Positivt tänkande *pepp pepp* Glad midsommar och kramar i massvis från Småland

Svar: Ja det får vi göra! Och TACK för dina fina ord. Så snällt av dig! <3 KRAM & glad midsommar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-21 @ 13:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0