Detta håret

Nu får jag allt ta & skriva om något roligare än diskbråck.
Har liksom noll komma noll roligheter som pågår just nu, så jag ligger ner på golvet & försöker skriva om oväsentligheter som är lite roligare att läsa om.
 
Så. Då kom jag att tänka på detta himlans håret som burrar upp sig i luftfuktigheten här i Nashville.
På bilden är håret fortfarande blött, så det blir ännu mer krulligt när det torkat helt, men det blir också väldigt frissigt.
Jag har aldrig lyckats få tag på en produkt som gör att håret håller sig på plats, utan att det ser blött ut?
Tom. hårspray får mitt hår att se smutsigt ut efter en kvart.
Vad använder ni?
Jag måste köpa på mig ett lager av bra grejer som ni rekommenderar då jag är hemma.
Orkar inte testa massa mer här i USA nu. Uppenbarligen har de flesta här inte detta skandinaviska överkänsliga hår som jag.
 
Tips tips tips Tack!
Och hemskt gärna "gröna" produkter :)
 

Kommentarer
Postat av: Marie Smith

Jenny, svarar angående din rygg. Jag jobbar inom neuro och spine. Ta dig till en neurokirurg, fråga om du kan då steroid shot, se om det hjälper så du ialla fall kan ta dig till Sverige. Har du problem med att gå på toaletten? Lite privat, men kan du känna när du måste gå?
Hoppas att du får hjälp! Hade du bott nära så hade jag bett världens bästa läkare om hjälp.

Kram

Marie

Svar: Åh gulle dig! Nej jag har inga problem att gå på toaletten alls faktiskt. Jag tror inte något är för personligt för mig att prata om ;) haha. Vi röntgade idag & det är en disk som inte mår så bra. Jag känner mig dock bättre & om jag känner mig värre på måndag tänker jag definitivt kolla upp den där sprutan du skriver om! Tack snälla för tips!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 05:13:37
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: Anna

Jessie Curl ska vara riktigt bra för lockigt hår (http://www.jessicurl.com/) - och de finns i USA. Finns produkter för olika typer av lockigt hår vill jag minnas. Annars kan jag förorda balsammetoden/no poo-metoden(http://nopoo.se/), har gjort mitt lockiga hår betydligt bättre :)

Svar: Ni är en hel hög som rekomenderat den där No poo. Måste nog testa alltså! ;) Tack för tips! Ska genast googla!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 06:38:41
Postat av: Anonym

Har du testat ren ekologisk arganolja utan en massa silikoner och parfym som i längden bara torkar ut håret?
Vilken jättefin bild på dig!
Kram!

Svar: Det ska jag googla & ta en kik på! :) Inte testat! Kram & Tack för tips!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 07:11:11
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

krya på dig!

Svar: Tack snälla!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 08:11:36
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Anonym

Kan verkligen tipsa om "uniq one". De bästa jag provat mot frissigt hår :)

Svar: De måste jag googla! :) TACK!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 11:59:07
Postat av: Bella

Har verkligen exakt samma problem (?) som dig med lockigt hår. Hade väldigt platt hår för ca 10 år sedan, sen var jag på resa i karibien. Efter det är det lockigt, och blir alltid ännu värre med hög luftfuktighet, vilket vi har här i Frankrike.

Men jag kör på det "anonym" sa innan, arganolja i topparna som jag innan smetat ut i handen så den är lite varm. Och inte för mycket så klart...
Tycker det fungerar bra, blir mjukt, definerat och luktar gott!
Saltvattenspray (ekologiskt) kan vara kul med, men blir mer strandruffs då med massa lockar.
Har jag i andra produkter måste jag verkigen tvätta ur håret på kvällen.

Svar: Tack snälla för tips!! Så himla hjälpsamt. Måste genast googla arganolja! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 12:11:21
URL: http://imsogoingfrench.blogg.se
Postat av: Lisa M

Kallpressad rapsolja, ja.. Visst låter det galet? Det funkar på mig iaf. Märkte STOR skillnad efter ca 3 veckor. Kram

Svar: Wow! Det låter knäppt! haha ;) men jag testar! tack! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 13:07:34
Postat av: På Selmas gata

Men när man har svinont då får man faktiskt klaga i bloggen *veta* Jag hoppas verkligen att du snart ska må bättre så att du orkar med den långa resan!

På tal om "Sverigetips": Ta med Andrew till Kristinehamns skärgård och bjud honom på chokladdoppad mjukglass:) DET längtar jag efter varje sommar!! Här i gbg så får man nåt helt annat om man beställer det, men jag vill ha den värmländska varianten!!

Här har jag det omvända problemet då det finns en hel del för "skandinaviskt hår" medan jag som är född i asien inte riktigt kvalar in i den kategorin...:=) Samma sak med smink och sånt, de har aldrig mina nyanser av foundation och sådant, de räknar visst med att alla ska vara ljusa i hyn. Det var en dröm att komma till Usa där det fanns för ALLA hudfärger!!:)

Tack vare dig har jag nu beställt hem miljövänligt tvättmedel som jag ska testa, blir så inspirerad av att du ser till att hålla kemikalierna borta från August!! Ska försöka göra det för min Max också.

Sedan har jag (som vanligt...) en fråga som du gärna får svara på om du har tid:) Du har skrivit om att ni genom Andrews jobb får sjukvård med mera och att ni därför kan välja det allra bästa. Nyfiken på hur man vet vad man ska välja? Finns det listor eller hur gör man? Här i sve går man ju liksom till närmaste folktandvård typ...

Och ingår det sjukförmåner i alla jobb? Täcker det alltså in alla i familjen om man är gift? Inkluderas precis allting?

Och slipper man då sitta på akuten med sjukt barn och de kommer hem till en istället? Eller hur funkar det? Nu blev det massa frågor men det jag undrar över är hur du märker att du har den bästa sjukvården? Vad skiljer mot den svenska vården, t.ex? *nyfiken*

Sköt om dig och ryggen nu! Kram!

Svar: Vad kul att du börjat få upp intresse för miljövänliga produkter! Så glad jag blir!! :)
Jag lovar att svara på dina frågot i en VIDEO! ;) Orkar nog inte skriva så mycket, haha. Håll ut så kommer det när jag är lite bättre i ryggen! <3 Älskar frågor så fråga på kära du!

Och TACK för tips ang. mjukglassen! mmm så gott det låter!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 13:11:21
URL: http://selmasgata.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Ps mandelolja också.

Svar: Det ska jag googla!! :) Tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 13:39:12
Postat av: brattbergskan

Snygg!!! Tyvärr inga bra hår tips, här är det penntroll deluxe när det är hög luftfuktighet! Jag tvättar mitt hår HÖGST två ggr i veckan om ens det, tog ett tag att vänja av mig vid att tvätta ofta men håret mår så mycket bättre nu! Dag 3 är det som bäst! Saltvatten (alltså från havet hehe) är min bästa vän!

Låter inte alls kul med ryggen! Hoppas du får den hjälp du behöver och kan ta det lungt! Och klaga på! Det gör du så sällan!

Svar: Ditt hår är såååå fint!! Så mycket & sådan fin volym! Looove it!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 13:55:15
URL: http://www.brattbergskan.com
Postat av: Jeanette

Hejsan!

Har du testat att byta ut ditt schampo eller balsam? mitt år är vääääldigt känsligt mot för "tunga" produkter och ser då skitigt ut eller för nedtungt. för att sedan styla håret prova vanligt vatten och krama håret / vrid håret så att du får till ett böljande hårsvall, som sedan blir lockar, eller saltvatten men var då noga med att återfukta ditt hår extra med inpackning eller mask UTAN silikon :)

Ha det! :)

Skulle du kunna skriv mer om kostnader i USA och vardags saker, (vill så gärna ta steget och flytta över till USA)

Tack på förhand!

Svar: Ja jag får kanske testa den där no poo metoden! Många som rekomenderat den! Tack för tips :)
Och jag kan absolut gör ainlägg om kostnader osv. Kul att du vill flytta hit! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 15:44:55
Postat av: Jonna

Testa "balsam metoden", läs mer på lockig.se. Bättre att kämpa med håret än emot.. :)
Annars har Kevin murphy bra produkter som är fria fr ftalater.

Med vänlig hälsning,
Jonna

Svar: Många som säger det om den där no poo. Låter skitmysko, men jag kanske testar ändå! ;) Tack!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 18:23:11
Postat av: Katarina

Har du testat Avedas produkter? Funkar för mig (men har inte skandinaviskt hår riktigt)!

Svar: Nej det har jag inte! :) Måste kika! Tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 18:49:01
Postat av: Zarah - mamma till två

Vilken fin bild på dig! :)

Just det.. receptet på godsakerna från Luddes kalas kommer snart upp på bloggen ;) du som var intresserad. KRAM KRAM KRAM

Svar: Åh jag ska kika genast!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-27 @ 19:20:32
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Matilda

Du måste skriva om balsammetoden om du får den att fungera. Jag är så nyfiken på den. Annars tycker jag att duska göra ett besök på ekolea när du kommer till Karlstad. Bra hjälp och bra produkter!

Svar: Jag testade första gången idag så vi får se vad jag tycker om ett par tvättar! :) Tack för tips ang. Ekolea i KD! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-28 @ 05:36:08
URL: http://whatabouttheroses.blogspot.com
Postat av: Anna (dOddA)

OMG vilka problem mitt hår och jag hade i NYC i juni/juli! Hej luftfuktighet!! Hade håret uppsatt i 11 dagar av 12, helt omöjligt att göra något...eller ens bara ha det utsläppt. Följer den här tråden då jag har det där skandinaviska håret... tunna tunna lockiga hårstrån :-P


Svar: Ja & det är VÄRRE i Nashville!! ;) Fy vad hemsk jag ser ut, haha. Hej hårband! Tetsar No poo nu så vi får se hur det går!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-28 @ 10:34:02
Postat av: Anonym

Testa moroccanoil! :)

Svar: Ska genast googla det! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-28 @ 13:10:21
Postat av: Annso

Lanza straight line. Funkar även på lockigt hår men man slipper frissigheten. Har haft den i flera år.

Svar: Ska googla!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-28 @ 17:29:55
Postat av: Nattis

Prova Dust It. Ett vitt pulver i en röd liten burk, typ! ;) Man kan använda det i hårbotten för att få volym. Men sen brukar jag använda det i topparna och resten av håret för att det ska stanna så som jag vill ha det! ;) Jätte bra! :)

Svar: Åh jaa! Det har jag hört mycket om förr men glömt bort. Ska genast testa!! Tack vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-28 @ 20:21:56
URL: http://nattisdans.blog.se
Postat av: Annika

hej. nu när du är hemma i Karlstad så gå till den nya frisörsalongen ikon vid tingvallaskolan/ nere. mittemot matsalen. där har dom ett nytt märke för lockigt hår som jag provat som är riktigt bra :-) har alltid plattat håret innan. tror market hette sexy curl, finns allt till lockigt hår :-) lycka till.
kram Annika

Svar: Ah det ska jag spana in nar vi ar tillbaka fran Sthlm!! tack vannen! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-03 @ 21:31:11
URL: http://www.missanika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0