Hemskt måndagsväder

Well. Rubriken är väl inte helt sann, för i morse hade vi helt underbart väder så jag & korven kunde gå ner till poolen ett par timmar.
Lovely!
Vi fikade mellan doppen & August klättrade på varenda solstol.
När vi kom hem duschade vi av oss solkräm & klor, åt lunch & efter det dunade August in för sin lunchvila så jag kunde yoga en sväng samt svara på era fina kommentarer här på bloggen.
Sedan började ovädret!
HJÄLP vilket oväder.
Det var två tornardovarningar i omgångar under eftermiddagen, precis där vi bor, så vårt "skyddsrum" var förberett med täcken, kuddar, ficklampor, vatten, snacks etc.
Hua som jag avskyr de där varningarna!
Vi har dock haft turen på vår sida varenda gång en tornardo slagit ned & det är jag otroligt tacksam för.

Känner mig alldeles matt nu när kvällen är här!
Det tar på krafterna att oroa sig. Puh!
 
 
Måste tillägga att Julie & Peter nu är tvåbarnsföräldrar! Och Asger är storebror! Lilla tjejen bestämde sig för att kika ut idag & jag är SÅ glad för deras skull. Fick en bild på en otroligt vacker liten skapelse & måste erkänna att bebissuget tog omtag ;)
Grattis älskade vänner!
 

Kommentarer
Postat av: emma sofie

Usch vad otäckt! Lycka till, och hoppas att det stannar vid en varning. kram

Svar: Ja det hoppas jag med! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-11 @ 07:53:30
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Annso

Usch vad otäckt. :( psykisk påfrestning om något. Tur att ni klarat er undan finis.

Svar: Verkligen psykisk påfrestning! Hua!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-11 @ 08:31:57
Postat av: Trees, mamma i London

Hua! Ja förstår att det tar på krafterna att oroa sig. Tur att ni har ett sådant skyddsrum iallafall :) Har alla hus i ert område ett eget "skyddsrum"?

Svar: Alla i ett nybyggt hus har ett rum som är "skyddsrum". Många nybyggda hus har även källare etc :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-11 @ 10:46:35
URL: http://mangofisk.se
Postat av: anna m ludde

Ta hand om er!

Svar: Fy vad läskigt alltså! Blir nog aldrig van detta!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-11 @ 11:01:23
URL: http://annatotti.se
Postat av: Ida B

Tjöt det larm? :D

Svar: haha vad rolig du är! Ja det gjorde det ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-11 @ 14:10:06
Postat av: Ida B

Förlåt, det kanske var fel av mig att göra en supergladgubbe, men det är ju så spännande och jag blir så exalterad.

2013-06-11 @ 14:11:40
Postat av: Liz

Har ni inte kallare i huset? Det ar ju bra med skyddsrum och jag undrar da lite hur dom ar byggda? Har ni extra forstarkta balkar i tak och vaggar da i mitten av huset, eller kallar man dom bara skyddsrum? Ni bor i en gated community eller hur? Har ni da ett skyddsrum for allmanheten i narheten vid stora varningar? Vi hade ju kallare i KS och det behovdes verligen, det lag ju mitt i Tornado Alley och vi hade varningar och larm nastan varje vecka i borjan pa sommaren...usch.

Stor kram och hoppas att August tander snart har kommit upp. Mina barn hade en tandborste att tugga pa mest hela tiden nar dom fick tander. Lagg in dom i kylen for extra relief! :)


Svar: Nej det är väldigt ovanligt med källare i Nashville faktiskt men "skyddsrummet" är en garderob som är byggd i mitten av huset under trappan för att göra den mer stadig liksom. Vi bor i en community men har tyvärr inte tillgång till skyddsrum. Tror dock det är pga att alla har en sådan under sin trappa. Och det finns absolut stora skyddsrum i närheten (vet dock ej vart!) om det är en katastrof på G. Hemskt det är! hua. Då förstår du hur jag känner när jag säger att man blir helt matt? ;) Puh!
jenny - mammaliv i Nashville


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0