Det blev inte som utlovat

Näe hörrni jag skulle ju knåpa Cali-inlägg igårkväll.
Men så blev det inte alls.
August krånglade jättemycket, vaknade tidigt & grät så att han skakade. Stooora krokodiltårar rullade nedför kinderna då han vaknade 30 minuter efter att jag nattat honom. Sedan 30 minuter senare igen & den 3:e gången fick han komma med ner för att ligga på min mage & kika på tv en stund innan vi bäddade ned oss tillsammans.
Och fyyyy vilken dålig nattsömn.
Herrn i huset var på konsert & lovade att inte komma hem sent osv osv.
Well. Det trodde jag väl inte riktigt på eftersom Mr. tappar omdömet & förståndet efter en öl för mycket & därav var jag tvungen att lämna ytterdörren öppen eftersom han garanterat inte skulle köra bilen hem.
För hemnyckel kan han inte klura ut sådär på pickalurven.
Och han förlorar allt vad sms-kontakt heter så jag har noll koll på när ångvälten ska äntra dörren.
Så gissa vad jag gjorde till klockan 1?
Jomen jag låg givetvis klarvaken, livrädd över att bli yxmördad.
Och självklart tyckte August det var morgon vid 6..
 
Ska ta dricka 76 koppar kaffe, sen lämna unge & man för egentid.
(obs att mannen inte är medveten om detta än, mohahahah)
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker att du har förtjänat lite egen tid efter natten!

Svar: Eller hur? Bra att ni är på min sida ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-16 @ 13:57:31
URL: http://Lindisen89.blogg.se
Postat av: Annica

Ingen bra natt här heller. En snarkande man och sen en son som också tyckte att vi skulle upp kl 06. Jippi liksom! Har dock städat som en tok idag och druckit mycket kaffe ;)
Ikväll ska vi bara mysa och slappa och äta gott! Kram

2013-03-16 @ 14:56:14
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Anna

Hej Jenny!
For the record, krokodiltårar är ett uttryck för hycklad eller spelad sorg. Ha en fortsatt bra dag!

Svar: Där ser man.. :) jag översatte ordet direkt från engelska där ordet betyder jättestora tårar
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-16 @ 15:37:39
Postat av: Jennie

Håller med första komentaren du förtjänar lite egen tid efter nattens bravder med krokodiltrårar! Kram kram på dig kära du <3

Svar: Så bra att ni är på min sida då herrn lusläser här inne emellanåt ;) heheh KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-16 @ 19:18:59
Postat av: basebollivet.blogg.se

Åh... pojkar på konsert, det blir väl aldrig så tidigt som de tror?? Har aldrig hänt här i alla fall. Och finns det dessutom öl i systemet så blir det sällan bättre.

Haha klart du ska ha lite egentid. Han fick ju sin igår. Och ehm... you snooze you lose, right? ;)

Svar: Nääe det är väldigt sant det! haha. Jag borde ju veta bättre! Men någon gång måste det ju hända. Att de faktiskt håller vad det lovat?! Eller kommer detta hålla för evigt? haha.
Eller huuur?! Nu var vi ju såklart tvugna att köra & hämta ångvältens bil så det blev good bye till ensamtid. Imorgon! Då får han ha ungen HELA dagen. mohahahha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-16 @ 23:36:17
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: basebollivet.blogg.se

Haha åh, läskig tanke det där!! Vi får väl hoppas att dem förbättrar sig men vi kanske inte ska förvänta oss några större under ;) Haha... sunday funday for YOU.

Svar: Nej jag får nog slänga de där förhoppningarna åt sidan ;)
Sunday Funday! YES! Ligger i sängen med dator & te. Mmmm :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-17 @ 01:04:22
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Jenny från Karlstad

Den natten låter ungefär som jag/vi haft det under helgen. Var helt slut i fredags och såg fram emot en lugn och skön helg med möjlighet till vila. Men när Elvira vaknade 04.30 på lördag morgon och maken och de två äldsta döttrarna drabbades av magsjuka/vinterkräksjukan (Elvira drog hem det från dagis och var sjuk först) insåg jag att var tvungen att tänka om. tack och lov stod jag på benen fram till elvira somnade igår kväll. Då var det min tur.....hela natten. Fy tusan....är lagom mör idag. Tack och lov verkar hela familjen nu vara på bättringsvägen. Ligger i soffan och passar på att vila medan Elvira sover. Roligare helg kunde man ha :-P

Svar: Nääe STACKARE!! Krya på & hoppas du får vila massor idag!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-17 @ 10:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0