Irriterande

I över en månad har jag varit på jakt efter byxor till August.
Han håller på att växa ur storlek 80 & jag måste uppdatera hans garderob.
Men det finns ju inget annat än baggykläder & strama material här?!
Allt är khakishorts (är allergisk, hehe) stora utsvängda mjukisbyxor osv. Och grått, mörkgrönt, mörkblått.
Jag vill ha leggings. Fina glada färger. Alla olika färger som finns vill jag ha. Orange, rött. grönt, rosa, gult, blått!
 
Har varit på tjejavdelningarna & rotat runt senaste veckan & det finns jättemycket fina byxor/smalare byxor i massor med härliga färger, men det är alltid en massa spetsdetaljer, rosetter & volanger.
Vilket jag inte tycker om.
Blir tooookiiig!

Och pyjamaser behöver han. Med dragkedja! Och gärna utan fot. Och de ska vara mjuka utan stora fula påsydda tryck överallt. Finns EJ här. S.U.C.K!
 
Någon som har tips på onlineshopar som fraktar till USA? 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Finns det inte på hm där? Eller de kanske inte har samma utbud som i Sverige? Mini rodini har mycket färgglada kläder men det är kanske svårt att få tag på? Jag skickar gärna om du hittar något som du vill ha? :)

Svar: Näe det finns ju inte H&M i Nash än :/ Inte online shop heller. Blah! Men det ser ut som båda kommer komma till sommarn :) Både butik & online shop. Tjohoo! Men tyvärr behöver jag kläder Nuuuu! hehe. GULLE dig som är så snäll! Jag säger till! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 17:48:15
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Vet inte vad Hanna Andersson har just nu, men när barnen var små handlade jag en del där. De har superkvalitet! Eller engelska Mini Boden, jättefina grejer!

http://www.hannaandersson.com/home.asp?cchkrd=y
http://www.bodenusa.com/

Svar: Jaaa jag har glömt Hanna Andersson! Måste spana in! Och Mini Boden finns på Nordstrom va? Tack för tipsen! Kikar ikväll! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 18:05:38
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Lisa

Jag vet, jag veeeet! :) Villervalla fraktar till USA. Kram på're

Svar: TACK! :) Jag har fått tips om det märket från flera fina läsare. Måste spana in ikväll! Tack igen <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 18:13:41
Postat av: Josefine

Jag har samma problem här i Sverige. Mycket av det färgglada jag har till mina barn köper jag på Villervalla.se, som fraktar utomland, och hos Polarn o. Pyret som har en internationell webshop. Men det blir lite dyrt i längden att bara handla där...

Svar: Sverige som har såååå mycket fiiint? :) Ja jag älskar verligen Polarn & där köper jag det mesta, men deras webshop är så himla opålitlig. Varorna är slutsålda & det får man reda på en vecka efter beställningen är lagd, sedan tar det veckor att få hem kläderna. Så tråkigt. Tänkte försöka hitta ett alternativ, men det lutar åt en beställning där iallafall ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 18:17:12
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: Nikita

Drygt när man inte hittar de
Man vill ha :(
Ebay då har inte dom nåt bra !?

Svar: Verkligen drygt!! Det har varit såhär sedan August föddes. Allt jag vill ha finns i Sverige, haha. tycker inte vidare mycket om kläderna & utbudet här måste jag säga.
Har faktiskt inte ens tänkt på Ebay! Tack för tips. Ska kolla in ikväll! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 18:23:32
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Linda

Sa trakigt att dom inte har det som du letar efter. Alskar H&M men utbutet ar ju inte det samma har i USA som i Sverige och jag har ingen koll alls pa barnavdelningen.

Svar: Nej det är tyvärr inte det samma & vi har inte ens H&M i Nashville! :( Fast det verkar komma till sommaren & då även online shop. Tjohoo! :) Får leta vidare & kika in alla tips jag fått :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 18:27:25
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Babyshop!!!!
De fraktar till hela världen och är min absoluta favorit e-shop med alla bra märken.
Och du.. Om du behöver hjälp med att shoppa något här hemifrån och få skickat till dig så hjälper jag dig mer än gärna :-)

Kram vännen!!!

Svar: GULLE hjärtat! <3Ska absolut kika in den sidan ikväll när korven sover!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 18:34:20
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

H&M, finns ute det i USA? De har ju massor av leggins i olika färger där annars. :)
Villervalla tre ja fraktar till USA. Älskar deras kläder. :)

Lycka till!

Svar: Ja det finns men inte i Nashville än! :/ Inte onlineshop heller. Men båda ska komma till sommaren ser det ut som. Både butik här & online shop! :) tjohoo! Och jag ska absolut kika in Villervalla! Har hört massa om det märket. TACK :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 19:22:15
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

Älskar att iPhone ändrar orden!!
Ute = inte
Tre = tror :-)

Svar: haha, jag fattade ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 19:24:30
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Hannah-Sofia

Polarn och Pyret! Vet att många tycker att de har dyra kläder, men de håller måtten både när det gäller utseende och kvalitet! Helt klart värt det! Jättefina pyjamaser och färgglada unisex kläder.

Svar: Jaa jag älskar PoP! Min absoluta favorit & de har ju faktiskt en onlineshop här i USA. Har dock jätteproblem med att beställa därifrån. De återkommer alltid någon vecka efter beställningen är lagd att varan inte finns i lager osv osv osv. Sååå tråkigt. Och det tar evigheter att få plaggen. Så jag försöker hitta något annat ställe. Men det lutar åt en polarn beställning ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 19:53:31
Postat av: Hanna

Villervalla och babyshop.se gillar jag!! Och säg bara till om jag kan hjälpa dig på något sätt, m att skicka el så :) kram!

Svar: Gullig du är vännen <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 20:21:31
Postat av: Hanna

http://www.villervalla.se/byxashorts/tights/

Svar: Åh det märket har jag sett lite här & där! Ska kika in länken när August sover ikväll! :) Tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 20:26:00
Postat av: Catarina

På tradera finns en massa fina barnkläder, ibland helt nya med lapparna kvar. Har man tur kan det bli jättebilligt. Polarn o Pyret finns det alltid mycket av, även andra bra märken. Vet inte hur säljarna ställer sig till att skicka till USA, men borde väl inte vara nåt problem, det är ju köparen som betalar frakten.Du kan ju alltid ställa den frågan till säljaren, innan du börjar buda.

Svar: Jag får kika där! :) Det svåra är ju att det kostar extra pengar att föra över från utlandet till svensk konto samt frakten kan bli väldigt dyr då jag föredrar rek brev som man kan "spåra". Alltför mycket post har försvunnit :/ Men jag ska som sagt ta en kik. Fynda gillar vi! Tack igen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 20:28:12
Postat av: Emma

oiidesign.se - En massa fina, roliga kläder som jag tror är er stil!


Svar: Åh tack för tips! Ska kika! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 20:52:40
Postat av: AnnaMalin

Konstigt att det är så svårt att hitta det där! Hoppas du finner ngn bra sida! :-) Här finns ju massor hos Lindex, H&M, Polarn och KappAhl. Du får shoppa loss här sen till sommaren också ;-)

(psst... har ju dröjt så med tidningen pga sjukdom men vi tror den släpps imorgon! Jag hoppas!)

KRAM

Svar: Visst är det konstigt! Vill sååå gärna ha kappahl, Lindex & H&M här! Och Ellos!!H&M har inte en webbutik än men det kanske ska lanseras i sommar. HOPPAS!
Och de ska mest troligt även öppna en butik här i Nashville då. På tiden!
Jag kommer nog shoppa oss fattiga i sommar ;) hehe.

Vad roligt om den kommer ut snart. Ska hålla ögonen öppna! :)
Och Lycka till på RUL imorgon! Såååå spännande <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 21:26:24
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Zarah - mamma till två småttingar

Förstår dig precis! Det ska vara leggings eller mjuka jeans! Fina färger UTAN massa plastiga tryck (som dessutom släpper ifrån sig massa gifter).

Kram på er mina fina! <3

Svar: Precis!! Värsta jag vet är dom där stora fula trycken! Hua! haha.Och ja, mjuka följsamma kläder ska det vara :)
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 21:28:33
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Ellenojag

Haha lite lustigt, du vill ha de som finns i Sverige och jag dent som finns i USA ;) säg till om du behöver beställningshjälp :)

Svar: Jaa jag har förstått att det är så ;) Man vill ha det man inte kan få. hehe. Tack fina för att du erbjuder hjälp <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 22:42:15
URL: http://ellenojag.blogspot.se
Postat av: Emma

Och själv skulle man så gärna vilja åka till er och shoppa en massa Ralph Lauren och annat smått och gott som kostar skjortan här! Vad olika det kan va :)

Svar: Ja tänk att det är så! ;) Vi har massa RL men jag är liksom lite "mätt" på det finns överallt. Och man kan hitta superbilliga grejer så det känns inte så "speciellt" ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-10 @ 22:57:26
Postat av: Marie Smith

Jag shoppade jätte mycket kläder på Hanna Andersson när pojkarna var små, även Mulberribush var en favvis, likaså mini Boden och naturligtvis Polaren och Pyret. Vi har precis fått en POP affär här i Minneapolis. Du kan handla deras kläder online med ;-) du kan också ringa till deras affärer här i USA och de skickar kläderna till dig.
Hanna har världens bästa pyjamaser!

Svar: Ja Hanna Andersson har vi haft en del kläder från. Tyvärr haft jättedålig erfarenhet med deras pyjamaser? De blev supernoppriga & var i 100% polyester :/ Kanske kollar jag på fel "sort"? Måste spana in Mulberribush-märket! Tack!Och jag äälskar jag polarn! SÅ avundsjuk att ni har en butik!! I NYC var jag där & shoppade jämt jämt. Tyvärr så har jag alltid jätteproblem med att shoppa PoP online! De ringer en vecka efter & säger att varan inte finns i lager & så måste man beställa om, sedan tar den en hel evighet innan paketet kommer fram. Men kanske har det blivit bättre? Jag får nog lägga en beställning om jag inte hittar något annat.. ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 02:26:42
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: Lilly

Finns det second hand där?
Jag hittar galet mkt fint på secondhand, bra för miljön.
O barn då gifter är borttvättade!

Svar: Ja det finns det absolut! Superfina butiker men eftersom det som finns är köpt i butiker här, så är det fortfarande sådant jag inte vill ha ;) Tyvärr! Jag skulle absolut fynda second hand om jag kunde!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 21:47:23
Postat av: Jenny

Vet inte om någon redan tipsat, men DUNS SWEDEN är några av mina favoriter. Färgglatt och roliga motiv. Går att köpa i USA hos olika återförsäljare.

Svar: Nej de har jag inte hört om! Måste genast spana in! Tack tack för tips!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-12 @ 19:19:44
URL: http://jennyimaine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0