Jag blir tokig..

I morse så var febern borta igen!
Och vet ni vad? Vid lunch kom den smygandes IGEN.
Och sedan kaskadkräktes ungen.
Sedan efter ett par timmar så var han pigg som en mört & lekte i flera timmar.
JAG BLIR TOKIG.
Vad är fel med mitt barn?!
 
Doktorn hittade ingenting. Absolut ingenting.
Öroninflammation & lunginflammation är borta.
Det finns noll tecken på snuva, hosta osv.
Bara en läskig feber som kommer & spökar varje dag runt lunch..
 
Mvh, jäkligt trött mamma som vill ha ett friskt barn & inte ligga på soffan hela dagarna
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch vad tråkigt! Här har vi ju också sjukstuga och det är såå segt, tycker ju så synd om Lilly och sen måste jag ju få erkänna att det är trist att bara kunna vara inne, och att inte få sooova på nätterna gör mig galen..! Nu får den här sega vintern m alla sjukdomar vara över. Hoppas både August och Lilly blir friska fort!

Svar: Stackars fina Lilly!! Hoppas hon mår bättre snart <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-05 @ 22:12:43
Postat av: Dixie

Men så konstigt. Och frustrerande. Det är ju inte lite feber han ha heller :S det enda jag vet som "bara" ger feber på så små är uvi, men då borde febern ju inte komma och gå sådär. Och han har väl dessutom nyss avslutat en antibiotikakur?
R han ok annars, äter och så? Det är annars bland det jobbigaste med krasslig unge - går inte få dom mat. Så har vi det nu...
Stor kram!

Svar: Väääldigt frustrerande! Vi avslutade kuren i Söndags & på eftermiddagen fick han feber. Han äter okej på morgonen då han är pigg & glad. Sedan blir det lite sämre vid lunch, eftermiddagen är inte bra då han är så slö & kvällen då medicinen verkat & han sovit, så äter han igen. puuuh!Hoppas att ni får det bättre snart!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-05 @ 22:18:08
URL: http://entillskrutt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Urs bad jobbigt! Jag avskyr att inte kunna veta vad det är, man önskar ju bara de kunde säga om de mår dåligt och har ont någonstans. Det kan inte vara nya tänder på G?
Kram!

Svar: Jamen precis! Ja han har tänder på ingång, men jag tror inte man kan få 40 graders feber av det.. ? Och just vid lunch? näe jag fattar inte. fast det kanske är fallet. vad vet jag! Ungarna är ju så himla konstiga, haha ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-05 @ 22:22:09
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Men.. åh så irriterande!
I sådana här situationer så vill man ju nästan att läkaren SKA hitta något så man vet. Jobbigare att inte veta liksom.. vad det beror på, samtidigt som man självklart blir lättad när de inte hittar något.
Hoppas hoppas att den dumma febern håller sig borta nu!

Kram på er!!!

Svar: Preciiis! Säg bara vad som är fel, ge mig medicin & sedan blir ungen bra.Fast egentligen är det ju skönt att det kanske inte är något alls. Bara en jäkla feber som kommer försvinna om några dagar. Slippe medicin är ju ganska skönt det med..

HOPPAS att den inte kommer tillbaka imorgon..
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-05 @ 22:47:20
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Lilly

Testa sätt en halv lök bredvid hans sängplats!! Ska hjälpa tydlige !

Svar: Va? Haha! En lök? Why?
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-05 @ 23:08:06
Postat av: Camilla

Så har mina små också reagerat efter avslutade antibiotikakurer! Med hög feber en sväng på dagen och sen bättre på kvällen i några dagar. Och jag fick höra av läkaren att de är rätt vanligt :/
Hoppas lille August blir pigg snart!

Svar: Åh där ser man! Det visste jag inet & min läkare sa inte ett pip om det. HOPPAS att så är fallet för även AUgust! Tack för att du delade med dig!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-06 @ 10:03:47
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Stackars liten, det är ju så jobbigt att se de små så dåliga! Hoppas han snart blir frisk igen lilla August <3
Haha nja att köpa är nog ändå lättast men gick väldigt snabbt och lätt att göra själv med ett sånt mealkit! ;)

Svar: Tack snälla! <3 Ja det är himla jobbigt när de inte får vara pigga & krya!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-06 @ 10:09:49
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Sarasdiary

Men fy! KRYA på <3

Svar: Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-06 @ 10:19:21
URL: http://www.lifestyleblogs.se/sarasdiary
Postat av: Aida

"Oklar feber är när man har flera febertoppar över 38,3 grader under minst tre veckor, utan att någon diagnos har ställts efter den första veckan med febertoppar. Oklar feber hos barn orsakas oftast av infektioner."

Hämtat från vårdguiden ;) August kropp försöker nog bara att återämta sig så du kan lugna ner dig lite ;D

Svar: Där ser man! Den infon har jag inte läst! TACK! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-06 @ 10:55:21
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Pernilla Chis

Stackars Augustponken (och hans mamma!)
Håller med om att det verkar himla märkligt alltså.

Svar: Väldigt märkligt! Men som tur är verkar febern hålla sig borta idag så vi håller tummarna!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-06 @ 19:58:54
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Nikita

åh så jobbigt, är nog så jobbigt med sjuka barn men nästan än värre om det lixom inte hittar nåt som är fel fast det håller sig kvar :/

krya på August!!

Svar: Ja det tar verkligen all energi! Och man kan ju inte göra någonting om dagarna. Sååå trist :/ Men mest känner jag mig så ledsen för August skull. Stackare som inte får må bra! Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-07 @ 10:41:48
URL: http://nikital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0