Jag njuter varje dag ♥

Altså!
När de där sömnlösa nätterna var som värst, när August var så mammig att jag fick ryggont av allt bärande- ja då trodde jag aldrig att denna dagen skulle komma.
Men nu är den här & jag njuter varenda sekund.
August är en fröjd just nu!
Han leker så rofyllt. Pysslar & fixar mest hela tiden. Älskar att försöka stapla leksaker på varandra för att sedan flytta dom en & en till närmsta buke, eller till bordet & sedan flytta vidare. En efter en. Han är så upptagen här hemma & det är underbart att se!
Och han absolut älskar att läsa böcker! Emellanåt kommer han med en av sina favoriter & vill att jag läser om & om & om igen. Han liksom suger åt sig varenda ord, pekar på bilderna & tjuter av glädje när hans favoritsida kommer.
Och han leker så himla fint med Mally. Klappar försiktigt, kastar bollen & är väldigt generös med att dela med sig av sin mat. Sistnämda är väl inte direkt någon toppengrej, men ändå så fint att han bryr sig & vill ge till sin storebror.
Åh. Detta barnet altså 
Jag har nog aldrig njutit så mycket av att vara mamma, som jag gör nu!
 

Hans nya obsession är våra långs ljus som står i fönstret & lockat. Givetvis gick de av på mitten efter lite bus ;) Och August tänkte att kanske Mally ville smaka lite på de långa vita sakerna. Han smakade givetvis själv också ;) Token!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tesan - spekulanttant

Ja, det blir faktiskt bara härligare och härligare :)

Svar: Ja det trodde jag då aldrig när allt var som jobbigast! :) Åh vad jagälskar att vara mamma !
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 20:04:57
URL: http://spekulanttant.wordpress.com
Postat av: Nina

Åh va fina de är ihop! Och va skönt att ni har det så bra! Du skriver så fint om August <3 Stor kram!

Svar: Det värmer såå gott i hjärtat att se dom ihop <3Och tack vad snäll du är! KRAM fina!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 20:24:12
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Annica

Åhhh, vad underbart det låter! Det är så härligt när man hittar den där känslan!
Och bättre blir det :)
Kram

Svar: Sååå underbart är det! :) Ja jag har hört att det bara blir bättre & jag NJUTER! :)KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 20:48:21
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: camilla

Fantastiskt att höra Jenny! Vår kille är också en liten plockare. Flyttar runt och staplar. Man kan bara sitta och titta och undra vad dom tänker.. <3 Jag och min rygg säger också äntligen! Jag kan till och med gå på toa ifred. Oftast! ;)

Åh har du något tips på någon bra sida som säljer Michael Kors svart traveller? (Jet set medium tote tror jag den heter) Du är så omtänksam!

Många kramar

Svar: Återigen- de är så himla lika altså! Och verkar göra samma sak i samma ålder ;) Härligt för dig att även Elton är mer nöjd att pyssla själv <3
Menar du Saffiano Traveler? Vill du ha med logo eller utan? Neiman Marcus, Macys är två jag skulle tippa på har den. Och Macys finns ofta kuponger då man får 20% av en vara! Tror det ligger på runt 250 dollar. Säg till om du vill köpa genom mig så kan jag frakta den till dig!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 20:58:43
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Annso

Låter helt fantastiskt!!:)

Svar: Det är SÅ underbart! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 21:04:39
Postat av: Maria, Livet med tre

Det låter rätt så jäkla fantastiskt det du beskriver! Av erfarenhet så vet jag att det kommer en tid efter alla dessa sömnlösa nätter och allt bärande.
Så fort barnen börjar kunna röra sig själva och upptäcka världen utanför mammas famn så brukar allt bli lite lättare.
Innan är de ju faktiskt bara rätt så frustrerade och uttråkade. Ungefär där är vi nu.. Med en 10 månaders som inte kommer runt själv men som har den där upptäckarglädjen och nyfikenheten. Hon är rätt så frustrerad just nu ;-) Stackarn..
Men som sagt.. Rätt som det är så är man där du är nu och då är det så finurligt att man rätt fort glömmer av allt det där jobbiga.. Och vips så har man 4 barn !!! ;-)

PUSS på dig! Och vad härligt att du kan få njuta så :-)

Svar: Ja det måste vara jätte frustrerande för lilla L! Snart så är hon också i den där magiska åldern! Tänk att jag trodde då inte att detta skulle hända. Är så jäkla tacksam varenda dag just nu. Och glad är jag! Så himla glad! Åh. Nu förstår jag nog varför man skaffar en till ;) Fast det blir kanske inte 4 för mig.. hehe. Men man ska aldrig säga aldrig har jag förstått ;)PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 21:07:33
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Yohannas.se

Åhhhhh du är såååå värd denna tiden, å August också. Det är underbart, jag minns 1-årstiden som helt ljuvlig faktiskt (med dottern) å längtar på ett sätt dit. Vore det inte för de galet dåliga nätterna så skulle jag njuta desto mer av hela livet må jag säga. Jag ammar inte på natten heller, för jag märker att sonen inte blir mätt ändå och dåvill han bara amma ofta... Så han får välling mitt i natten en gång, å sen ammas på morgonen för lite "mellis". Är han vrålis så får han lite mat när vi går upp innan dagislämning sen. Men det hjälper inte sömnen nämnvärt, den är oftast sönderhackad ändå... Nu är han iofs förkyld, så vi får se hur fasen blir efter denna omgången... Bla bla bla... sorry, vet inte varför jag började babbla om MIG mitt i allt... :/ mundiarré! Tänkte bara på hur du också haft det. Kram till dig !!

Svar: Tack kära du! Ja denna tiden är verkligen helt underbar!! Det trodde jag aldrig när jag sov 1 timme om natten i flera månader ;)
Jag förstår att det är mycket för dig! Du är alltid välkommen att skriva av dig <3
Hoppas killen mår bättre snart & att nätterna blir bättre!
Stora kramar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 21:22:55
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: 2-barns-mamman

Låter härligt!
De är så ljuvliga de små :)

Svar: De är ju så underbara! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-11 @ 23:09:29
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Det ser och låter oerhört mysigt tycker jag och det är klart man ska dela med sig av sin mat :) Generositet är en bra egenskap att besitta. Fortsätt att njuta av mammalivet! :)

Svar: Ja visst är det en fin egenskap! Jag gör absolut ingenting för att förhindra honom att dela med sig. Mallys midjemått får dock lida ;) hehe. Oh well! Vi får kasta extra myket boll i sommar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-12 @ 01:32:25
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: basebollivet.blogg.se

Haha det är lätt hänt, de där hundarna brukar inte tacka nej till godsaker :) Några extra curve balls att jaga rätt på så ska det säkert bli reda på det hela ;)

Svar: Nej de gör ju inte det ;)Jag får träna lite på de där curve balls, haha. Har du sett den där bilreklamen där en pappa kastar boll till sin son? SÅ kastar jag! hahaha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-12 @ 01:48:09
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sötnöt!

Svar: :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-12 @ 16:56:46
Postat av: Marléne - mamma till Nova och Noel

Visst är denna ålder riktigt härlig! Det händer så mkt samtidigt som de utvecklas i rakertfart. Noel har fått sån härlig personlighet, glad nästan jämt men väldigt envis och bestämd. Riktigt skoj! Kram!

Svar: Åh jaaa visst är det underbart!! Roligt att även Noel har kommit till det där härlifa stadiet! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-12 @ 21:57:23
URL: http://novanoelsmamma.wordpress.com
Postat av: Anna m Ludde

Alltså jag följer bloggen hela tiden men så jobbigt att kommentera via mobilen så väntar alltid tills jag är vid en dator, vilket jag är nu.

Låter helt underbart att han är så härlig att vara med nu. Jag hoppas verkligen att vi också kommer nå dit så småningom... ;-) Men visst har han alltid gillat böcker? Min studsboll kan inte sitta still i två sekunder (om han inte ska sova) för att läsa. Tråkigt för jag vill läsa! Längtar tills han är större och man kan läsa roliga böcker som tex Pettson och Findus. :)

Kram

Svar: Sjukt jobbigt att kommentera blogg.se från mobil! Din är superenkel att kommentera på. Därav 437 st om dagen från mig ;) hehe.
Det vänder snart för er. Det är jag säker på :) Om det vänder för August som varit klängapan nummer 1, så vänder det även för Ludde ;)

Och det stämmer att August alltid varit väldigt intresserad av böcker osv. Han tycker om att sitta stilla & mysa osv. Vilket jag uppskattar sååå mycket! Underbart att kunna ha sagostund :)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 15:04:40
URL: http://annatotti.se
Postat av: brattbergskan

Åh vad härligt! Jag älskar när det känns så! Du verkar vara en sån underbar mamma!

En liten btw, jag tar mig tid att läsa andra bloggar ca en gång i veckan. Nu för tiden blir det endast din! Sån härlig känsla fiba bilder och ni verkar vara en sån underbar liten familj!

Svar: Men vad glad jag blir!! Alldeles tokvarm i hjärtat & lite tårögd. Så fin du är! Jag har smygit runt på din blogg lääänge & tycker att du är en sådan fin inspiration till yoga. Att man KAN göra Allt om man övar. <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-17 @ 07:59:19
URL: http://www.brattbergskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0