Ett års jubileum

Tänk att vi närmar oss dagen då vi packade ihop vår lägenhet i NYC & tog flyget till Nashville.
Ett helt år.
(Måste firas med bubbel!)
Ni ska veta att emellanåt saknar jag storstadslivet något otroligt mycket!
Stressen, nattlivet, MATEN (hemleverans & online order!!), att allt är öppet länge/sent/24/7, att inte behöva ta bilen, arkitekturen, ALLT.
 
Men med August & Mally- Nej.
Det är bara för mig att inse, att jag haft min fina, galna tid i New York & att Nashville är en miljon gånger bättre för en småbarnsfamilj.
Nashville är en sådan otroligt fin stad med massor att göra. Otroligt barnvänligt är det!
Och dessutom är den framröstat som den mest attraktiva, snabbast växande staden.
När husmarknades stod still överallt pga ekonomin, såldes hus fortfarande som smör, just här.
Så jag tror verkligen att vi valde rätt stad, i rätt tid!
Nashville är up and coming & vi är väldigt nyfikna på vad de kommande åren kommer ge oss.
 
(kolla in den superläskiga handen på bilden!! EW)
 
Från City Mama med Moby Wrap - Till husägare med fullt utrustad mama-bil
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Åh, jag tror också ni har valt helt rätt! Men jag vet hur det känns att ha flyttat ifrån något. Jag och min man bodde på Teneriffa i 3½ år, sol, bad, palmer, nattliv och sååå olikt Sverige, men allt ändrades när vi fick barn. Då får man andra prioriteringar! Barnvänligt och mycket att göra låter perfekt i mina öron och vädret verkar ju vara helt underbart, inga kalla vintrar!
Det lilla man ser av Nashville i serien som jag följer, så ser det väldigt grönt och lummigt och mysigt ut i omgivningarna! Man blir lite avis ska du veta :-)
Och NY finns alltid där för er att besöka!
Så fira ni på! Om det känns rätt i magen är det mest troligt rätt beslut! Sakna vissa saker gör man alltid!
Kram på dig!

Svar: Visst är det svårt att byta till en stad som är så otrolig olik den man bodde i? Men som du säger, man får proiritera om! :) Och det blir alltid bra i slutändan!

Och visst är Nashville lummigt & grönt. Otroligt vackert är det!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 14:21:11
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

så härligt att ni är nöjda med ert beslut att flytta. hur stor är staden ni bor i nu? och hur är vädret? ni verkar inte behöva frysa får jag en känsla av? ;)

kram på dig!

Svar: Ja det är så underbart att känna sig så nöjd! Jag som aldrig hade varit här förut, hade ju mindre panik kan jag ju meddela ;)Det är 600.000 personer som lever i Nashville :)
Och vädret är perfekt! Alla årstider finns, men vintern är mild. Vår & höst låååång & varm. Och supervarm sommar :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 14:57:47
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: basebollivet.blogg.se

Det är kul hur livet förändras och det är som de säger, var sak har sin tid! :) Kan absolut förstå att du saknar storstaden men samtidigt förstår jag att det är skönt att bo i en stad som är mer barnvänlig och passar familjen bättre. Jag tyckte dessutom väldigt bra om Nashville den lilla stund vi var där på besök :)

Svar: Ja visst är det så! Var sak tar sin tid. Absolut. Jag tror inte att vi är helt "boade" här än. Det kommer nog ta flera år innan Nashville verklign känns som hemma. Som New York gjorde. Det måste vara svårt emellanåt att hoppa runt en del under säsongen?
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 15:41:47
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Trees, mamma i London

Ni kommer få det underbart i er nya stad!! Jag kollar på serien nashville.. skön dialekt dom har ;) Eller stämmer den överrens? du har säkert sett lite av den du också!?

Vi bor i ett relatvit grönt område.. men känner också att jag vill lite utanför london sen. Om något år eller tre :)

Svar: Jaaa så pratar dom! :) Det är en underbar dialekt. Love it!! Och jag ser absolut Nashville! Varenda avsnitt ;)

Åh. Andrew ska till London om 3 veckor men vi kunde inte följa med. Såå surt! Skulle varit kul att hänga med dig i en vecka :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 17:58:25
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Trees, mamma i London

Men vaaa!! aahh vad synd, vi hade ju kunnat ha pratkvarnsparty har ;) men jobbigt for dig dock, 3 veckor utan A.. Phu)

haha tankte val det. Riktigt bra ar det!

Svar: Jaaa men gud vi skulle väl prata öronen av varandra ;) haha. Men så KUL det hade varit!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 18:17:47
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Jenny

Vad skönt att ni känner att ni valt rätt! Det är väl så att man prioriterar saker lite olika i livet efter man får barn.
Jenny, jag har gett dig utmärkelsen Liebster blog Award. Du har säkert fått den förut av någon, men tänkte att det ändå uppskattas att få höra det :) Kolla in hos mig om du är intresserad av att se motiveringen och/eller besvara frågorna som kommer med.

Svar: ja man gör ju det! :) Hur trivs ni?
Ååh TACK fina fina du! Vad roligt. Så sött av dig. Och så fint skrivet om min blogg. Tack! Ska besvara ikväll :)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 19:09:25
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Nattis

Vad kul att ni trivs! :) Men New York är en väldigt bra stad! ;)
Och guess what, jag ska flytta tillbaka!!! :D Denna gången blir det längre än jag någonsin varit där! Kommer få dansa underbar dans igen och ta amazing yoga klasser igen! :D
Har du något förslag på hur man kan hitta boende? Är inne på craiglist, nyhabitat, har kontaktat alla jag känner där...
Vet du ngn bra sida? :)

Svar: Men ååh vad ROLIGT vännen! :) Så kul du kommer ha! Jag är allt lite avis ;) Jag vet att svenska kyrkan hyr ut rum osv? Har du kikat där? Eller swedes i New York FB sidan har ibland lite tips osv. Ska fundera mer!
Återigen. Vad roligt för dig!! :) Hejja på!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 19:40:27
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Så skönt att ni känner att ni valde rätt!
Har det känts bra från första stund?
Vi bodde inne i stan.. Ha ha nu pratar vi lite olika städer du och jag.. går ju inte ens att jämföra N.Y och Göteborg.. Men ändå!
Vi bodde mitt i stan med gång avstånd till allt och därmed alla fördelar man kan få i att bo mitt i en relativt stor stad. Men när nr 3 föddes blev det för trångt plus att vår äldsta började bli större och vi inte alls gillade att hon skulle kunna ta sig ner till stan på sina håltimmar och springa på stan utan vi visste om det.
Så vi hamnade här ute.. ca 20 min från stan med bil.
Jag hade extremt svårt för det i början.. hatade kossorna i hagen, hatade att inte höra grannarna i taket, hatade att det var så tyst..
Och det tog mig ett år att komma över det och faktiskt börja trivas här.
Nu ÄLSKAR jag att bo här i lugnet.. ÄLSKAR att mina barn får växa upp och kunna ta cykeln med kompisarna till havet.
För som du säger.. När man har barn.. Ja då ändras kriterierna något.

Btw.. Står ni precis under The Standard på bilden??
Där sov vi på vår bröllopsnatt :-D

PUSS!!!!

Svar: Yeeeesss det är The Standard i bakgrunden. Vi gick the highline :) Vad lustigt!
Ååååh. Cykla till havet! Jag önskar vi kunde cykla här! Jäkla USA att bygga upp bilvägar ööööverallt. S.U.C.K.
Jag förstår att ni trivs bättre i lugnet. Men visst känner jag som du kände emellanåt. Saknar grannar som lever tätt inpå istället för att vara ensam i ett stort jäkla hus. Jag vet inte hur många gnger jag inbillar mig att någon är inne i huset osv då Andrew är bortrest. fyyyyy!! haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 20:55:50
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Nattis

Ja, har varit inne på svenska kyrkan. Det var dör jag hittade mitt boende flesta gången jag flyttade till NY för 3 år sedan. Men tyvärr har de stängt igen sitt bostadsförmedling efter att det kommit en ny lag till NY om att det är olagligt att hyra ut under 30 dagar...
Vad snällt av dig! :) är ju inte så lätt, som du vet, att hitta boende.
Förresten, vart brukade du ta yoga klasser? Har tänkt prova lite andra ställen förutom min skola! :)

Svar: Åh nej vad trist! Hur länge ska du bo där? Jag ska höra mig för lite! Jag tog klasser i Williamsburg.. Hmm.. vad hette stället..? Shala yoga eller något sånt? Osäker ;) Ska kolla upp även det, hehe.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 21:34:50
URL: http://nattisdans.blogg.com
Postat av: Mammi

Long time ago-feels like 1 month! Love you guys❤

Svar: Ja det känns inte alls som så länge sen! Älskar dig!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 22:09:16
Postat av: Trees, mamma i London

Måste bara tillägga herregud vad tiden springer iväg. Kändes som kanske någon månad sedan eller två ni flyttade ner! .. upp?

Svar: Tiden springer iväg! Verkligen. Det känns som jag varit här i ett halvår MAX. Heej & håå :) (vi flyttade sidledes ;) hehe)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-21 @ 22:48:38
URL: http://mangofisk.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Jo, det är svårare att känna sig ordentligt rotad och "hemma" när man flyger fram och tillbaka. Det är en av anledningarna till att jag försöker begränsa alla tripper jag hänger med på ibland. Så att man kan få den där "hemmakänslan", för den är faktiskt viktig!

Svar: Ja det är den verkligen! Skönt att du kan vara med & styra lite själv!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-22 @ 04:11:30
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Nej men är det redan ett år sedan ni flyttade? Känns som det var några månader sedan bara haha. Men klart, vi har ju bott här nästan ett halvår nu :P

Tack för mattipsen, jag är verkligen villig att testa vad som helst nu. Snart har ju en vecka gått och Elsa har bara levt på gröt, yoghurt och mackor :( Hoppas att det bara är tänder på gång!

Men åh så roligt att du kommer till Sthlm i sommar, får du lite tid över så vore det jättekul att träffas(men förstår såklart att schemat blir fulltecknat hehe) :D Jag ska absolut lägga upp fler stockholmstips på restauranger, caféer och andra små guldkorn!

Svar: haha ja man glömmer av sig med en liten vilding ;)
Ja jag förstår verkligen hur du känner med frustrationen ang. mat. Jättejobbigt! Hoppas det släpper snart! <3
Och jag får nog göra en "blogg träff" i sthlm ;) har jättemånga som jag såå gärna vill se! :) Och jättegärna tips på mer guldkorn!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-22 @ 09:30:17
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Pernilla Chis

Va? Är det redan ett år sedan! Så galet fort tiden går. Härligt att ni trivs i alla fall.

Svar: Ja visst går tiden undan! Det blir så påtagligt med barn. tiden susar iväg!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-22 @ 11:50:10
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Nattis

Jag kommer vara borta 8 underbara månader i New York, från Juli till Februari nästa år! :D
Tack snälla du! :)
Och hoppas du fick en lugn och skön kväll! Heja dig! :)

Svar: Åh UNDERBART!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-22 @ 20:23:57
URL: http://nattisdans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0