Vaaart är äggen?

Ni är så jäkla bra altså!
TACK för att ni engarerar er & ger så fina tips, delar med er av egna erfarenheter & klappar på axeln.
Jag ska sätta mig ner & noggrant läsa samt besvara varenad ett lite senare idag.
Massor med kärlek & pussar till er!
 
Just nu så har vi lite brottom iväg för jag ska Yoga om någon timme & sedan ska vi på Zoo.
Är förövrigt otäckt stel i kroppen. Har någon slags knut på ena sidan axeln som syns. Ser skitäckligt ut.
Hej Quazimodo liksom.
 
Ja det blev ett avbrott där i inlägget pga äggjakt.
Ofta går det bättre för August att äta då han inte behöver sitta ned vid bordet, men denna morgonen så försvann äggen spårlöst.
Efter en stund visade han mig dock väldigt stolt vart dom hamnat.
UNGE! haha.
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Hahahaha! Barn är bara för härliga! Det bästa i livet!!

Svar: Ja verkligen! Livets gåva! Åh så jag älskar alla dessa knasiga påhitt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 17:30:37
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Sofia

Ha,ha så söt :-D

Svar: Han har så mycket hyss för sig denna lillkorven altså ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 17:34:16
URL: http://www.acordingtosofia.se
Postat av: Aida Lazarian

Hahaha, fan vad gulligt! :D

Svar: Ja har är så himla söt altså! Token ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 18:12:26
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Frida - Vita villan

Hihi, känner igen den där bilden! Hugo är hopplös med att sitta still och äta. På morgonen då vi är lediga blir det oftast frukost framför tvn, vilket då blir en väldigt lång frukost eftersom han tittar mer på tv. Till middagen sitter han ner och tar en tugga, sen springer han gärna iväg en sväng och gör något en liten stund, sen kommer han tillbaka. Man blir lite smått galen men tillslut så orkar man inte säga till, det ger lixom aldrig resultat. På förskolan däremot sitter han lugnt och stilla tills han ätit upp all mat. Tror de har lite bättre disciplin på barnen. =) Men men, huvudsaken tycker jag är att han får i sig maten. =)
Kram kram

Svar: Precis så tänker jag med! Huvudsaken är att dom äter! Jag sitter ju inte heller ner & äter jämt så varför måste han? ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 19:21:24
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Ida B

Söt han är August! :)
Du, nu har jag en fråga.. Jag har väl egentligen fler på lager som alltid efter jag har sett nån typisk amerikansk film, men de är bortglömda. :) Jaja, nu till frågan.
Tycker Andrew att du har nån brytning när du pratar? Eller att du hade från början eller så?
Kram

Svar: Fråga på fina du! :)I början hade jag jättemycket brytning & var SÅ osäker. Nu säger många att dom inte kan höra det alls. Andrew hör såklart emellanåt, men även han säger att han glömmer bort att jag är tvåspråkig ibland :) Vilket jag absolut tar som en komplimang!
KRAM fina du! Vi måste ses i sommar igen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 19:23:51
Postat av: Linda - Maryland, USA

Han ar for underbar. Jag ar forvanad over att Mally inte hjalpte till med att ata upp aggen. Min hund brukar stada upp allt som kommer pa golvet eller i soffan.

Svar: Han hjälper OFTA till kan jag säga ;) hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 19:34:27
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Hahaha vilken goding :-)
Det där med mat är inte lätt. Elvira har varit dålig på att äta från och till. Under en period ville hon i stort sett inte äta något annat än korv. Kokkorv, grillkorv, falukorv som hon kunde sitta och plocka med själv.....så då fick det bli det. Nu äter hon tack och lov en hel del annat men korv är fortfarande en favorit. Så funkar inget annat tar vi till korv. Just nu är det en prövning att få henne att sitta stilla i sin stol. Det ska klättras och åter klättras......

Svar: Haha. Åh ett korvbarn! Kanske måste jag ta till den där hemska korven som jag inte tycker om ;) haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 19:58:02
Postat av: Stina

Vad gulligt, hahaha!
Du är så klok och resonerar helt rätt, så lita på dig själv och din mammainstinkt! Tror absolut på ett kravlöst förhållningssätt till mat. Inte kan man genom tvång lära barn vad de ska tycka om heller! Låt August själv hitta matglädjen, även om det tar tid.
Min dotter (nu 2,5 år) har alltid velat bestämma själv, ju mer jag propsar ju mer går hon i baklås. Hon testar hellre nya saker när hon får vara med och laga mat, det är ett tips. Åt plötsligt massa rå paprika och broccoli när hon själv fick hjälpa till och "skära" med plastkniv tex :) Också bra att ha picknick på oladdade/lekfulla platser som under bordet, i badkaret eller framför tv:n om inget annat funkar. Tro mig, det innebär inte att det alltid kommer vara så!
Men ge tills vidare honom det han gillar när han vill ha det. Pasta och mackor är toppen, tänk om han bara åt frukt :)
Vet att det känns hopplöst att slänga bra mat och det är frustrerande, men det kommer när det kommer! Kram

Svar: Åååh vilken fin kommentar! Så glad & tacksam jag är att du tog dig tiden att skriva så långt till mig om din erfarenhet!! Ja jag kommer nog forstätta som jag gör & hoppas att det släpper en dag. Vill verkligen inte tvinga någonting. Tror inte det löser minsta lilla problem utan mer kan skapa ett osunt förhållande till mat. TACK igen för alla dina fina ord!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-13 @ 21:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0