Vilken mardröm

Andrews moster som bor ca 1 timme härifrån, bestämde sig för att komma på besök med sin dotter & då tänkte  Andrews mamma & pappa att även de kunde åka hit över hans födelsedag för att fira.
Så vi hade en jättemysig morgon på ett fint frukosthak vid havet.
Sedan vet ni hur det blir när alla vill göra olika saker & man ska försöka planera så alla blir nöjda?
Well. Det blev lite hipp som happ med det & då Andrew åkt på bio med sin pappa, blev jag kvar hemma med en sovande August.
När han vaknat var jag uttråkad deluxe, så jag bestämde mig för att tjoffa in honom i bilen & åka för att möta upp de andra.
Sagt & gjort.
När vi väl var framme vid det stora shoppingcentret, låser jag upp bilen för att ta ut August barnvagn.
När jag försöker öppna bakluckan, är den låst.
Jag går runt till förarsidan för att låsa upp - Den är LÅST.
Hela bilen är låst.
Nycklar & mobilen är i bilen.
Och även August är i bilen.
PANIK.
Jag har aldrig känt sådan fruktansvärd panik förut i hela mitt liv.
Jag sprang fram till första bästa tant på pakeringen, nästan ryckte mobilen ur hennes hand samtidigt som jag förklarade så snabbt som möjligt vad som hänt & ringde Andrew.
Han hade precis kommit ut från bion som tur var & var på plats efter ca 10 minuter.
Då hade August såklart börjat tokgråta.
Samtliga familjemeddlemmar hittade oss jättefort & sedan var det ett jäkla virrvarr med att ringa någon som kunde komma & öppna den förbannade dörren.
Jag försökte i panik hitta någon som kunde bryta sig in i bilar mot betalning, på parkeringen. Tyvärr utan någon tur.
Efter att ha ringt runt till hyrbilsbolaget & andra firmor som skulle ta EN TIMME att komma, ringde vi 911.
Och de var på plats inom 5 minuter, öppnade upp bilen på en minut & äntligen fick en helt söndergråten August komma ut ur bilen.
Fy fan altså.
Paniken!

Och känslan av att vara den värsta mamman i hela världen..
Näe. Jag är verkligen helt slut nu.
Vill bara krypa i säng & mysa med min älskade lilla korv heeela natten.

Kommentarer
Postat av: Frida - Vita villan

Nej fy vilken mardröm! Men vilken tur att det gick bra! Inte är du en dålig mamma för det. Hur lätt hänt är det inte.
Jag är supernojig för det där. Då Hugo var liten satte jag först in honom i bilen, gav han nycklarna att leka med och stängde dörren. Till jag kom på att, shit han kan ju råka låsa. Jag hade tur att det aldrig hände!
Kram!

Svar: Det har jag aldrig tänkt på! Det är ju verkligen lätt hänt. iiih. Näe jag kommer bli än mer nojjig nu med all säkerhet, haha. Hur det nu är möjligt? ;) Tack för fina ord vännen <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 06:30:25
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Pernilla Chis

Men usch vad läskigt. Tur att det löste sig så pass snabbt ändå, även om det säkert kändes som en evighet.

Svar: Ja det kändes verkligen som en evighet. Och det där adrenalinet som pumpar samt mammakänslorna gjorde inte situationen bättre. Jag som trodde jag skulle bli en sådan cool & avslappnad mamma.. ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 07:15:44
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Mammi

Fy ...... Stackars dig, sånt får ju bara inte hända! Krama om varandra! Massa kärlek till er❤

Svar: Näe. Det får inte hända känner jag. Nu kommer jag bli än lite nojjigare & knäppare ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 07:25:18
Postat av: elin - - mamma till Signe

ååh kära älskade Jenny<3
vad skönt att allt gick bra ändå!

stoooor kram till er båda!

Svar: Ja allt blev ju bra tillslut & om någon vecka kan jag nog små fnissa lite åt händelsen. Men altså. Paniken i stundens hetta. Fruktansvärd!! Hua!

Nej nu tänke vi framår!
Tack kära du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 07:42:44
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Mardröm! Paniken! Gör ont i mig att höra om er fruktansvärda dag. Men så fantastiskt att nödnumret gav så snabb hjälp när varje sekund och minut är evighetslånga. Hoppas ni får en fin helg nu!

Svar: Tack kära du. Ja den paniken var inte att leka med. Antar att de där mammakänslorna slår in & man liksom inte kan tänka klart. Man vill bara få ut ungen ur bilen NU NU NU. Fastän han är säker, trygg & helt okej där inne. Trots gråt. Åh. Inte lätt alltid detta. Det kommer mest troligt aldrig aldrig hända igen dock. Nu kommer jag nojja mig varje gång bildörren stängs ;) Tack kära du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 07:48:02
Postat av: Sandra

Kan inte låta bli att små le, men jag gjorde exakt samma sak med min Theo då han var 1,5år. Vi hade tur att han höll sig lugn och nöjd till "bärgarfolket" kom och öppnade. Är glad över att det var en mulen sommardag, annars hade vi fått tagit sönder en bilruta också. Men vad gör man inte för sina små godingar? Vi är nog inte dom sista som råkar låsa in våra ungar i bilen. Det gick ju bra och INTE behöver du känna dig usel, det var ju en olycka!

Svar: Å vilken tur ni hade att han var lugn! August hade ju panik, så jag gissar att det medförde mer panik hos mig. Eller jag gissar inte på det, jag VET att det var därför ;) Ja vad gör man inte?! Oj vad mammakänslorna är starka!
Och jag har förstått idag, att fler har gjort samma misstag & om någon vecka kan jag nog fnissa lite åt händelsen ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 07:58:35
URL: http://www.oddli.blogg.se
Postat av: Karolina, mamma till My 💜

Usch vilken mardröm!! Vilken tur att de på 911 kom och fick ut August så snabbt även om det måste ha känts som en evighet för er alla. Usch :( många kramar

Svar: Ja om det skulle hända igen så ringer jag dom med en gång! Men det kommer det nog inte göra. Kommer väl utveckla en slags tix nu med bildörrar, lås & nycklar ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 08:16:19
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: emma sofie

Åh fy vad läskigt! Jag kan bara föreställa mig hur det kändes. Men så lätt det kan hända också!! Usch och fy!
kram

Svar: Ja med lite stress i kroppen & ny bil så tänker man sig ju inte riktigt för. Det kommer då aldrig hända igen! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 09:24:54
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Elin Gabriella - Mamma & matte ♥

Åh fy vad hemskt det måste ha varit :( Men sådan händer ju så lätt! Stor kram ♡

Svar: Ja det var verkligen obehagligt. Men som tur är gick allt jättebra & vi är alla okej! Det är det som är huvudsaken <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 09:41:00
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Malin - Edwins mamma

Gaaah vilken panik! Men skönt att allt löste sig så snabbt! Känn dig inte som världens sämsta mamma - det var ju något som du inte kunde rå på! Hoppas att ni får en fortsatt toppen helg/semester! Kram

P.s. Hur tycker du det är att resa med August nu? Vi är lite sugna på att dra iväg på något men jag känner mig lite kluven...Men det vore så skönt!

Svar: Åh tack kära du <3
Altså. Det är verkligen superenkelt att resa med August! Jag vet inte om det är för att han rest ganska mycket i sitt lilla liv, men denna resan var verkligen plättlätt! Så testa!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 09:46:00
Postat av: Maria, Livet med tre

Åh fy.. Jag kan riktigt känna paniken.
Måste varit fruktansvärt!
Även om man vet att allt löser sig, att det går att öppna dörren så är det ju hemskt att se ens barn vara ledset och inte kunna trösta.

Åh.. Kramar om massor massor!!!!

Svar: Ja jag visste ju att vi skulle få upp den där förbannade dörren på ett eller annat sätt, men som du säger- att se sitt barn sitta där helt fastspänd & gråta så hjärtskärande skapar verkligen panik. Man liksom kan inte tänka klart. Näe. Nu måste jag lägga detta bakom mig & njuta den sista dagen här <3
Tack kära du! <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 10:19:31
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Emma

Fy så läskigt!! Förstår verkligen att du fick panik. Men så bra de löste sig ändå. Så lätt hänt det är egentligen.
Massa kramar till dig!

Svar: Verkligen lätt hänt. Särskillt när man har lite brått & handskas med en ny bil. Så himla dumt att bilen inte har den där funktionen att bilen inte låser sig om nyckeln är kvar i bilen. Det har ju alla ny bilar! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 10:38:03
Postat av: Hanna - mamma till E

Nej fy vilken mardröm!! Kan känna paniken genom din text. Dumma bil! Kram

Svar: Ja jäkla bil altså! Nya bilar brukar ju ofta inte låsas om man har glömt kvar nyckeln i bilen. Och denna bilen är sprillans ny. Näe. Jag ska klaga rumpan av dom på hyrfirman ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 10:38:57
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Åhhh fy jag kan förstå att du fick panik, det skulle jag också fått. Det är nästan så att jag känner paniken komma krypande när jag läser....Det gör dig dock inte till en hemsk mamma, även om jag kan förstå att du kände så, du gjorde det ju inte med flit utan det var en olycka. Skönt att ni fick så pass snabb hjälp ändå, för allas skull. Stackars August och er :-( Massor med kramar

Svar: Åh tack kära du! Näe jag vet att det var ju inte med flit jag gjorde det. Men det är så svårt att inte skylla sig själv då han fick sitta där inne & gråta i 40 minuter :,( åååh. Näe. Nu lämnar vi detta bakom oss! Allt är ju faktiskt bra <3 KRAM fina
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 10:49:17
Postat av: Alabama

<3

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 11:37:32
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: 2-barns-mamman

Vilken mardröm! Jag ryser i hela kroppen av bara tanken, panik alltså! Så skönt att det ändå gick så "snabbt"! Lilla godingen!

Svar: Verkligen mardröm. Hua.. 40 minuter satt han där inne :,( Älskade lilla korven. Men han kom ut, var helt okej & nu får vi lägga det bakom oss. Kommer aldrig lämna bilen utan nyckel i handen!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 13:01:15
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Anna

Åh fy! Känner paniken!! Tur att det gick bra till slut i alla fall!

Svar: Jag trodde nog inte att jag skulle kunna panika så himla mycket men det blev liksom kaos i hjärnan när mitt barn var inlåst. usch usch usch. Som du sa, allt gick bra & nu får vi lämna det bakom oss.. pust! :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 13:10:07
URL: http://svalander.blogg.se
Postat av: Hanna

Men fy, vilken panik!! Tur att allt gick bra iaf! Kramar t er

Svar: Ja jag fick verkligen tokpanik! Hua. Men som sagt. Allt gick bra & nu får jag lägga detta bakom mig. Skönt att skriva av sig! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 14:35:41
Postat av: Anna m Ludde

Rysningar! Bra instinkter och du gjorde ju helt rätt! Kram

Svar: Såå otäckt! Man får verkligen panik i stundens hetta liksom.. Turligt nog satt han ju fast i sitt bilsäte & skuggan la sig precis över parkeringen. Tänk om bilden varit i stekande sol? HUA!! Näe. nu får jag släppa detta & gå vidare! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 16:52:22
URL: http://annatotti.se
Postat av: Jenny

Åh förstår EXAKT hur du känner! Men du är ingen dålig mamma!
Jag har gjort en liknande sak en kall vintermorgon kl 07.00 på en öde parkering med väska, nycklar, mobil, barn i en kall bil! Ingen i närheten när bilen går i baklås så jag fick tyvärr krossa bakrusen för att lösa biffen ;)
Aldrig att jag gör om det, nu lämnas alltid en dörr på glänt om dottern är i bilen och jag utanför!
Givetvis fick jag panik,dottern då 3år grät som en tok o då är goda råd dyra för att snabbt ta sig in i bilen. Kosta va det kosta..

Hoppas ni har en härlig semester trots incidenten!
Kram från Jenny

Svar: Åh fyyy vad hemskt!! Du gjorde verkligen det enda rätta! Om jag inte hade fått tag på Andrew det första samtalet (jag kunde ju ingen annans nummer!) så hade jag nog bett några killar slå in fönstret! Absolut! Eller kanske ringt 911 först ;) Jag vet inte. Men altså fy fan vilken panik man får!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 18:27:44
Postat av: Angeliqa

Stackars dig! Fy så hemskt!
Jag var med om exakt samma sal i vintras, fast det var en av mammorna i föräldragruppen som drabbades och det var -17 grader ute. Efter ett flertal samtal till polis, låssmed, räddningstjänst osv som alla sade att det skulle ta en timme för dem att få upp bilen och bebisens mamma var helt hysterisk. Så då slog jag helt sonika in bakrutan på bilen, klättrade in och kunde låsa upp till mamman.

Kan dock inte ens föreställa mig hur det måste kännas att själv vara mamma åt barnet i bilen. Men ville mest säga dig att det hänt fler så du skall absolut inte ha skuldkänslor, det kan hända vem som helst av oss.

Kramar till er!

Svar: ååh FY vad hemskt!! Och vilken hjältinna du är som slog in rutan & öppnade dörren!! hejja dig!
Jag vet att jag inte borde ha skuldkänslor & idag känns det lite bättre. Men igår kände jag mig så hemsk. Det måste ha varit allt adrenalin & man tänker ju det värsta ibland även om det faktiskt inte är så himla alvarligt. August satt ju faktiskt fast i sin bilstol, kunde se oss & var inte i fara på något vis. Men ändå. Paniken! Och det medför väl att man känner sig ganska usel. Men jag förstår ju idag, att det var faktiskt inte mitt fel. Mammalivet altså. Oj vilken känslomässig berg&dalbana. Tack kära du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 20:01:01
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Zarah - mamma till två småttingar

Oj.. men det gick ju bra till slut och du är inte en dålig mamma utan världens bästa mamma till August! <3 KRAM

Svar: Åh tack kära du <3 Ja allt gick ju bra. Man får dock lätt panik i stundens hetta. Men nu känns allt bättre & om några månader kommer jag kunna skratta åt incidenten. Kanske.. ;) KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 20:02:03
URL: http://Zaraholine.com
Postat av: Jenny

Å fy f alltså. Jag riktigt känner paniken bara av att läsa detta! Hoppas känslan har hunnit lägga sig vid det här laget.. after all, allt slutade ju ok.

2013-03-02 @ 14:24:50
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Hanna Karlsson

Åh fy så hemskt!

Svar: Ja det var verkligen inte roligt alls. Usch vilken panik jag hade. Men allt gick bra & nu får jag försöka lägga eländet bakom mig & om några veckor kan jag kanske fnissa lite åt händelsen.. :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-02 @ 19:17:03
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Nej men shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit vilken panik!!! herregud herregud herregud, jag hade fått 1000ggr mer än panik!!! TACK O LOV att ni inte var typ i ödemarken utan fick hjälp!!!!!! Phuuuuuu!!

Svar: Ja visst hade jag en himla tur altså! Att vi var på parkeringen till ett shopping center där det kryllar av folk. Och en sådan himla tur att Andrew var på bio precis där (vilket jag inte visste!!) & att han precis precis kommit ur salongen. PUH! Aldrig kommer jag stänga en dörr innan August är ute igen ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-02 @ 21:00:07
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Annso

Du är verkligen ingen usel mamma, du hade bara jävlig otur och en bil du inte kände till. Skönt att det ordnade sig men fy fan för bilfirman som inte verkade bry sig så mycket.
Kramar till dig.

Svar: Ja verkligen en jävla otur! Och jag är såååå arg på den jäkla bilfirman altså. Helt sjukt arroganta. Helt hjärndöda puckon. Inte hade jag brytt mig om det skulle ta 3 timmar bara mitt BARN inte var i bilen. Folk altså.. Näe. nu lägger jag det bakom mig. Eller försöker iaf ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-02 @ 22:27:22
Postat av: Annica

Läser ikapp på din blogg, för jag är på semester så hinner inte läsa varje dag!
Man är ingen dålig mamma för en sån grej, det är ju en olyckshändelse! Men jag förstår paniken. När min minste var runt 1 år och den äldste runt 4,5 så hade vi precis flyttat till nytt hus och jag gick ut för att slänga sopor och dörren gick i baklås. Bägge ungarna i huset, jag utanför, mitt i vintern. Storkillen kunde inte öppna dörren innifrån, för den är gammal och jättesvår att öppna, man behöver verkligen kraft för att vrida låset. Till sist kom han själv på att hitta mina nycklar och gå till köksfönstret och kasta ut dom till mig, hahaha! Smart unge! Men paniken jag kände ett tag där skojar man inte bort!
Kram till dig!

Svar: Det är en smart unge det!! Oj vilken tur i oturen du hade. Skönt att du kom in & inte behövde slå in fönster osv. Puh!KRAM
Och ha det underbart på semestern!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-05 @ 16:11:08
URL: http://busarna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0