Worst night ever

Samma sekund som jag publicerade inlägget igår, vaknade August.
Så jag gick upp & tänkte att, jag låter honom gråta sig till sömns i mina armar.
Och han grät & skrek & grät & skrek & jag höll honom nära nära.
Efter 2 timmar (!!) somnade han.
Jag la ner honom i sin säng, stängde dörren - och han vaknade.
 
Så jag gick ner för att släppa ut Mally för sista nattkissen, borstade tänderna utan att äta middag, bäddade upp sängen, hämtade barnet (som då kräkts pga gråt), slängde in sängkläder i tvätter & gick & la mig med honom.
Och då var han pigg?!?!?
Hur i hela friden kan man vara pigg efter över 2 timmar av gråt?
Så där låg han & skrattade, pratade & skruvade sig i ytterligare 2 timmar till han tillslut somnade.
 
Förstår mig inte på detta barnet just nu?!
 
Räknar minuter till Andrew kommer hem.
Och brygger en till kanna kaffe.
Och äter choklad till frukost.
 
Tur att ungen är superglad & full av energi iallafall.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Åh kära du, din stackare! Jag publicerade precis ett inlägg på min blogg efter vår egen helvetesnatt. Min minste tåler inte sin penicillin han har fått och har kräkt ner sig och sängen fyra gånger i natt! Jag är INTE pigg idag! Massor av kaffe här med. Har ju min man hemma som tur är! Men usch vilket humör jag blir på när jag inte får sova, grrrr! Tur ungarna är glada, som du säger :)
Stor kram till dig!

Svar: Stackars! <3 Näe fy vad jobbigt det är när man inte får sova! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 14:17:56
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Sundare nu!

Oj, jag har glömt hur det var när barnen var små. Hur mycket man än njuter av småbarnsåren, så har man det ändå ganska bra när de är stora. :)

Svar: Det är nog tur att man glömmer ;) Jag tror det finns en anledning till det, hehe.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 14:18:43
URL: http://sundast.se
Postat av: Nina

Åh Jenny, va jobbigt :-( Kvällen är ju den stund man gärna vill ha för sig själv. Ladda om och bara ägna sig åt sig själv en stund. Speciellt när man är själv och troligtvis inte fått ens 2 min för sig själv under dagen. Jag håller alla tummar att August kommer ur detta snart och att han återgår till sina vanliga rutiner. Skickar massor av styrkekramar! <3

Svar: Tack fina fina du <3Näe när man inte får någon tid själv, så blir man ju tokig altså! Jag känner inte riktigt igen mig själv. Men nu är det bara några timmar kvar sedan får jag vila & vara ifred. åååh så skönt det ska bli!
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 14:39:07
URL: http://ninaerica.blogspot.se
Postat av: Saradelahara

Stackare!
Lider verkligen med dig!

Vi har skonats vad det gäller sovande med vår lilla Luke (9månader) men vet att de gånger det strular så kännas det jobbigt. Man älskar de små liven så himla mycket men när det är jobbigt så är det jobbigt.
Hoppas du får lite avlastning i helgen så du kan få tillbaka lugnet igen!

Kämpa på! Det kommer bli bättre!
Stor kram

Svar: Tack fina du! Och vilket fint namn! Vi tänkte på Lucas eller Lucca. Ganska lika :) Härligt att ni är skonade mot sovproblem. De är ju inte roligt alls altså. Men snart blir det bättre som du säger. Tack för pepp <3
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 15:49:01
URL: http://saradelahara.blogg.se/
Postat av: Jennie

Förtsår att du längtar tills herrn kommer hem de e ju så viktigt att få sova i sånna sovsittvationer hade jag bott i Nashville och nära er så hade jag mer en gärna avlastat dig en STOR kram till dig Jenny <3

Svar: Gulle dig! <3 Tack! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 16:42:37
Postat av: Yohannas.se

Neeeeeej :( Åhhh.. är det nån fas tror du? Eller har han nattskräck? Eller vad kan det VA? Låter ju heeeemskt med 2h skrik, det kan knäcka oss alla!!!!

Svar: Jag har ingen aning faktiskt.. Han är ett sådant barn som gråter tills han får sin vilja igenom, det har jag märkt. Vilja av STÅL. Kan tänka mig att han känner sig lite otrygg i sängen kanske? Fast han har sovit själv förut hela natten. Känns lite som att han blir skitsur bara att jag försöker hålla honom & få honom somna om i rummet iställer för att komma ner med mig. Jag vet inte :/
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 17:23:31
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Stackare! Både du och lillen. Kanske är det tänder på gång, precis som nån annan föreslog.
Våra kids har varit helt olika vad gäller sömn. Sonen som är äldst har alltid sovit bra. Dottern däremot... hon sov PÅ mig till hon var ett år, då tyckte jag att det räckte och slutade med nattamningen, och hon fick sova bredvid mig/emellan oss några veckor - herregud var arg hon var! Sen flyttade vi henne till hennes egen säng.. det var några tuffa nätter/kvällar, men det tog inte en vecka ens så sov hon faktiskt bra helt själv.
Men alla barn är olika, det ärt så svårt att ge råd.
Jag har ofta varit ensam med barnen, maken reser mycket i jobbet, och långt från familj, det är tufft! Man behöver verkligen sin egentid. Och man behöver någon att prata med.
Tänker på dig.

Svar: Puh! Det kan inte ha varit enkelt.. Ja vi måste ju fixa detta på något vis altså. Just nu funderar jag på att "hyra" en natt-nanny i några dagar & se om det kan hjälpa. Att hon får springa som en galning & få honom somna om, för det är omöjligt med mig! Han skriker sig blå & tills han kräks. Hopplöst! Tack fina för omtanke & fina ord! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 17:39:52
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Victoria B

Åh stackars! Kanske att han behövde kräkas och kände sej bättre efteråt? Hoppas du får vila lite snart! Här har min andra hälf också kräksjuka :( jag hoppas på att Alice får slippa iallafall! Styrke kramar!!

Svar: Han har lärt sig att kräkas när han skriker, för då vet han att vi plockar upp honom ur sängen.. Jättesvårt att få honom sluta med det altså. Han har gjort så i 3 dagar nu. Puh! :/Jobbigt att ni har kräksjuka. Hoppas hoppas ni klarar er! <3
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 18:08:35
Postat av: Kusin Sarag

Nämen fy va tråkigt. Det är inga tänder på g som för att han har så ont? Eller är det bara för att du inte är i närheten som han gråter? Hursomhelst, så hoppas jag att Andrew och August hittar på massor med saker så att du får din älskade egentid! Kramar i massor! <3

Svar: Jo det är tänder på G mest hela tiden, men han skriker BARA när det är läggdags på kvällen. Har väldigt svårt att tro, att det bara gör ont just då ;) Och att det magiskt slutar när han får sova med mig, hehe. Så jag tror det är närhet han vill ha. Men när han sedan är nära, så inser han att det är svårt att vara bekväm & då börjar han krångla & sparka. Jaaadu. Inte enkelt detta ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 20:12:00
URL: http://svartstearinljus.blogg.se
Postat av: Nathalie

Här har du en till som haft sämsta dagen ever! Tack och god natt för mig den här lördagskvällen. Hoppas dagen insug blev bra! Kram


Svar: Hoppas dagen imorgon blir bättre! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 21:41:59
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Nathalie

Insug?!? Jäkla autocorrect! Och kag är för trött för att ens lista ut vilket ord det skulle vara egentligen. Men typ, hoppas din dag blev bra trots allt.

Svar: hahahha. Älskar auto correct ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 21:44:20
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Anonym

Näe, vad otroligt jobbigt! Stackars er! Hoppas August snarast kommer in i bra sovmönster igen..! Lilly har oxå väldigt lätt för att kräkas har vi märkt, när hon är förkyld, hostar, inte bil äta, är ledsen...just nu sover hon (och Hugo!) jättedåligt men hon har flera tänder på g... Tänker på er och håller alla tummar att det vänder snart, och håll ut-- egentid på väg!! Kram!

Svar: Då ska jag nog inte klaga så mycket. Ni som har TVÅ. Puh! Hoppas båda sover gott i natt & att allt blir bättre snart kära du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-23 @ 23:09:24
Postat av: Hanna

Jag ovan! :)

2013-03-23 @ 23:10:17
Postat av: Yohannas.se

Ja men då låter det som en fas, att han är rädd och testar hur han ska göra för att få dig att förstå och trygga honom... Det är alltför många sånna perioder... Min dotter hade nattskräck i vissa perioder, å herregud vad hon skrek då alltså, hon var som i trans typ??? :(

Svar: Åååhh.. det låter precis som August. Han är verkligen som i trans. Han skulle kunna skrika i timmar.. Suck :( Skönt på ett vis att höra att andra har det likadant & att det går över!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-25 @ 10:31:50
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Det går över men oftast går det i faser, ge honom lite ljus (tänd en svag lampa när han skriker så) kanske, kanske en nattlampa? Det körde vi med - sen när hon blev större sade hon: "mamma jag är rädd när det är mörkt"... åhhhh... :( Sen plötsligt efter ett tag ville hon inte ha nattlampan längre, men det kom & gick det där med rädslan, men jätteviktigt att trygga bara ju. Läs gärna om "nattskräck"

Svar: åååh lillstrumpan då! Stackars som var rädd :( jag är också orolig det är "felet" men han kan inte inte sova med lampa.. Han blir SÅ arg & ledsen när det är något som lyser.. så det funkar itne heller :/ Suck. Han känns som ett hopplöst fall! haha. Måste läsa om nattskräck! tack för tips vännen.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-25 @ 20:46:55
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Neeeej klart han inte är ett hopplöst fall.. det kan vara nattskräck och mardrömmar, och ljus stör hans sömn.. vissa barn kräver ljus för att se vart dem är - vissa funkar det inte alls på liksom. Prova dig försiktigt fram, det enda du kan göra är nog att finnas där i kaoset :( Uschamej, det är hemskt, särskilt när man inte vet orsaken!!! :( :( Pratat med motsvarande BVC??

Svar: Nej jag har faktiskt inte det. Sist vi gjorde det så bad dom mig att låta honom skrika sig till sömns. ALDRIG i mitt liv. Det går emot alla mina principer & känns så fel i hjärtat så jag vände på klacken & sa hejdå ungefär. Tyvärr är det vad de flesta tipsar om här. "enkel" utväg för föräldrarna.. Suck!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-26 @ 21:08:52
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Ooooooohnej, vi lever inte på 1800talet. Barn skriker inte för att jäklas, TACK O LOV att du inte ställde upp på det!

Svar: Precis! Jag tror att samtliga av mina vänner har gjort det här. Skrik skrik skrik tills de somnar. ååååh. AAALDRIG.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-27 @ 10:50:53
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

Ja många gör så, och struntar i när barnen kallar överlag.. det är väl för att man ska "leva som innan" och barnen inte får "störa" nåt... suck... grrr... i det ämnet brinner jag nog lite för mkt åt andra hållet.... Jag undrar om de föräldrarna inte har samma instinkter??? Jag får ont ända in i själen om jag inte hjälper mitt barn liksom ....

Svar: PRECIS! Word sista! haha.Jag VET att mammorna jag känner, känner sig hemska, det gör ont ända in i hjärteroten på dom, men "efter som alla andra gör detta.. " SUCK. Så jäkla ledsen blir jag. Känns någon så jäkla fel. Så är det fel!!
Jag brinner verkligen för detta ämnet åt samma håll som du. Närhet & kärlek ger trygga, glada, positiva barn. Punkt.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-27 @ 21:28:08
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Yohannas.se

(sorry följetongen... hahaha)

Svar: Jag älskar denna följetången! haha ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-27 @ 21:28:22
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0