Frukostkakor

Ni var ett gäng som ville veta receptet på mina frukostkakor & jag kunde inte hitta det jag en gång tidigare publicerat, så här kommer ett nytt.
Och eftersom jag nu bakat dessa härligheter i snart ett år, så har jag förbättrat dom lite :)
  • Först kokar jag två medelstora tärnade äpplen & mosar. (utan vatten!) (man kan även använda köpt äpplemos) Låt svalna lite!
  • Rör i 2 dl jordnötssmör (jag använder osockrat, organic)
  • Mät upp 2 matskedar kakao, eller mer om du föredrar mer chokladsmak.
  • Rör ner havregryn (svårt med mått här.. 5dl?) till det fått en tjockare konsistens, men fortfarande är kletigt.
  • Låt smeten stå & kallna i ca 30 minuter.
  • Om smeten är som chokladbollssmet, så är den färdig, om den är väldigt lös, häll i mer havregryn till chokladbollsmet uppstår.
  • Häll i chocolate chips (jag använder 70% mörka) efter begag, eller russin & krossade nötter? (Obs. att de är INTE lika goda helt utan någon fyllning!)
  • Rulla till stora bollar & platta ut på bakplåtspapper.
  • Baka i mitten på ugnen i ca 10 - 13 minuter på 180 grader.
  • Klart!
Kakorna kommer stelna då de är ute ur ugnen, så låt dom svalna i ca 30 minuter.
 
ÄT!
 
Nu är det dags för mig att hugga in på en!

Kommentarer
Postat av: michaela ♥

åååh. dom både ser och låter fantastiskt goda tycker jag. funkar dom att frysa?

kram och trevlig helg på dig fina ♥

Svar: Dom är såååå goda! Fast jag skulle nog inte baka & bjuda en massa vänner ;) Ingen kalaskaka precis, hehe. Har aldrig testat att frysa! Måste göra det! KRAM hjärtat <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-17 @ 14:51:36
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Pappa

Det kommer att bli sååå spännande att smaka på dessa som du bakar när du kommer till Karlstad i sommar ;)

Svar: Ja jag tar med min Peanut Butter & mina favorit chocolate chips så fixar vi ett gäng! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-17 @ 15:12:10
Postat av: Aida

Ser ju supergott ut!

Svar: De ääär så goda! :) Inte så lätt att få en bild då de ser lika goda ut som de faktiskt är, hehe.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-17 @ 18:12:04
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: emma sofie

Åh vad gott det lät! Det måste jag testa :)

Svar: Det är så himla goda tycker jag! :) Inte som en vanlig kaka fylld med socker såklart, men ändå söta! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-17 @ 18:34:43
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Det ska jag absolut testa :D

Svar: Ja gör det! :) Vem vill inte äta kakor till frukost? ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-17 @ 18:45:12
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Anna

Guilt-free cookies, det måste jag prova!
Åh vad skönt, ska också åka med AuPair in America! Har faktiskt bara hört bra saker om dom, så det känns super :) Nej de där rykterna hänger kvar faktiskt, CultureCare och STS har lite sämre rykten fortfarande. Tror att det har att göra med att de tjänar pengar på varje person de skickar iväg, medan AuPair in America har ett annat system och måste alltså inte skicka iväg lika många och kan ta bättre hand om sina "kunder".

Ja det var verkligen smart! It's the little things! Får ta och klaga på Starbucks i Göteborg så att det köper in några stoppers ;)

Svar: Åh där ser man! Det visste jag inte faktiskt ang. pengarna. Vilken tur att du åker med AuPair in America! :) De tar verkligen mycket bättre hand om AuPairer samt familjer & löser konflikt smidigt. Så kul du kommer ha!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-18 @ 00:47:56
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: vad kul att ni uppmärksammat mig! Jag får registrera mig på hittarecept! :) Ha det gott!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-02 @ 12:15:01
URL: http://www.hittarecept.se
Postat av: Anonym

Hej Jenny! Vad kul att du gillar idén. Hör gärna av dig till [email protected] om du skulle ha några frågor.

Hälsningar,
Emilie
Hittarecept.se

Svar: Nuu har jag fixat! :)Ha det gott Emilie!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-07-03 @ 09:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0