SÅ irriterande!

Vi försöker flytta om lite här hemma.
Nu när vi har bott in oss i ett år (ETT ÅR!!), så vet vi liksom mer hur vi vill ha det osv.
Och mitt i allt, när jag börjar känna mig nöjd, så kommer mannen hemsläpandes på några jäkla skumgummikilar som ska förbättra ljudet från högtalarna.
Dör så fult det är.
Nu är högtalarna lutade & jag får slaganfall varje gång jag sneglar åt det hållet.
Ja. Ljudet är bättre & mannen är himla glad. Så jag behöver komma över detta.
 
 
Men titta själva!! Sååååå irriterande, haha.
 
Ok. Nu har jag skrivit av mig. Förväntar mig stöd av bästa sort.
 
(Btw- ursäkta att jag skrivit ALLTSÅ, med ett L, i typ en evighet, hahaha)

Kommentarer
Postat av: Elin - mamma till Signe

Hahahaha alltså karlar!!! Känner allt för väl igen dessa små egenheter, som inte gör nån skillnad för den "vanliga" människan:-D

Svar: Nej egentligen borde man ju inte bry sig. Men när man går hemma hela dagarna så svider det i ögonen!! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 16:20:44
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Lotta, Millebus o lillebror

Hehe:) förstår din frustration:) nu går de ju inte heller lägga massa "skräp" på i förbifarten som det lätt blir (ialf här hemma) man ska ju alltid se nåt positivt i allt negativt inte sant?:)
Kram

Svar: Nej det är sant! ;) Jag fick ju faktiskt flytta den där fula döskallen som han vägrat ta bort förut. haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 16:25:56
URL: http://sessancharlotte.blogg.se
Postat av: M

Jag håller med dig, verkligen inte snyggt, haha. :)

Svar: Nej det är inte fint för fem öre! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 16:59:47
URL: http://Marinapalme.blogg.se
Postat av: Fredrik

Men gud, till och med jag håller med om att det var fult. Det finns ju i alla olika sorters material och färger och han väljer grå skumgummi. Jag lider med dig..

Svar: Ja precis! GRÅ skumgummi. Han kunde väl valt svart iallafall! haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 17:03:58
Postat av: Eleonore

Håller med dig det blev ju inte snyggt alls, män har ingen känsla för stil och inredning :P du får måla om de så de smälter in bättre haha

Svar: haha. Nej han kunde väl valt en annan färg ialafall? Jaajaa. Han är glad iaf ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 17:06:38
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Pappa

Men hallå !
Nu får jag allt styra upp denna tråden. Det är inte inredning, färg, utseende eller annan estetisk värdering. Det är ljud ! Ett perfekt ljud fås bara med rätt material, vinklar, storlek osv. Utseende är totalt bortkopplat från detta oerhört viktiga ämne. Låter det rätt, är det rätt :)
Go Andrew, Go :)

Svar: Bra pappa! Han behöver lite medhåll & påhejningar i detta ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 17:24:42
Postat av: Trees

hahaha, jaa sager bara det. SUCK!

Svar: DubbelSUCK ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 17:30:46
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Carro

Haahah! Mjooo. Gissa vem som gömt älg o rådjurshorn lite överallt o hoppas att mannen inte ska komma på att dom inte sitter uppe på väggen...?;)

Svar: hahahahah! Här försvinner det också saker. Eller.. allt som jag inte tycker om, har nog försvunnit nu 4 år senare ;) Uh så elaka vi är, haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 18:04:13
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: Annso

Jag hejjar på Andrew när det kommer till dethär. :P

Svar: Bra! Han behöver någon på sin sida! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 18:29:36
Postat av: Sara

Men alltså för en som inte har en aning, går det inte att sy på fodral för att snygga till dom?? ;-) eller förstör man ljudgrejer då eller?? ;-p


Svar: haha, jag har ingen aning!! Måste fråga! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 18:57:31
Postat av: emma sofie

Ja det är verkligen inte snyggt! Tänk om man kunde dölja dem på något sätt.

Svar: Det hemska är att dom lutar också! Och det är tydligen det som gör att ljudet blir så bra? Blah. Jaja. Det gör gubben glad ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 19:53:57
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Annelie

Ha ha det känner jag igen. Min man är likadan när det kommer till ljud och andra tekniska prylar här hemma. Jag brukar vara snäll och ta det. Gör det honom lycklig så ; )

Svar: Ja man får svälja kommentarerna ibland för att det gör dom så glada ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 21:24:48
Postat av: Aida

Kan du inte klä dom i något skrikigt blommigt tyg? :D haha, och sen så filmar du hans reaktion :D

Svar: hhaha! Ja det kanske jag borde göra ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 23:23:39
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Annica

hahahahaha, jag smäller av alltså! Det är bara män som kan komma på såna där saker! Skitfult!

Svar: Ja det är verkligen skitfult! haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 09:50:30
URL: http://busarna.blogspot.se/
Postat av: Anna

HAHAHAHA. Åhhh vad jag känner igen mig!!! Som jag fått kämpa för att det inte ska sättas upp dämpplattor i vårt hem eller att all möblering inte ska ske enbart för att optimera ljudet (på bekostnad av vad som faktiskt är snyggt). Så, jag känner med dig. Ps. Vi har också något som gör att högtalarna lutar, men de är diskreta och det ser inte alls farligt ut.

Svar: JAAA! Det där med att möblera för optimalt ljud. SÅ störigt. NO WAY. haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 10:03:08
Postat av: Ida B

Haha. Tror det va din mamma som kommenterade "det stavas med 2 L" för längesen, men du ändade inte så jag trodde bara du va stönig och tyckte det "kändes rätt" :D hehe.

Svar: haha, ja det "känns rätt" ;) Men det är fel & jag har blivit påmind MÅNGA gånger. Måste lära mig!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 17:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0