Snart är vi i Sverige

Oj vad tiden flyger iväg just nu!
Tänk att det bara är 40 fjuttiga dagar till vi är i Sverige.
Bara lite mer än en månad!
 
Måste ju börja planera lite roligheter.
Vad ska man göra i Karlstad i sommar?
Vad får jag inte missa att visa Andrew & August i Stockholm?
Och vad ska vi hitta på i Göteborg?

Som jag LÄNGTAR nu!
 
 
Såhär såg vi ut förra året (precis ett år sedan!) då jag & August åkte till Sverige.
Lilla pluppen. Som han växt!
Jag vet mååånga som längtar efter denna knäppa lillkorven nu :)

Kommentarer
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Vad underbart med en tur till Sverige! Minns att jag var så impad när du flög så långt med August ensam i fjol, jag tyckte då att det var ett projekt bara att ta mig in till stan (G är född i april)!
Älskade Göteborg, hemma under studietiden. Mina favoriter är:
-Universeum även om August är lite liten än.
-Slottsskogen med barnens zoo
-Paddanbåtarna för att det är så kul att huka sig ner under broarna.
-Liseberg (såklart!) Farfars bilar passar alla, parken är underbar i sig och extra kul när man tar den antika spårvagnen dit!

Skulle ni sedan råka hamna i Halmstad så står dörren öppen :)

Passar även på att säga att klossarna under högtalarna verkligen inte vinner några designpriser...

Svar: Ja när jag tänker tillbaka på det så vill jag klappa mig själv på axeln ;)
Tack för alla tipsen kära du!! Tyvärr hinner vi nog inte till Halmstad men om du har vägarna förbi Karlstad så finns vi där ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 21:33:27
Postat av: Hekena

Göteborg:
Universum är mysigt med regnskogen och aktiviteter
Liseberg
Slottsskogen plikta som är en enorm lekplats samt alla djuren
Sjöfartsmuset gillar sonen med alla fina fiskar

Svar: Ja slottskogen måste vi ju se! Och Sjöfartsmuseet! Tack för tips!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 21:39:26
URL: http://erikssonhelena.wordpress.com
Postat av: Carro

Ååh vad roligt! Vi gjorde en väldigt trevlig grej förra året (elr om d va förrförra😳) i Karlstad. Tog gummibåt o åkte i älven från färjestad in till stan. Hade med öl o snacks o bara hade det heelt underbart i solen. Hoppade bara ner o svalkade oss när vi kände för det! Inget som August kan va med på men ni har ju barnvakter!;) annars är ju båtbussarna mysiga också!:) Kanske nåt August skulle tycka va kul!:) Karlstad är ju så underbart på sommaren😍 kram!

Svar: Åh det gjorde jag när jag var 15!! hahahha. Vilka minnen! ;) Inte barnvänligt som du sa dock, hehe. Ja Karlstad är SÅ vackert på sommaren. Båtbuss är ju bra ide! Det har jag alrig åkt! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 21:48:17
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: Yohannas.se

Åh shit vad kul! :) :) Bor någon mer ur din familj i staterna?

Svar: Nope! Alla är bosatta runt lilla Karlstad ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 21:57:05
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Karolina, mamma till My <3

Åh vad roligt med Sverigebesök!
I Göteborg måste ni till;
Plikta, Göteborgs (kanske världens? haha) bästa lekplats! ligger i slottskogen där även barnens zoo finns och en massa djur! Allt är gratis, supert!
Inträde till alla kommunala museeum kostar 40:- för ett år och för barn gratis! På sjöfartsmuseet var vi idag, där finns det lite fiskar och ett lekrum och massa att titta på! Universum har jag inte hunnit till än men dit ska vi i sommar.
Ni måste åka ut i skärgården, det är såååå fint! tar ni båten ut till Vrångö som tar ca 1 timme från saltholemen. Där är det långgrunt. Där var vi jämt när ja var liten :) Sen måste du och andrew äte middag på Moon thai kitchen. Moderna museeumet har även en jättebra lekhörna om det regnar när ni är här:) Ett dopp i plaskedammen (aka kissdammen) är nästan ett måste om ni är i Majorna trakten! Det är en jättestor grund utomhus bassäng där barnen kan bada. Ni är även välkommna en bit ut från stan på fika i vårt lilla hus om ni skulle ha tid. Stor kram

Svar: Jag skulle sååå gärna komma förbi på en fika om vi hinner! <3
och TACK för alla tips. Gud så mycket bra att välja på. Tack!! :)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 22:33:43
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Nathalie

Stockholm

Träffa några av oss blogg mamas! ;)
Fast det tycker nog inte Andrew är roligt så ni kanske kan åka upp i kaknästornet på fika? Eller ta en promenad runt Djurgården?
Eller gå på cosmonova! Fast då kan ju ifs inte August följa med. Hm.. Är usel på tips haha!
Kul med resa till Sverige! Welcome :)

Svar: Ja jag vill så gärna se er allihop!! :)
Tack för alla tipsen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 22:33:50
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Jag håller med Nathalie, träffa oss bloggmamas :D
Annars finns ju massor att göra i Stockholm för både stora och små.
-Djurgården med Skansen, gröna lund, junibacken och aquaria
-Gamla stan med massa små mysiga butiker(ni får inte missa den goda glassen på Järntorget där de gör strutar medan man köar)
-Fjäderholmarna, en jättemysig ö bara 20-30 min med båt från slussen där de har rökeri, små badplatser och butiker.
-Nacka Forum, visserligen utanför city men du har alla butiker samlade på ett ställe och massa caféer och restauranger när man behöver ladda batterierna ;)
-Olika museer, postmuseet, polismuseet, tekniska museet etc.
Ja det finns massor att göra i Stockholm(märks det att jag saknat att bo här haha)

Svar: Åh TACK för alla tipsen! Och ja! Jag vill verkligen se er!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 22:59:29
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Elin - mamma till Signe

Åååh vi måste ses i stockholm<3

Svar: JA!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 23:21:57
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Kusin Sarah

Som jag längtar tills ni kommer hit. Ska bli kul att äntligen få skaka hand med Andrew och August! Men framför allt få krama om dig!!! Som jag har saknat dig! <3 KRAM

Svar: Du behöver inte skaka hand med någon av oss ;) Vi är en puss&kram-familj, hehe. Ja det ska bli SÅ roligt att se dig hjärtat! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 08:08:52
URL: http://svartstearinljus.blogg.se
Postat av: michaela ♥

åhåhåh. kommer du till Sverige! så roligt för er! stannar ni länge? hur söt är inte lillkorven här då? så pluttig!

kraaam.

Svar: Vi kommer till Sverige den 4e Juli & stannar till den 26e :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 08:43:18
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Dixie

Jag håller med ovan; kör en bloggträff! Vore så himla kul att träffa dig irl :D

Svar: Jag får nog göra det! :) En i sthlm & en i KD. Vad roligt det skulle vara att träffa ER! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 09:49:03
Postat av: Anna

Ser att någon ovan redan tipsat om Stockholm, men jag säger det igen: Som bosatt vid Gärdet/Östermalm så tycker jag ju såklart att en tur runt Djurgården är ett måste. Kanske stanna till vid Isbladskärret och titta på alla fåglar som finns där. Ta sen en fika antingen uppe i Kaknästornet eller vid Rosendals trädgård.

Gamla stan antar jag är ett måste när en turistar MEN undvik Västerlånggatan vad ni gör (där finns bara turistbutiker). Skansen och Junibacken kanske kan vara roligt också.

Ta en sväng på Södermalm också, där finns det underbart mysiga fik. Gå upp till Mosebacke och Södra teatern och njut av den fantastiska utsikten över Stockholm. Om ni vill handla ekologiskt och bra till August så gå in på Uni Barn, finns på Åsögatan och Odengatan (här är en länk till dem: http://www.unibarn.se/)

Ta en promenad i Hagaparken och njut av Brunnsviken. Har ni tur (eller hur en nu ser på det) så kan ni säkert få se Victoria, Daniel och Estelle på promenad. Det är ju även väldigt fint ute vid Drottningholm.

Fika inne på NK är också väldigt mysigt. Tycker ni om sushi kan jag rekommendera RAW vid St. Eriksplan.

Oj, blev väldigt långt ser jag nu. Hoppas ni får en fantastisk vistelse i min älskade hemstad. Och får jag säga hej om jag, mot all förmodan, skulle se er?

Svar: Oj TACK för jättemånga finfina tips!! Verkligen uppskattat.Och självklart får du säga HEJ! :) Jag skulle bli SÅ glad! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 10:11:22
Postat av: Hanna

Jag tycker att om ni har tillgång till bil så ska ni verkligen ta bilen ut till Borgvik och sliperiet. Riktigt fin omgivning, fin utställning både inomhus och utomhus. Plus att dom har ett superfint och mysigt litet café med bara ekologiska maträtter.

Sen åka ut till Gapern utanför Karlstad (1,5 mil) så kan man om man vill bada på en helt liten ensam naturlig sandstrand! Säg till om du vill ha vägbeskrivning! Helt underbart och vattnet brukar vara varmare. Alsters Herrgård kan ni inte heller missa. Sen så ravinerna i Apertin med riktig djungelkänsla som är riktigt fint för vuxna och spännande för barn!

Massa grejer blev det nu!

Svar: TACK snälla du för fina KD-tips!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 13:46:08
Postat av: Viktoria

Hemma 3-6 juli? Då ärrä nämligen Putte i Parken (http://www.putteiparken.se/)i Mariebergsskogen och det kan nog vara trevligt en eller flera dagar med eller utan barn.

M-skogen har öppet som övrigt under dagtid, fram till klockan 15 tror jag, och det är ju värt ett besök i sig. Träffa djuren, äta glass på Naturum etc.

Svar: Ja vi är ju det!! :) Vi funderar fortfarande på om vi ska gå, men det blir mest troligt så en dag iaf :) Och maribergsskogen är ju ett måste! :)
Tack för tips!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 16:45:56
Postat av: Jenny från Karlstad

Kan förstå att du längtar :-) . Måste vara jättekul att få visa A & A en massa roliga och mysiga saker där du är ifrån. När det kommer till Göteborg så håller jag med andra ovan om Slottsskogen, Universeum och Liseberg. Det passar både barn och föräldrar. I Stockholm så är ju Djurgården med allt som finns där mysigt att besöka och även skärgården. När det kommer till Karlstad så har du nog bra koll kan jag tro :-) Mariebergsskogen brukar alltid funka med barn, bad vid Getingberget eller Bomsta och ni får gärna komma förbi hemma hos oss för en fika om ni har tid över :-)

Svar: Ja det finns massor att göra, men man blir ringrostig av att inte är hemma så ofta & sedan fått barn ;) Man blir helvilsen i sin egen hemstad, hehe. Tack för inbjudan fina du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-24 @ 20:26:22
Postat av: brattbergskan

SKA NI TILL GÖTEBORG!? Vi bor ett stenkast från slottskogen och träffas gärna på playdate om tid finns!

Svar: haha ;) Ja vi tror det blir en släng dit. Såklart vi måste ses!! <3 Jag hör av mig då vi planerat!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-26 @ 21:00:05
URL: http://www.brattbergskan.com
Postat av: Malin S

Mariebergsskogen är ju ett toppenställe faktiskt... Borde åka dit oftare, kom jag på nu ;) Så himla smart med så mycket på ett och samma ställe :)

Svar: Ja det verkar som ett toppenställe för hela familjen!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-01 @ 22:36:38
URL: http://www.malinstolt.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0