Vad är det med mig?!

Altså jag är helt sjukt känslig & virrig just nu.
Och nej, jag är inte gravid.
 
Bara helt hemskt glömsk & jag fulgråter till alla morsdag-reklamer på tv.
Vad händer?
 
Tänkte att en timmes egentid & yoga skulle få mig tillbaka på banan, men August bestämde att så blir det inte & grät så mycket att de hämtade mig efter halva passet.
Så nu sitter jag här, halvyogad & överkänslig.
En date night med Andrew skulle inte sitta fel altså. Måste komma ut ur huset & göra något kul!
Jag vet inte när vi hade barnvakt senast?
I Februari i Californien tror jag.. Och innan dess runt min födelsedag i December.
Näe.. detta är inte hållbart!
 
Upplyser nu samtliga mor/far-föräldrar att flytta hit, marsch pannkaka, så det blir ordning på torpet.
 
 
Här ligger the mama & snyftar till reklam & samtliga tvprogram på tv (även matlagningsprogram!!), med lillkorv som vägrar sova mer än 40 minuter om kvällarna i egen säng.

Kommentarer
Postat av: nikita

känns det inte typ lite småpinsamt när man lämnar in sina barn och så blir de tvugna att hämta en för att dom är ledsna ?
alltså missförstå mig rätt nu =P men när det händer flera ggr att man försöker lämna in dem men dem blir ledsna osv..


Svar: Oj. Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på detta.. Jag missförstår förhoppningsvis hur du egentligen menar men givetvis tar jag lite illa vid mig.Men nej, jag tycker inte det är pinsamt alls. Jag tycker mer synd om August som inte kan slappna av bland andra människor. Vi har övat övat övat i flera veckor & de senaste 2 gick mycket bättre, så det var mer bara tråkigt att de fick hämta mig igår. Jag känner ju personalen nu & de känner August, så det är inte konstigt alls.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 19:20:27
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Anna

Styrkekramar till er! Sov gott :) Hur gick det med rökelsen i hemmet? ;)

Svar: Jag vet inte faktiskt! Altså.. första dagarna kändes det lite bättre men jag tror det var pga. att vi möblerade om. Men de senaste kvällarna har jag haft det där jäkla obehaget igen altså. Blääää! haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 19:38:17
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Mammi

Betala bra så kommer jag har jag ju sagt;)
Ingen vinst på tutbingo, trav eller lotto tyvärr.
Men snart snart är ni hemma i Karlstad och då får du vara hur ledig du vill, jag o pappa tar August, får nog hjälp av Frida oxå.
Hormonerna hoppar nog runt i din kropp så det är bara att följa med, älskar er❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Svar: Jag vill också på tutbingo!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 20:46:14
Postat av: Anna m Ludde

Hehe jamen synd att du inte är preggers då. ;)
Jag märkte själv att min menscycle påverkade mig mer efter jag fått barn. Är säkert bara det som snurrar till det för dig!
Skickar kramar!

Svar: Ja det var ju himla synd altså! ;)
Ja jag hoppas det bara är jäkla hormoner osv. Ine likt mig altså!!
KRAM & lycka till på resan <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 20:57:32
URL: http://annatotti.se
Postat av: Jennie

Ska börja med att ge dig en STOR kram sen vill jag bara säga att du e inte ensam om de du beskriver jag har varit precis likadan men de blir bättre <3 <3 <3 kram igen på dig fina du

Svar: KRAM & tack för dina fina ord! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 21:04:35
Postat av: Annica

Åh, vad jag känner igen det där. Jag har väldigt lätt för att bli så där överkänslig och jag är heller inte gravid.
De senaste dagarna ska vi inte prata om!! Har fulgråtit inför hur många människor som helst, men okej. Det hör inte till det vanliga att gå igenom så mycket på kort tid för mig!
Hoppas ni får en date snart du och Andrew!
Kram!! <3

Svar: Tack kära du! <3 Hoppas vi både slutar fulgråta snart ;) KRAM!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 21:20:46
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Sara

Vet hur det är. Jag är mycket själv med mina två små och kommer så gott som aldrig ut på något kul. Sambon jobbar mycket och har varit borta i flera helgen i rad nu... Är så trött vissa kvällar att jag bara vill böla... MEN jag har några roliga grejer inbokat så jag försöker tänka på det när det känns som jobbigast... Försök att boka in något roligt du oxå (utan barn), så känns det kanske bättre :)

Svar: Heja på dig! <3 Ja skitjobbigt är det. Jag försöker att boka in något skoj just nu, men alla är så jäkla upptagna just precis nu altså. Typiskt!! Snart känns det nog bättre! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 21:21:57
Postat av: frulopez

Å känner igen mig så! Det går över! Och lägger sig inte deppigheten så finns massa bra hjälp att få. Har blivit så mycket känsligare efter att jag fått barn. Tycker det brukar könnas bättre att bara få rå om varandra så se till att Andrew får pyssla om dig ordentligt. Stor styrkekram

Svar: Jag känner mig inte riktigt deppig, men liksom inte i ro med mig själv. Eller det kanske är sama sak förresten? ;) Låter så ledsamt att vara deppig. Det vill jag ju inte vara. Jag är ju en glad tjej! Tack för dina vänliga ord! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 21:30:59
URL: http://frulopez.se
Postat av: Emma

De där med att vara känslig känner jag igen. Idag började jag stört lipa för att min sambo frågade om jag verkligen var tvungen att köpa milkshake precis nu... Men så är jag ju gravid:p Men tycker man har blivit mer känslig överlag sedan man fick barn.
Hoppas du och Andrew får lite egen tid snart!

Kram

Svar: haha :) Då har du det att skylla på iallafall ;) KRAM vännen & tack för dina ord! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 21:38:01
Postat av: Diana

Det är kämpigt att vara små barnsförälder men det går upp och ner. Snart kanske han sover hela nätter och då blir du också utvilad. Kram!

Svar: Ja det är verkligen det altså! Hjälp så känslosam jag blivit altså! Puh! KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 22:03:19
Postat av: Nina

Skickar styrkekramar och tänker extra på dig! <3

Svar: TACK hjärtat! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-01 @ 22:22:38
URL: http://ninaerica.blogspot.se
Postat av: Kusin Sarah

Styrkekramar i massor! ❤❤❤❤

Svar: Tack vännen! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 06:13:35
URL: http://svartstearinljus.blogg.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Massor med styrkekramar till dig <3
Förhoppningsvis vänder det snart. Hoppas också att ni har tid och möjlighet att komma iväg på någåt, bara du och Andrew.
Det är så viktigt men inte lätt att få till. Jag och maken har i stort sett inte haft någon egentid alls sedan E föddes. Men på lördag ska vi förhoppningsvis komma iväg på Dagspa på Selma. Det ska bli underbart. Ett par timmar bara han och jag.

Svar: Åh det skulle ju vara så underbart för er! Hoppas verkligen ni kommer iväg!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 08:48:11
Postat av: Zarah - mamma till två små

Stor KRAM till dig! <3

Svar: KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 08:56:40
URL: http://zaraholine.com
Postat av: michaela ♥

den där egentiden lyser sannerligen med sin frånvaro här också. vi kommer aldrig loss från barnen och det tär! igårsomnade the baby vid åtta och vi kunde titta på en film tillsammans. jag börjar nästan gråta av lycka bara att tänka på det nu. så fantastiskt! så jag förstår att det är jobbigt för dig nu..att han är så fäst vid dig, lille korven är ju inte lätt för någon av er ♥

kramar!

Svar: Åh vad underbart för er!! <3 HOppas ni får många fler sådana kvällar! KRAM hjärtat!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 10:48:57
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: elinjosefine

Åhhh fina du!!! Känner med dig <3
Vi har haft en vecka nu när Iris har tooootalvägrat att sova och skrikit till vi gått och lagt oss med henne (vid typ 10) det är såå jobbigt och jag jobbar nu... baaahhh. MEN igår somna hon efter 40 min och vi fick 2-3 timmar på kvällen. Oj vad man uppskattade det.
Hoppas du får lite tid før dig själv så du får hämta lite energi. kramar i massor

Svar: Puh! jag förstår att det måste vara himla tufft för dig! Jobba heltid & inte få någon tid på kvällen. Jag ska nog inte klaga! Är Iris pappa hemma nu ? KRAM & hoppas det blir bättre för er!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 13:16:34
Postat av: Hanna

Å här kommer en stoooor kram t dig!! Det är inte lätt alltid, och det går sannerligen upp och ned att vara förälder... Hoppas du och Andrew kan få lite tid tillsammans SNART bara ni två!
(och jag är så dålig på att kommnetera just nu men är (tyvärr) så stressad just nu :-( ganska tufft just nu men har mkt kul inplaneat också så det blir nog bra... som BRUCE på lördag tex!!)

Förstår att det är tufft att vara så långt från familj och avlastning....när är det nu du kommer t Sverige?
Kram kram

Svar: Ååh jag är så avundsjuk att du ska på Bruce! Jag har varit två gånger & jag ääälskar hans konserter!
Och tack för dina fina ord hjärtat! <3 <3 <3
Vi kommre till sverige den 4e Juli :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 15:31:02
Postat av: Annso

Kämpa jempan. Måste vara otroligt jobbigt och man får faktiskt må prutt när det är såhär. Mängder med kramar.

Svar: Tack fina du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 17:05:47
Postat av: Nikita

Nej.. Inte ta illa upp det var inte min mening :(
Trodde ej du kände personalen .

Förstår att de är tråkigt då ni övat :( hoppas de blir bättre snart !

Svar: Jag är känslomonster nummer 1 så jag tar illa vid av allt ;) haha. Grät igår då Andrew sa att jag spenderat för mycket pengar på mat. Hjälp altså! Vad blir det? Jag hoppas också på bättring snart ang. barnpassningen. Vi jobbar på :)
Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 21:34:55
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Finaste vännen min.. Jag tror att det helt enkelt är så att det varit lite mycket lite väl länge nu och att det liksom samlats på hög. För hur mycket vi än älskar de små rackarna så behöver vi, MÅSTE vi få vara lite mer än bara mammor. Och det finns inte mycket som är så energi krävande som när de små inte sover som de ska på kvällarna då man faktiskt har möjlighet till den lite egentid.
En dejt med maken och lite feelgood grejer för bara dig så tror jag att du snart känner dig bättre.
Jag kan bli sjuuukt virrig och känslosam om jag haft för mycket runt mig under en tid.. det är som att det tillslut blir kortslutning.

Massa kärlek till dig min fina <3
PUSS!!

Svar: Du är så himla vis <3Älskade du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-02 @ 22:04:46
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Anonym

Dagis var lösningen för oss då sambon jobbar otroligt mycket och jag hade gått hemma med lillan i ett år utan i princip någon egentid alls bortsett från två frisörbesök.

Svar: Nej det lät inte dumt alls! Jag förstår verkligen på pricken hur du känner. Jag har tänkt tanken att det nästan skulle bli enklare om jag jobbade & August gick på förskola.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-03 @ 22:33:58
Postat av: Anonym

...det där lät dumt. Dagis började hon på för att jag vill arbeta såklart, inte för att få egentid. Men att hon började gjorde att jag fick vara kollega och vän och inte bara mamma :)

2013-05-03 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0