Då börjar vi om på ny kula..

Jag tänkte just tillbaka på denna tiden förra året. 
August var frisk som en nötkärna & inte förrän jag slutade amma helt, i December då han var 10 månader, började han bli sjuk.
Och sedan dess har han haft -
3 öroninflammationer
Magsjuka
Krupp
Lunginflammation
Höstblåsor
Och ca 2350723958623 förkylningar som alltid har hemsk hosta.
 
På mindre än ett år!!
Stackars barn.
Jag försöker allt jag kan att ha god hygien, August går inte på förskola eller liknande, han får vitaminer varje dag, jag klär honom bra efter väder & jag försöker få i honom bra "ren" mat.
Vad mer kan man göra?!

Blir tokig..
Nu har kiddot gått & dragit på sig hemskt Krupp-hosta..
Så nu börjar vi om igen med vakna nätter, dåliga vilor & en ledsen lillkille.
Suck alltså.
Tycker så himla himla synd om min älskade skatt.
 
 
Sjuklingen dricker Chia Tea (utan koffein). Hur gulligt?!? :,) 
Älskar detta barnet så oändligt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Nä och fy vad tråkigt! Jag har haft himla tur med Sophia, men så har hon varit runt baciller sen dag ett, (brödrar i skolan och jag som jobbar på sjukhus). Hon har bara fått antibiotika en gång på fyra år! Förkyld kanske tre gånger. Hon har ett otroligt immun försvar! Plus att hon går på Montessori fyra dagar i veckan.

Annat var det med Reed när han var liten. Han föddes med en öron infektion och vid sex månader fick han rör i öronen. Stackaren hade kronisk öron infektion. Jag ammade honom i 9 månader.

Sköt om er!

Svar: Såå underbart att S varit så frisk! Men hua så jobbigt med kronisk örinflammation.. :/ Det kan inte vara roligt alls.. Stackars liten! har han varit fri från inflammationer efter rören?
KRAM!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 01:54:29
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: Linda

Synd om August som ar sjuk. Hoppas att han kryar pa sig snabbt :)

Svar: Tack snälla rara! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 03:14:17
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Frida - Vita villan

Jag tror nog att vissa barn smittas lättare än andra och är oftare sjuka. De säger ju att fördelen är att de får bättre immunförsvar när de blir äldre om det varit mycket sjuka som små barn. Ingen tröst just nu men.. Förstår att det måste kännas hopplöst. Jag tror inte att di kan påverka det så mycket.
Bara hoppas att immunförsvaret snart blir det bästa och att han kan hålla sig frisk.

Svar: Ja det är nog så. Vi drog nog nitlotten! Hoppas hoppas bara att det där lilla immunförsvaret kommer byggas upp & stärkas med tiden!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 05:31:54
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Matilda

Jag kan inte säga annat än KRAM!!! Det är fruktansvärt kämpigt jag vet! Men har ni tur blir det bättre nästa år, att han då, precis som barnen på förskolan får bättre immunförsvar för att han då utsatts för alla baciller.
Här hemma är det tydligen kruppväder, för jag har suttit med min äldsta som hade ett anfall igår kväll och nu har den där envisa hostan kvar.

Svar: Åh TACK! <3 Och kram tillbaka! Hoppas vi slipper sjukdomar snart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 06:29:16
URL: http://whatanouttheroses.blogspot.com
Postat av: Mammatea

Här är vi inne i en sjukperiod. Tredje veckan nu. Först ögoninflammation och sen har en efter en av familjemedlemmarna insjuknat i rejäla förkylningar.

Svar: Hua Stackars!! :( Krya på er!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 07:25:19
URL: http://mammatea.se
Postat av: dixie

Det känns verkligen som han är väldigt ofta krasslig! Det är så vansinnigt jobbigt när barnen är sjuka, det gör ont i en när dom inte orkar vara sitt vanliga jag :( Ellie har nästan inte varit sjuk något medan Aston blev förkyld (från syster såklart...) när han var 2v, det höll i sig i 4v och det känns som att han alltid är mer eller mindre snorig. Ser inte direkt fram emot att komma hem till Sverige i december, sätta E på dagis och ha en sjuk A till maj :/
Du, många många kramar. Du kan "sova gott" vetande att du iaf gör ALLT du kan för att hålla honom frisk.

Svar: Ja han är ju det. Så jäkla trist!! Det är ju såååå jobbigt då de små har något i kroppen :( Hoppas allt går väl med flytt & dagis. Det är ju "rätt" tid att skola in på bacill-mässigt iaf! KRAM vännen & tack för fina ord!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 07:27:29
URL: http://www.enlitenutflykt.com
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: Vaaa, finns det inte västerbottensost!? Det som är så gott :D

Svar: Nej! Helt galet, eller hur?!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 08:06:32
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Annica

Fy vad trist! Men vad skönt ändå att du är hemma med honom, att pussla sjuka barn med jobb osv, är ingen hit! August är lyckligt lottad på det sättet!
Mina barn är inte sjuka mycket, *peppar peppar* och har aldrig fått penicillin någon av dem, men jag vet hur jobbigt det är när de väl är det!
Tror tyvärr inte det spelar så stor roll hur mycket man försöker "skydda" dem, vill bacillerna hitta dem, så gör de det. Visst drar barnen hem mycket skit från förskolan, men jag tror också att de blir immuna mot vissa saker lättare.. men det är bara som jag tror.
Fortsätt som du gör, det kommer vända. De är ju känsligare när de är små!
Hang in there! Har inget bättre att komma med tyvärr ;)
Kram!

Svar: Ja jag känner mig otroligt tacksam över att jag kan finnas där för honom 24/7, det gör jag verkligen! <3WOW! Underbart att dina fina kids är så friska. Underbart ju!
KRAM & tack för fina peppord!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 08:14:29
URL: http://wordpress.com
Postat av: Madeleine Hutchinson

Vad jobbigt att lillen är sjuk. Aldrig roligt! Hoppas att det går över och att han blir piggelin igen♡

Svar: Tack kära du! <3 Uppdatera gärna lite snart igen.. ;) Mvh Nyfiken i en strut
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 09:14:28
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se
Postat av: Janni Cranning

Åh lille :( vet tyvärr precis hur ni har det. Det är lika här sexan två veckor tillbaka :(

Svar: Suck! Så jäkla ledsamt :( Hoppas ni kryar på er SNART! Nu måste vi ju våra älsklingar få bli friska snart..
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 09:34:53
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror vissa blir sjuka lättare än andra. Har man som väldigt liten varit mycket sjuk tror jag man kanske har igen det när man blir äldre? :-) August får ett sjujäkla fint immunförsvar efter alla dessa sjukdomar, men det är en klen tröst, jag vet.

Min dotter ammade/fick bröstmjölk i två månader, sedan övergick vi helt till ersättning. Hon är lika gammal som August men har bara haft en öroninflammation, magsjuka en gång, två rejäla förkylningar och sen givetvis lättare förkylningar. Hon har gått på dagis sedan hon fyllde ett!

Man kan nog inte göra så mycket, spelar ingen roll hur man gör, de blir mer eller mindre sjuka ändå. ;-(

Svar: Ja jag hoppas då verkligen det! Det förtjänar den lille kämpen.. <3
Lyckost dig & din plupp som håller sig så frisk. Underbart!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 11:07:27
Postat av: Karolin

Hej!

Jag har ingen som helst aning om ifall detta är bra för små barn eller ej men när jag själv är förkyld mycket eller känner mig krasslig så river jag alltid massa ingefära och blandar det med lite vatten och gurkmeja till en shot. Starkt som tusan men gör susen för kroppen. Risk dock för att det är för starkt för lillkillen!

Svar: Jaaa såå smart! Jag har ju glömt ingefära! Har köpt små ingefära"godisar" som han älskar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 14:00:39
Postat av: Sara

Min yngsta son var som A. Vid 3 års ålder fick han rör samt art man opererade bort delar av halsmandlarna samt "skrapade" blrt polyper bakom näsan. Sen dess har han varit frisk., som ett annat barn, mindre gnällig, alllt!! Snarkar August mär han sover? Det gjorde min son tills han "skrapades", sov sedan bättrw, blev piggare!

Svar: Oh wow.. Stackars!! :( Men gud så underbart att han blev som ombytt efter allt!! August snarkar ingenting faktiskt, men man kan ju aldrig veta vad som gömmer sig i de små kropparna.. KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 18:42:10
Postat av: Yohannas.se

Ja det är fruktansvärt. Vi har ju också haft ungefär lika många förkylningar och jag blir galen på riktigt.. det är inte vettigt!! Han är frisk bara ett par veckor, sen börjar nåt nytt.. å man hinner precis pusta ut efter tortyrnätter liksom... :(

Svar: Ja man blir ju helt tokig!!! Hua.. Hoppas ni blir helt friska snart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 20:45:44
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min lillasyster var konstant sjuk som liten också. Hon hade öroninflammation efter öroninflammation o så fort hon blivit frisk fick hon halsfluss. Så höll det på i flera år så jag tror tyvärr inte att du kan göra mer än du gör. Vissa barn blir lätt sjuka bara. Men det växer bort. Ju äldre de blir desto starkare immunförsvar.

Svar: Hua stackars henne!! Ja jag har förstått att somliga blir sjuka lättare än andra.. Vi drog nog nitlotten! :/
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 21:16:31
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: louise

Svinjobbigt! Vi hade helveteshöstar/-vintrar de två första med hosta KONSTANT av olika slag å öroninflammationer. I år (peppar peppar) ingenting. Jo, hosta men nu har vi toppenmedicin så han slipper hosta på natten å därför ändå är pigg om dagarna och snabbt blir bättre. Får August nån medicin mot hosta? När de närmar sig två år brukar man kunna få en hel del.. Krya på honom! Och kram på er!!

Svar: Hua stackars er!! :( Hoppas verkligen ni får vara friska i år!!
Tyvärr ingen kanonmedicin alls.. Vad får ni?
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-13 @ 22:08:46
Postat av: Yohannas.se

Just nu är vi i friskveckor :) haha Hoppas ni är det också väldigt snart!!

Svar: Skönt!! hoppas det håller i sig!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 07:43:54
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åhh jag känner igen det där med sjukdommar. Tummen ner på dem!

Svar: Verkligen fet tumme ner!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 11:35:05
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Hanna

Å jag vet hur det känns! Lilly har just nu sin 3:e öroninflammation sen hon föddes (första fick hon vid 5 veckor..). Känns som hon är sjuk varannan v nu ungefär. MEN en liten lite tröst kan kanske vara att anledningen t alla dessa sjukdomar är ju att bygga upp ett immunförsvar. Hugo var konstant sjuk mellan 2-3 års åldern tror jag, nu är han 6 år och är så gott som aldrig sjuk, är han det så är han lite snuvig en dag typ. Vet att det är så så tufft när man är mitt i det men kämpa på! Och krya på August!! Kram!

Svar: Nääe stackars Lilly!! ;( Hoppas det går över snart snart snart! <3 KRAM på er!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 15:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0