Kortvecka & Thanksgiving

Vi har kortvecka här i USA eftersom vi firar Thanksgiving imorgon.
Woop!
Imorgon kommer bloggen fyllas med kalkonlagning & kanske en videoblogg mitt i matfixet? 
Jag vet att ni är vääldigt nyfikna på detta spektakel! :)
Sedan kommer det ske något nytt här inne väldigt snart så jag behöver inte hålla er på halster länge till.
Det går bra nu!
 
 
Och bättre blir det av att julpynta här i hemmet.
Älskar våra julsockor från Pottery Barn Kids & August blev överlycklig över sin "tåg-socka".
Åh! Julen kommer bli underbar i år!! 
Nu måste jag bara lista ut hur jag får den där himla girlangen att ligga jämt men inte blocka makens himla ljudgrej därpå. Otroligt viktigt tydligen ;)
 
Önskar er den BÄSTA av Onsdagar! <3

Kommentarer
Postat av: Karro och King :)

Vilka mysiga julstrumpor :)

Svar: Älskar dom! :) Så stora, tjocka & fina!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-27 @ 20:56:26
URL: http://www.karroochking.se
Postat av: Anna (dOddA)

Så mysigt! !! Och vilken idé jag fick! Avskyr makens soundbar, tillför inget positivt till inredningen direkt :-P kraaaam!!! <3

Svar: Alla de där dumma teknik-grejerna som är sååå fuuuulaaaa, haha. Göm med granris ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-27 @ 22:27:56
Postat av: Katarina

Åh, vad fint! Vi beställde precis våra strumpor. Vi firar för första gången på sju år hemma hos oss själva - inget fläng - ska bli UNDERBART faktiskt! :) julgran, julstrumpor, julpynt - bring it on!

Men först Thanksgiving! Fixade det mesta av maten ikväll så det blir enklare efter jobbet imorgon. Åh herre gud vad det luktar gott! Hur ska jag kunna somna nu? :)

Trevlig helg!

Svar: Åh vad underbart!! Så kul ni kommer ha det! <3 Vi tänker också köra hemmajular from. NU. Traditioner är det bästa jag vet! Vad har du förberett?? SÅÅ nyfiken ;)
Jag tycker att den mesta maten till thanksgiving inte går att förbereda? Missar jag något?? tips tack! haha. (ps. åt du något?? ;))
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-28 @ 00:57:21
Postat av: anna m ludde o magen

Jag fullkomligt älskar thanksgiving!!! Önskar jag kunde införa det här men mannen vägrar äta kalkon. 😆
Hoppas innerligt att det är en flytt av bloggen som du hintar om... Våga vägra blogg.se! 😉

Kram

Svar: Jag med!! Var så skeptisk först men så underbart med en högtid som INTE är förknippad med presenter! Bara mat, kärlek, umgås & tacksamhet, Så jäkla BRA!
Och vi får se vad som händer.. ;) Håll utkik i helgen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-28 @ 06:39:23
URL: http://totti.wordpress.com
Postat av: emma sofie

Jag ser fram emot att få läsa hur ni pyntar/firar julen.

Svar: Jag LOVAR att ni kommer få hänga med på alla detaljer & ni kommer bli SÅ trötta på mig ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-28 @ 08:46:04
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Katarina

Nu jäser vi efter middagen! :) förberedde pecan pie, cheesy potatoes, sås och nötpaj (istället för kalkon då vi är vegetarianer) igår kväll. Så det enda som behövde lagas då vi kom hem idag var green bean casserole. Grymt gott blev det! Och jag lyckades faktiskt med att inte äta något av det igår - nog tack vare att vi också körde pizzakväll igår haha! Lite melankoliskt att fira utan familjen i USA bara... Tur att det finns Skype! :)

Vad härligt med hemmajul! Så mysigt att skapa egna traditioner ju! :)

Svar: Mmm vad härligt :) Låter supergott ju!Vi hade också pizzakväll ;) Som sig bör, hehe.
Och ja. tur att det finns Skype! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-28 @ 21:13:39
Postat av: Janni Cranning

Åh va mysigt med riktigt amerikanska jultraditioner!!

Svar: Verkligen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-28 @ 21:24:38
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0