Looking back

Går igenom alla foton från sommaren för att sätta ihop August årsbok & får en liten klump i magen.
Så liten han var för bara några månader sedan!! 
Och vilken fantastisk sommar det var.
Jag fick nya vänner, August fick nya vänner, vi hade en underbar Sverigesemester & det var bara soligt varenda himla dag.
 
 
Jag ser verkligen fram emot julen som nalkas & njuter av dagarna som är nu. Vädret är underbart här i Nashville & vi har massa kul för oss.
Men jag kan ändå inte låta bli att längta lite tillbaka. Ångra att jag inte njöt mer i stunden! 
Känner ni också så ibland?

Kommentarer
Postat av: Maria Nw

Ja det var en helt fantastisk sommar i år. Även vintern var en riktig vinter med hur mycket snö som helst här, och hösten har varit varm. Ett riktigt bra år på många sätt. Min flicka blir 6 år snart och jag tänker ofta att jag glömmer att njuta av stunden i umgänget med henne. Man har alltid så bråttom bråttom till nåt, bussen jobbet skolan och oftast är det i de stunderna som hon vill berätta nåt viktigt för henne, som jag inte alltid har riktigt tid att lyssna på. I morse när jag lämnade henne på skolan sa hon vet du mamma jag är bra på att stava. Och precis då ville hon visa att hon kunde stava till buss och halloween osv. Och jag var liksom med eld i baken på väg ut genom dörren. Då kände jag att jag skämdes lite för mig själv, spela roll om jag nu kom två minuter sent till jobbet, jag borde ha tagit mig tid att stanna upp och verkligen lyssna på vad hon ville säga. Just då borde jag ha njutit av den stunden tillsammans med henne.
Kram till dig!

Svar: Åh!! <3 Du är ju en jättebra mamma & det är skitsvårt att inte stressa om man vill passa tid osv, men kiddot vill ta det lugnt. Jag önskar ibland att man kunde gå in i deras mentalitet & liksom vara lite mer avslappnad, men det går ju inte alltid för resten av världen rullar ju på i sitt höga tempo & man "måste" hänga med. Duktig hon är förresten! Det var inte dåliga ord att kunna stava till! :) KRAM vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-20 @ 18:40:38
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

har också tittat tillbaks mycket de senaste dagarna. och det är känslosamt! de är små så kort tid. och när jag ser bilder från när de var mindre så undrar jag om jag verkligen förstod vilken fantastisk period det var precis DÅ. jag är alltid oändligt tacksam över mina barn men du förstår kanske vad jag menar? stunder som kommer och försvinner i ett naffs. hann man ens reagera liksom?

kram!

Svar: Åh jag veeet! <3 Precis som du skriver är det! Jag har, sedan August föddes, alltid tagit mig minst 10 sekunder varje dag att riktigt suga åt mig vad han gör. 100% fokus & liksom mentalt filma stunden. Och man minns bättre de stunderna! Älskart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-20 @ 18:42:59
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: AMANDAS JUL

Det är klart man tänker tillbaks men det är ju ännu bättre att tänka framåt för det blir bara roligare och roligare :)

Svar: jaa så är det ju! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-20 @ 19:10:00
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag känner verkligen igen mig i att se tillbaka och ångra att jag inte njöt eller tog tillvara på tiden mer är jag gjorde. Vi hade den bästa sommaren i Sveriges historia och jag badade inte en enda gång :O !! Skäms på mig!

Svar: Jamen preciiis så känner jag med! Måste bli lite bättre på att ta vara på dagen, minutrarna, vara lite mer spontan & vara mer positiv! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-20 @ 22:13:16
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja ibland sitter man där vid datorn och blickar tillbaka. Tittar ibland på när vår dotter var liten bebis (hon fyller 2 år nästa vecka) och saknar den tiden väldigt mycket och ja man önskar att njöt mer i dom stunderna! Tiden går så sjukt fort så det gäller att ta vara på de små ögonblicken!

Svar: Åh! <3 Grattis i förskott till dina fina tjej! Jag kan inte fatta att August blir 2 (!!) om 3 månader!! Knäppt ju!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-20 @ 22:32:07
Postat av: Johanna

Höööög igenkänningsfaktor <3

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-20 @ 22:48:37
Postat av: Mammi

Ser bara framåt!❤️

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-21 @ 01:14:55
Postat av: Trees, mamma i London

Supercute picture!! :)
Jo, sa kanner man ju allt ibland. Speciellt bebistiden med Olivia!! ahh <3 Med nasta bebis blir det val sa att man ber folk halla tyst sa att man kan njuta annu djupare haha. ;)

Svar: Jaa preciiis! <3 Men då har man ju även ett annat kiddo att springa efter ;) hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-21 @ 10:45:06
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Josefine

Jag tänker alltid sådär. "Varför tog jag inte tillvara på tiden bättre?" Så lovar jag att göra det i framtiden, men det är så svååårt när man har en massa måste. Och dessutom är jag så in i nordens rastlös så det funkar liksom inte för mig...

Svar: Ja preciiis! Det är ju SÅ svårt att leva i sekunden liksom. Livet är ju så mycket mer än nuet tyvärr.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-21 @ 12:32:47
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0