Vad hände med vinsten?

Jag vet att ni har frågat & undrat över min vinst & vi är nu i sluttampen på att få pengarna.
Innan vi har pengarna, kommer jag inte säga ett pip, tyvärr.
Det jag kan säga är att vi just nu undersöker hur vi kan plocka ut dessa pengar på bästa sätt.
Dvs. Få en fet check & betala vinstskatter, eller sätta in hela tjotabaletten på August College-konto & säkra en bit av hans skolgång.
Som ni säkert vet är ju skolgång inte att leka med när det kommer till pengar här i USA.
Ja det är inte ett enkelt beslut.
Vad jag vet är att vi kommer inte resa till Fiji eller köpa dyra märkesväskor.
Pengarna kommer läggas på stora utgifter/sparande som kommer löna sig mer i det långa loppet.
Vuxet & tråkigt kan tyckas, men jag tycker faktiskt jag är skitsmart som inte slänger mig över närmsta Louis Vuitton & hoppar på ett flyg till Thailand för en 5 veckors-semester.
Ja nu fick ni en liten update & kanske stillat er nyfikenhet några gram.. :)
 
 
Denna lilla person är allt jag kan tänka på. Att säkra hans framtid är den viktigaste uppgiften i mitt liv <3

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Att spara till college är jätteviktigt, hoppas ni redan har börjat! I dagens läge minst 30.000-40.000 dollar per år, gånger fyra. Men när det är dags för August att studera, vem vet vad det kostar...? Så jättebra tänkt av er!!!

Svar: Ja precis. Läskigt mycket pengar!! Och det kommer kosta mer i framtiden.. hua!! Spara spara spara!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 06:49:35
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Hanna Karlsson

Det låter klokt att spara pengarna till skolgången.

Svar: Ja det känns himla bra! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 07:03:27
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Dixie

Klokt av er! Dej ;) Tänker att det ju är hans pengar i egenskap av objektet som gjorde vinsten. Iallafall till hälften, gissar att ni får fria händer över Mallys del ;D
Så JÄKLA kul är det, att du vann!

Svar: hahahha du är så himla rolig! Du måste ju flytta till Nashville!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 07:33:07
URL: http://www.enlitenutflykt.com
Postat av: Yohannas.se

Wow, kanonbra sparande! Å läskigt hur mkt det verkar kosta med skola i USA; det måste ju verkligen bli en statusfråga.. men de fattiga, kommer de aldrig till den nivån? Eller är det hyfsat lätt att få stipendie?

Svar: Ja det är verkligen läskigt!! Mycket sparande & bra räntor kommer förhoppningsvis ta hand om hans skolgång. Puh! Och ja, college är verkligen statusnivå. Långt från alla kan gå College & få fulländad utbildning.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 07:37:07
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Malin - Edvins mamma

Absolut ett sparande! Tycker det låter jättesund av er att investera pengarna i ett sparande för August. Precis som du skriver är college inte billigt o man vill ju som förälder säkra framtiden för en knodd :) Vad kul om lille A väljer o läsa något i Sverige :D
Hoppas att allt är bra med er!

Svar: Ja tänk om han väljer att studera I Sverige! Då kan vi kalasa för pengarna ;) hahaha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 08:29:11
Postat av: A

Det är väl kanonklokt att tänka långsiktigt! :)

Svar: Ja jag känner mig faktiskt himla klok.. :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 08:32:40
Postat av: A

Det är väl kanonklokt att tänka långsiktigt! :)

2013-11-12 @ 08:32:40
Postat av: Elin

Skit samma om det är "tråkigt" att lägga pengarna på sparande. Så himla viktigt! Visar bara hur bra mamma du är till lilla sötungen. Jätte grattis till vinsten! Du verkar vara en så himla underbar människa och bästa mamman August någonsin kunde få! Kram!

Svar: Ja det är ju så himla viktigt. Han är ju det viktigaste i mitt liv! Och än mer viktigt än alla diamanter i världen! TACK för dina väldigt fina ord!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 09:02:46
Postat av: Anna m Ludde och magen

jag håller med, collegesparande låter väldigt klokt! Och saken är ju den att ni inte direkt går på knäna ekonomiskt och kan ju unna er lite vardagslyx ibland oavsett. Men det hade förstås varit ett roligt inlägg om du skrivit att, -"nu har jag köpt ett par diamant örhängen för hela vinsten". Höhö noooo. :)

Svar: Nej men precis så känner ju vi med! Vi har det ju inte så dåligt att vi behöver pengarna till annat liksom. Men visst var det liiiite lockande att köpa något fint med bling ;) Äh! Det kommer väl i julklapp nästa år! hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 09:19:12
URL: http://totti.wordpress.se
Postat av: Annso

Jag tycker att du tänker helt rätt. :)

Svar: Så skönt att jag inte fick massa kommentarer om att jag är aptråkig ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 12:31:08
Postat av: Katarina

Har ju verkligen inte med det att göra, men tycker du/ni verkar tänka helt rätt. :) Tänk vad kul när han får välja skola framöver! Go KU säger jag bara, haha! Så roligt att du vann, sådant händer ju ALDRIG! :)




Svar: Nej sådant här händer ju inte!! Helt sjukt! Så himla tacksam att vi fick denna fina starten till August framtid! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 17:31:42
Postat av: Aida

Låter riktigt klokt! :D

Svar: Tack :) Det känns bra!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 20:05:07
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0