En härlig dag!

Vi har haft en sådan mysig dag jag & August.
Imorse åkte vi till lekparken för massa bus, sedan biblioteket flr deras sång/sago-stund, han åt lite snacks då jag tog en promenad & sedan somnade han.
Jag åkte hem, började förbereda höstens första köttgryta, städade i lugn & ro, läste bloggar, åt Ahlgrensbilar till lunch (hehe, whoops, idag igen!) & drack en stoor kopp te.
När August var nära att vakna la jag mig bredvid honom med en Podd i örat & hann faktiskt nästan lyssna färdigt innan korven helt slog upp ögonen.
Underbart!
 
Eftermiddagen har vi spenderat ute på vår gräsmatta. Vädret är underbart! 25 grader & skugga. Ahhh!
Vi har kastat bollar till Mally, möblerat om bland utemöblerna (August initiativ) samt blött ner oss helt med vattenlek.
Efter någon timme ute kom vår jättegravida vän över på "ett sista besök" & med sig hade hon sin vovve så Mally har lekt som en tok & är sååå nöjd & glad nu.
Både Mally & August ser ut att somna vilken sekund som helst, Andrew blir inte sen hem från jobbet & nytt New Girl-avsnitt börjar vid 8.
Wohooo!
Stor tumme upp för sådanahär dagar!
 
 
Så fokuserad när han dricker sin mjölk :,)

Kommentarer
Postat av: Aida

Så underbart! :D

Svar: Mm älskar bra dagar! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-02 @ 09:20:41
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag fattar inte att ni hinner med så mycket på förmiddagarna! Vi hinner i princip bara klä på oss och få undan frukosten innan det är dags för lunch igen!

Svar: Haha :) Vad lustigt ;) Näe jag vet inte alls.. hmm.. vi går upp vid 7, äter frukost, går på promenad med vovven, sedan klär vi oss & sticker iväg någonstans. OFta möter vi upp vänner runt 9, sedan är vi ofta hemma runt 12 igen :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-02 @ 09:27:28
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: emma sofie

Åh vad härligt!

Svar: Jaa såå härligt :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-02 @ 09:33:21
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej! En liten fråga bara..
Hur kom det sig att du åkte till New York? Var det bara semester eller var du där av någon anledning innan du träffade din man?
Jag har alltid velat åka dit men vet inte om jag vågar flytta dit direkt, själv och allt. Så jag undrar bara hur du gjorde?

Kram!

Svar: Jag var AuPair :) Att flytta huxflux till NYC är svindyrt! Om man inte har ett jobbkontrakt där de betalar VISA, flyg & hjälper till att hitta boende, så vet jag inte riktigt hur man skulle överleva. Det är svindyrt att bo & leva i NYC. Jag tycker definitivt du ska våga! heja heja på!
Kanske sök en skola? Bli AuPair?
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-03 @ 10:45:05
URL: http://emelierosenlund.blogg.se
Postat av: A-mamman

Bra att sätta på pränt och minnas när det inte går som man vill...Härlig dag!

Svar: Ja verkligen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-07 @ 21:10:40
URL: http://Www.amamma2.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0