Avocado & äpplen

Nu ni!
Nu händer det grejer på matfronten i Caza Peterson.
August har börjat äta min hemgjorda guacamole & även äpplen!
Jag lever i någon slags lyckobubbla just nu över detta, haha.
Och ibland tar han sig en pyttetugga av någon random maträtt han alltid vägrat.
Kanske äter han inte mer än en liten bit, men han smakar ändå.
Hurra för detta!
 
 

Min älskade lillkorv som är 19 månader idag <3
Han älskar att måla & sitta på köksbänken. Typ hela tiden vill han sitta där.
Vi lagar all mat tillsammans, kokar kaffe, rostar mackor, skär grönsaker, skriver viktiga lappar - allt.

Kommentarer
Postat av: Maria, Livet med tre

Nu har jag läst i kapp mig.. Oj vad mycket man missar när man reser bort ett par dagar ;-)
Grattis till lille A på hans 19 månaders dag!! Tänk att det på dagen skiljer EXAKT 2 månader på våra små :-)
Och GRATTIS till att lill korven äter ett par saker till!! Visst känns det som man vunnit på lotto varje gång?! Jag tror det är hemligheten.. inte hålla på att truga utan bara låta barnen ta det i deras egen takt.. Erbjuda men inte tvinga.

Massa pussar till er!!! <3

Svar: Jaa jag vet! <3 Våra små hjärtan. (Som ska gifta sig i framtiden, haha) Och det känns verkligen som lotto! Herregud vad lycklig jag blir. Jag får riktigt hålla mig för att inte skrika rakt ut eller gråta av glädje, haha.
Och precis som du alltid sagt & som jag verkligen lyssnat på - Erbjuda men inte tvinga <3
Du underbara kloka människa!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-17 @ 20:17:36
URL: http://livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Emma

Hej!
Tänkte höra om du har varit något i Hamptons? Vi ska till NY nästa år i juni och funderar på att ta en avstickare dit några dagar. Men vart ska man och vart ska man bo? :) det är frågan det!

Svar: Nej jag har faktiskt aldrig varit där! Tänk vilken miss! haha. Men vi har varit på Long Island vid "kusten" istället & det är sååå vackert! Kanske kan fråga lite vänner vart de brukar på på Hamptons. Jag har en vän som jobbar för ett fint hotell där som jag kikat på online. Verkar toppen! måste fråga efter namnet!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-17 @ 22:31:18
Postat av: Janni Cranning

Grattis på din månadsdag pluttis <3
Duktig som äter mammas goda mat!!

Svar: Tack kära du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-18 @ 00:48:00
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Annica

Gillar hans outfit, supersöt!
Barn vänjer sig vid smaker i sin egen takt och som förälder kan man inte annat än jubla när de äter något nytt! Härligt!
Kram

Svar: Ääälskar Polarn!! :) Och Dodda-mössor. Love love :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-18 @ 08:16:17
URL: http://nickan78.wordpress.com
Postat av: Emma

Åh ja, gör gärna det!
Tusen tack!

Svar: Absolut! Jag tror det heter The Mill House Inn!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-18 @ 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0