Letar tapet

Vi svängde in på Marimekko sista dagen i NYC & August fullkomligt flög ur barnvagnen för att springa fram till denna tapeten. Sedan ville han inte gå därifrån.
Som jag sagt förut. Barnet älskar bilar!
Och jag tycker denna tapeten var så färgglad & fin, att den gärna skulle få flytta in i hans rum.
Men nu hittar jag den inte någonstans?!
Den hade kanske funnits på en tapetbutik på Upper East Side fick vi tips om, men vi hann ju inte dit.
Suck.
 
 
Godingen som är helt besatt av allt med hjul. Jag älskar att han valt sitt intresse själv <3

Kommentarer
Postat av: På Selmas gata

Åh den hade gjort succé här också, hoppas ni hittar den!!

Sonen älskar bilar och redan som tvååring (då hade han alltså just lärt sig prata!) så märkte vi att han kunde i stort sett alla bilmärken. Han känner igen allt från lada till cheva och skoda på långt håll till och med. Helt otroligt!! Vi har gjort försök att få honom att iaf intressera sig liiite för nåt annat än bara bilar, köpt dockor och gosedjur, gjort iordning ett litet "café" åt honom men näe. Han somnar med ett berg av bilar i sängen varje kväll:)

Som du säger så är det ju rätt coolt att de så tidigt hittar något som de "snöar in på" och som de valt själva:) Själv älskade jag hundar redan som liten. När jag sa det till sonen så sa han: Jag älskar inte hundar. Jag älskar wolkswagen. :) Måste säga att August är alldeles bedådrande, så himla söt!! Hur går det med hans svenska? Förstår han er båda lika bra?

Svar: Jag fick massor med tips på hemsidor från fina läsare så det blir nog ett klick klick snart :)
Men vad gullig han är!! Alltså det där är ju så fascinerande! Hur de liksom suger åt sig information, skapar egna intressen osv.
August är bilar & djur. Han älskar älskar djur. Helt fantastiskt!
Och klossar förstås. Men mest bilar & djur :)
Gullungar!! <3

Han förstår massor med svenska nu till min stora glädje. Mer än engelska & ibland blir han lite förundrad då jag pratar engelska & tycker liksom det är lite fel? Men när pappa pratar engelska förstår han! Dock säger han mindre ord på engelska :)
Så kul detta!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 15:45:12
URL: http://selmasgata.blogspot.se/
Postat av: Annica

Min minste är också HELTOKIG i bilar! Ett tag skulle han ha en massa bilar i sängen varje kväll, alltid samma bilar, men det har han slutat med nu som tur är. Inte särskilt bekvämt att rulla över en bil mitt i natten ;)

Svar: haha :) Åh godingar! Så fint ändå att de älskar något så himla mycke att de vill sova med det <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 15:49:25
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Maria Nw

Finns hääääär! :)
http://www.wallpaperdirect.com/us/products/marimekko/bo-boo/74629

Svar: Tack snälla du för att du kikade & länkade!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 16:24:37
Postat av: Sanna Kempe

Duger inte med tyg då?Finns ju att köpa i alla fall! http://www.finnstyle.com/marimekko-boboo-fabric.html

Vi har hängt en stor tygvåd bakom sängen och det blir ju superfint, som ett helt annat rum!

2013-09-04 @ 16:41:30
Postat av: Sanna Kempe

Fanns en hel värld av bilar här ju :)
http://search.finnstyle.com/search/catalog-finnstyle--keywords-bo_boo--x--716--y--113

Svar: Åååh guuud!! :) Duschdraperiet vill jag haa! Det var slut då vi var inne. Tänkte att August skulle få ett eget badrum där uppe som är lite roligare än ett "vuxenbadrum" & det skulle vara så kul med ett roligt duschdraperi & sedan dekorera med enkla färget i övrigt. Oj vad det kliar i shoppingfingrarna ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 16:48:24
Postat av: Alexandra

Kan inte nån av era vänner i Nyc köpa o skicka dom till er? :)

Svar: Det skulle vi kunnat gjort! Det tänkte jag inte på! Smart du är :) Lckligtvis så hittade massa läsare olika länkar till onlinebutiker så vi kör nog på det!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 17:31:38
Postat av: Sanne

http://txtlart.com/boboowallpaper.html

Svar: Tack tack snälla rara!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 17:50:02
Postat av: Lotta

Skulle nog passa August perfekt. :)
Hittade den på Amazon, rätt dyr dock i mina ögon i alla fall. :)

http://www.amazon.com/Bo-Boo-Wallpaper-Katsuji-Wakisaka/dp/B007V9977U/ref=sr_1_7?ie=UTF8&qid=1378312961&sr=8-7&keywords=bo+boo

2013-09-04 @ 18:51:50
Postat av: Lotta

http://www.allmodern.com/Marimekko-Bo-Boo-Wallpaper-by-Katsuji-Wakisaka-13025-MKK1029.html

Här med... :)

Svar: Jag kan ju inte ha letat alls! Gud så hjälpsamt & snällt! Tack! Jag tror vi kommer klicka hem oavsett pris ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 18:54:59
Postat av: Josefine

Den var riktigt häftig!

Svar: Ja jag blev tokkär! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 20:31:50
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: Amanda

Den var ju riktigt läcker!!:-)

Svar: Visst är den? :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-04 @ 21:50:36
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: emma sofie

Samma här! Min stora pojke älskar allt med bilar och det är ingenting vi har tvingat på honom.

Svar: Underbart som sagt att de väljer intressen själva! Jag har då inte lekt med bilar en endaste gång med August, även om vi haft dom liggandes här hemma, så är det nog det tråkigaste jag vet ;) haha. Så detta är verkligen självvalt. Love it!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-05 @ 08:25:33
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Lotta

Gissar att det blir en kille som blir glad framöver... :)

Svar: Ja jag tror också det ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-05 @ 08:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0