Söndag

Herreminget vad trött jag är.
August är gnällig & klängig deluxe & jag förstår inte vad som är fel..
Det är inte tänder, han har inte feber, han är inte förkyld..
Kan det vara det där jäkla örat igen?
Är det allergier?
Eller är han bara SÅ himla trött efter allt resande?
Näe jag vet inte..
Vi tar det väääldigt lugnt, håller oss hemma mestadels & hoppas att det kommer göra susen.
Stackars lillkorven.
 
 
Jag & min lilla apa i NYC för några veckor sedan <3
 
Hoppas ni har en fin söndag kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag skulle gissa på att det beror på att ni rest mycket (som inneburit en massa stimulans och intryck). För små barn kan det lätt bli "för mycket", vilket kan resultera i att barnet får svårt att komma till ro, blir klängigt osv.

Så det kommer med all säkerhet att släppa när ni varit hemma i vardagen ett tag och han hunnit smälta allt :)

Svar: Ja det måste ju vara så! Och allergier tydligen. Det är något pollen kiddot reagerar på här tyvärr. Clarityn hjälpte en himla massa.. Lillkorven! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-15 @ 15:40:48
Postat av: Mammi

Älskar dina försök att komma ihåg svenska uttryck- herreminget???? Det ska va herreminje! Hörs snart, kram❤

Svar: Fast det var ju med avsikt denna gången ;) <3 KRAM mami
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-15 @ 16:24:47
Postat av: Erika

Har aldrig hört uttrycket herreminje.....

Svar: haha inte? :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-15 @ 16:55:31
URL: http://eriikasworld.blogspot.se/
Postat av: Anna

Fast jag brukar också säga "herreminget" (förvisso medveten om att det "ska" vara "herreminje").

Svar: Samma här ;) Tycker det låter roligare, hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-15 @ 18:50:37
Postat av: Dixie

Hoppas hoppas det inte är öronen igen :(
Jag har säkert skrivit det förut men; för varje dag som går blir jag mer övertygad om att "man får det man får" med sina barn. Är så sjukt uppenbart med sömnen tex; E sover hur bra som helst och A vaknar med 2-3h mellanrum dygnet runt. För det är sån han är. Inte direkt optimalt om man gillar djupsömn ;)
Sen har man ju sina dagar själv också. Med E kunde jag många ggr komma på mig själv med att förvänta mig att hon skulle äta lika mycket varje dag, sova lika mycket, vara på samma humör etc. Det är ju ingen, såklart. Vissa dagar är man sur utan att veta varför liksom haha
Vet inte vart jag vill komma annat än att jag förstår din oro iom att det varit så mycket med A men samtidigt ge dig lite idéer som gör vägen till ditt glada barn lite lättare och kke att du inet tänker så mycket på det.
Långt, som vanligt :D
Kram! (hade innan bloggen entillskrutt, min nya blogg är OPEN :) )

Svar: Älskar när du skriver så mycket :) Kul att bloggen är uppe igen & det är så fint att få en annan syn på tillvaron från en annan mamma :)
KRAM på dig vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-15 @ 23:34:49
URL: http://www.enlitenutflykt.com
Postat av: Anna

Aha, vad skönt att ni kommit på vad det är - även om det ju är jättetråkigt att han är allergisk såklart. Men oftast är ju ovissheten det värsta.

Svar: Ja verkligen! Nu vet vi iallafall hur vi kan milda hans trötthet vilket är helt otroligt skönt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-16 @ 21:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0