Svenska böcker i grönt paket

I Lördags då postbilen kom åkandes mot vårt hus, såg jag ett grönt paket i framrutan.
Gröna paket betyder Sverige & jag hoppades att det kanske var till oss.
Och till min stora glädje var det så!
Det var August älskade Mommo & Moffa som skickade ett lass med underbara svenska böcker.
En Mamma Mu-målarbok fick han också.
Och den har vi målat i heeela dagen.
August älskar att måla just nu & står på tårna & ropar "please please" då han försöker nå dom uppe på hyllan.
(ni som följer mig på instagram vet ju att det lätt blir färg på väggen om de finns tillgängliga i lillkorvshöjd, haha)
Godingen!
 
 
 
 
Otroligt uppskattat!
Min mamma hade den roligaste Mamma Mu & kråkan-rösten då hon läste för oss när vi var små.
Jag älskade verkligen de böckerna!
Dags att föra vidare traditionen att läsa om denna tokiga kossa innan läggdags till min älskade skatt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint! Haha älskar att läsa Mamma Mu högt "Men muuuuuuu krååkaaaan", brukar göra en ganska mörk och långsam röst :) Kan du inte göra ett litet inlägg med August favorit amerikanska böcker? Letar efter böcker till en liten kille i Augusts ålder :)

Svar: Jaaa precis så läser jag med! :) För så läste min mamma ;) Och kråkan är nasal & pratar snabbt. hehe. Älskar mamma mu! Jag ska absolut göra ett inlägg med mina favvisar. Tror det finns någonstans men kan inte hitta.. Lite snabbt så älskar jag "how do dinosaurs-serien" Dr. Seuss, Tickle monster & allt med Nancy Tillman :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-02 @ 09:41:03
Postat av: 2-barns-mamman

Så roligt att få paket! Och mamma mu som är så rolig :)

Svar: Jaa jag älskar paket OCH Mamma Mu :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-02 @ 13:29:49
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Anna m Ludde och bullarna

Vilken lycka! Och Mamma Mu är ju bara bäst. :) Längtar tills Ludvig blir intresserad av böcker!

Svar: jaa eller hur? :) Love it! Jag läser högt för August då han leker & ibland vill han inte lyssna, men ibland sätter han sig bredvid & vill läsa i nästan en timme, så jag kör bara på ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-02 @ 16:03:52
URL: http://annatotti.se
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

vilket underbart paket ni fick. förstår att det var uppskattat! :)

Svar: Ja så himla fint av mina föräldrar! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-02 @ 19:40:18
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Nina

Mysigt med paket från Sverige! Perfekt att läsa för August på svenska! Säger han många svenska ord? Har för mig du skrev en hel del svenska ord i inlägget om hans pratande. Kul, för jag kan tänka mig att det ändå är svårt att prata mycket svenska när det alltid, alltid är engelska runt omkring en :)

Svar: Ja han säger massor med svenska ord! :) Fler svenska än engelska. Till mammans glädje ;) Pappan är väldigt förvirrad, haha!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-02 @ 19:51:27
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Anna

Precis! haha. Tack! Dr Seuss är ju bara för bra, Nancy Tillman ska jag kolla in :)

Svar: Ja de böckerna är SÅ roliga! :) Nancy Tillman skriver otroligt vackert om kärleken til sitt barn. Jag tycker alltid det passar :) Föräldrarna blir väldigt glada!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-03 @ 09:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0