Normalt?

Fick en kommentar från kära mammi angående bilden på lillmagen om att nu måste jag väl ha gått upp lite i vikt.
NOPE.
Jag har gått ner ytterligare ett kilo?!
Det finns inte en enda logisk förklaring hur det kunnat gå till.
Jag äter HELA TIDEN.
Och inte äter jag bara några salladsblad, utan bröd med ost, yogurt, flingor, frukt osv.
Varannan timme minst!
Är detta normalt?
Jag läser överallt att "man ska inte äta för två än" & att man "inte ska öka matintaget förrän vecka 13".
Men tjena mittbena.
Jag äter absolut inte som jag gjorde innan kan jag ju säga.
Skulle jag göra det, skulle jag svälta ihjäl.

Alla andra gravida/mammor där ute, är detta något som känns igen?!

Kommentarer
Postat av: hannah

Nu är ju inte jag mamma eller gravid men jag tänker svara ändå. Har lite andra tankar. Jag tänker att du gör av med mer energi nu. Inget konstigt egentligen. Det sker massa främmande processer i kroppen på dig vilket gör att du behöver energi - du äter mer, samtidigt som det du äter förmodligen inte räcker till. Du känner att du vill sova hela tiden och antagligen så är det du behöver just nu men i och med att du är uppe och flänger ändå (vilket jag förstår att du måste) gör du av med mycket mer energi än du får i dig. :)



Jag tycker inte du ska jämföra dig med andra heller för alla reagerar olika på olika grejer.



Kram!

2011-08-10 @ 14:52:49
URL: http://gingertea.blogg.se/
Postat av: Annso

Nu är jag varken gravid eller har varit fast jag tycker att det säger sigsjälvt att man inte ska äta för två, barnet i magen behöver självklart näring och det får den genom din mat men du ska inte behöva äta dubbelt så mycket eftersom det är ett litet knytte som inte behöver "äta" lika mycket som du ännu.

Har också hört att man INTE ska äta för två och jag tror att om man börjar vräka i sig mat så är det kanske svårare att tappa kilona sen när man väl fött ungen. Men självklart ska man äta om man faktiskt är hungrig.

2011-08-10 @ 21:20:27
Postat av: jen

Anledningen kan va att du ökar förbränningen genom att äta mer + att du har en bebis i magen som suger åt sej näring också, dvs - allt du får i dej går inte enbart till dej längre ju ;) *



kram!

2011-08-15 @ 09:50:38
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Jessica Lönnstam

Jenny, jag gick ner 14 kg under min graviditet.. Och jag åt mer än någonsin när jag var gravid. Vi fick gå på ett extra ultraljud för dom var nervösa över att Alicia inte växte som hon skulle i magen eftersom jag gick ner i vikt istället för upp. Men allting såg så bra ut så. Kan faktiskt inte svara på varför jag gick ner i vikt heller, men det är absolut ingen fara, och det kan dom ju lätt kolla åt er om ni går på ultraljud såpass ofta :)

2011-08-28 @ 13:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0