Zenikichi

Jag trodde att jag var en superb detektiv igar.
Andrew hade bokat bord pa en restaurang jag velat ga till lange enligt honom & jag borjade saklart genast googla dom jag hade i huvudet.
Detta blev en ganska effektiv sysselsattning under eftermiddagen & jag kom pa 3 stycken, kollade menyer & mestamde vad jag kunde tanka mig ata.
Men jag hade FEEEEL!
Vi gick till den undangomda & valomtalade japanska restaurangen Zenikichi, har i Williamsburg.
Hade helt glomt bort det stallet.
Mest troligt eftersom det ar helt undangomt!

Ni maste klicka pa websiten & kolla in stallet!
Detta ar ingen vanlig restaurang inte.
Bambu ar huvudinredningsmaterialet & vackert stengolv.
Alla sallskap sitter i sitt egna lilla "rum" & man drar for en bambupersienn sa det blir privat.
Dock kan man glimta dom andra genom sma minifonster osv sa det kandes inte alls instangt!
Man har en liten plinga pa bordet sa nar man vill nagot plingar man pa kyparen.
Intressant koncept!
Vi tog smakmenyn & at allt fran ostron, anka & val, till pumpabrod & sparris i sesamfrosas.
MUMS. Men magen ar arg idag.
Fast det far den inte vara sa lange till for idag kommer LILLEBROR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0