Ibland vill jag inte

jobba.
Inte alls.
Inte ens liite.
Just nu vill jag ha semester!
Resa.
Ligga pa en schysst strand & bara steka i en vecka,
Eller 2 veckor. Eller 3.

Mitt liv var ju ganska "kaotiskt" innan jag akte till USA & det var inte en lugn stund i kroppen, sen nar jag kom hit var allt nytt & en hel livs-stilsforandring, sen traffade jag Andrew (=kaos i hjarnan), sen kom jag inte hem forra julen & det krossade mitt hjarta, firade jul med Andrews familj istallet vilket var sjukt konstigt men skont, borjade kolla pa lagenhet med Andrew + att vi pratade att gifta oss (=GALET KAOS i hjarnan), beratta for familjen att jag inte kommer hem var inte heller enkelt, borja helvetet med GreenCard ansokningarna.
Sen gifte vi oss & sen borjade det bli sa hemskt jobbigt att inte kunna vara med min man varje dag & pendla varje helg att jag holl pa att ga under.
Vi flyttade, vi var nygifta, jag skulle snart sluta jobba i New Canaan & aka hem pa semester i Sverige.
Med flyg bokade & en superglad Jenny, fick jag reda pa att det inte blir nagot Sverige for vi har Green Card intervju 4 dagar efter utflygning.
Gar inte att flytta/boka om tiden.
Jag grinar nog i en vecka. Konstant.
Missar lillebrors student & ar heldeppig.
Bestammer mig for att fortsatta jobba deltid i New Canaan.
Vet inte vad jag ska ta mig till med livet, samtidigt som vi far mitt Green Card pa rekordtid.
Sen fortsatte sommaren.
Vi blev firade med fina fester pa olika stallen i USA.
Jag borjade soka jobb & flyttade hit pa heltid vilket var Underbart!
Fick jobb & borjade jobba.
Fick besok av lillebror, mamma, pappa osv..
Livet har bara trillat pa.
Sjukt mycket har hant.
Inte en lugn stund i kroppen en langre tid kanslomassigt.

Jag behover semester.

Kommentarer
Postat av: mammi

Visst är det ett kaotiskt liv, men det är ett liv och du lever det här och nu. Glöm aldrig det, det finns sååå många som inte gör nånting, bara stänger av, existerar men inte lever.

Snart kommer du hem, galet mycket känslor men ändå, du kommer hem.

Kram mamma

2010-11-15 @ 14:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0