Plump Dumpling

I New York finns det massor med fantastisk kinesisk mat.
Bästa restaurangerna är självklart i China Town, ofta lite gömda & dolda.
Så jag förstår om man känner sig lite vilsen när man väl går runt där & gärna skippar att hoppa in på random ställe för en lunch.
Kinamat har alltid skrämt mig lite, men sedan jag flyttade hit är det en av mina favoriter!
(Jag vet att jag skriver att alla olika nationaliteter i mat är min favorit..)
Iallafall.
I East Village finns det en restaurang som heter Plump Dumpling.







Ligger på 2nd Avenue & 11th Street.
Den ser inte mycket ut för världen & den är inte för middagar.
Men en lunch är den perfekt för.
Här får du 2 lunch för ungefär $10! (Cash only!)
Och maten är fantastisk!

Vi beställer alltid Hot & Sour soup. Soppa eller dryck ingår i lunch-specialen.
General Tsao chicken eller Sesame chicken.
Beef Lo Mein eller någon Fried Rice är inte heller fel.
Och självklart pork dumplings! Eller om man vill ha vegetariska, eller med räkor osv så finns det självklart också!
Jag tvekar på att något inte smakar bra!
Beställ massa olika & plocka av varandra, det är det bästa! Enligt mig.. :)

Åh vad hungrig jag blev på lunch nu!
Och klockan är bara 9..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0