Måndagstrött

Hur underligt det är med denna måndagströttheten.
Trots att jag varit hemma i 3 dagar & haft det bra & dessutom känner mig lite uttråkad av att vara hemma, så är jag supermegatrött på måndagsmorgonen.
Det gäspas & suckas & pustas.
Fast egentligen är jag inte så hemskt trött som jag nästan övertalar mig själv att vara.
Seg är jag. Men det går ju över efter 5 minuter uppe + kaffe.
Och jag tycker ju om att cykla till jobbet (om det inte är helvetesväder) & även att jobba (lillbebis får hemskt gärna välja att sova & inte skrika dock)

Hur som helst, så känns det som att vi övertalar oss själva att vara mer trötta än vad vi är ibland.
Måndag är en sån där negativ dag.
Man borde kanske piffa upp måndagarna & göra något kul då istället.
Eller äta speciell mat på kvällen & se en ny film, eller bowla.
Något som gör måndagen lite extra kul, så man uppskattar den & inte bävar inför den.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Bra tänkt där, gumman!

2011-01-11 @ 09:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0