Jag är infekterad

Inatt när jag vaknade av akutkissnödighet #3, så kändes det som att jag hade en tennisboll i halsen.
Den var helt igensvullen.
Jag drack en massa vatten, svor över alla förkylda människor som kan ha spridit baciller till mig & hoppades att det bara var uttorkning.
Nu när jag är uppe så inser jag att halsen är verkligen svullen & jag har mest troligt påbörjat en superkul förkylning.
BRÖÖÖÖÖL vad trist.
Jag som äter så mycket frukt & dricker så mycket vatten. Och klär mig bra.
Men nehejdå.
Här ska jag gå & bli tjock i halsen ändå.
Oh well.
Det är ju bara en förkylning. Man har ju liksom gått igenom det förut.

Nu ska jag kolla vad en väldigt glad & över-entuseastisk Mally gör i trädgården.
Antar att det är något han inte bör göra.
Som tex gräva ett stort hål.
Eller äta pinnar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men tog inte du flunsavaccin?

2011-11-09 @ 17:40:06
Postat av: hannah

Jag har också tennisboll i halsen. :( Skönt å veta att det kanske bara är mitt osunda leverne som har gett mig skiten, utan att det faktiskt är förkylningstider.

2011-11-09 @ 18:02:08
URL: http://gingertea.blogg.se/
Postat av: Annso

ÅH jag hatar förkylningar. Jag stannade hemma från en föreläsning för att jag vet att cirka 20% i klassen har tokont i halsen, jag tänker inte bli sjuk lagom till min toktrevliga helg som väntar.

Folk med massa baciller borde vara inlåsta. :P Så nu får du gå och låsa in dig damen. ;D

2011-11-09 @ 18:05:24
URL: http://sjusorger.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hanna - Jo men influensa & förkylning är ju inte samma sak.. Så flunsan får jag nog inte. Men en förkylning kan jag inte göra något åt tyvärr.



Hannah - Ja alla är sjuka. Folk runt mig trillar som pinnar just nu.



Annso - Jaa jag borde inte vara ute & ränna/jobba & smitta andra. Men nu gör jag det ändå, haha :)

2011-11-10 @ 13:02:19
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0