Ledsamt

Jag är meddlem i ett gravid-forum på min iPhone.
Himla bra är det & alla "Mars-mammor" är så himla fina, söta & peppande.
Det trillar in tips, egna erfarenheter & funderingar från vänliga, hjälpsamma preggon.
Men nyss trillade jag över en lååång konversation som gjorde mig så ledsen att jag måste skriva om det här.
Ämnet var "Att slå sina barn".
Bara där kände jag mig helt matt i kroppen.
Började läsa alla inlägg & svar.
Inser att ungefär 90% av alla tycker det är helt okej med smisk & slå på fingrarna.
Ungefär hälften tycker det är okej att använda sig av medel såsom en träslev eller ett bälte när man agar barnen.
FY FAN.
Så jävla idiotiskt.
Dom säger att det inger respekt & det är bra för barnen?!
Det gör mig så himla ledsen att jag ver inte vart jag ska ta vägen.

Att slå någon. Ett BARN, är aldrig en lösning.
Det är bara ett tecken på att man uppenbarligen inte kan behärska sig & lösa problem utan våld.

HUR kan man slå sitt eget barn?

Kommentarer
Postat av: mammi

Jaadu, vad ska man säga? Att föräldrar vill slå sina barn och sedan tro att dom ska få deras förtroende är ju helt absurt. Små barn som inget förstår, HUR ska dom förstå att föräldrarna älskar dom när dom gör ONT? Jobbigt det där men troligen har dom själva blivit slagna och tycker att det är okej nun är dom blivit vuxna, inte vet jag men jag blev tvärtom jag.Kram

2011-10-18 @ 19:15:05
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Anna J

Vissa människor borde verkligen inte bli föräldrar. Att slå någon ger absolut inte respekt! Att använda rädsla som ett verktyg i uppfostran är aldrig en bra idé...

2011-10-18 @ 20:56:13
Postat av: Hanna

Det finns inget som gör mig så förbannad och ledsen som när jag läser om människor som misshandlar barn och djur! Dom är ju totalt försvarslösa?!! Dessa människor har problem med sig själva och låter det istället gå ut över barn eller djur! Fegt!

2011-10-18 @ 22:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0