Så trååååkiigt!

Fick nyss inside info om att IKEA slutat sälja alla matvaror som inte är IKEA-märkta.
BUUU!
Detta betyder att Marabou, Ahlgrens bilar, Leksandsknäcke, präst-ost, skorpor, kanelgifflar & allt annat göttigt inte kommer finnas tillgängligt längre.
Så jäkla ledsamt!
Nu när jag bor så nära & allt.
SUCK.

Hoppas innerligt att Sockerbit kommer skaffa ett fint förråd med Svenska varor.
Inte för att jag har ett sug efter svenska matvaror hela tiden, men när det väl sätter in, är det himla härligt att inte behöva vänta 2 veckor på ett paket hemifrån.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det är jättetråkigt, speciellt för dej och alla andra som bor utomlands och haft IKEA som "matvaruaffär". Men jag lovar deras eget märke oxå har mycke goa, smaskiga saker i sitt sortiment. (herregud, reklam på låg nivå här eller??) :D

Ha det så himla bra hemma i Svea-riket. :)

2011-10-05 @ 16:27:27
URL: http://lurvaandthecity.blogg.se/
Postat av: Jenny

Magdalena - Hahah, ja det kanske är gott, men det är inte som Marabou! ;) Det är svårt att slå. Och tyvärr har dom ju inte "kopior" på Ahlgrens bilar, delicato bollar, knäckebröd & annat här. Jag saknar inte sylt, saft & det som finns från det egna varumärket tyvärr. Och mycket är amerikaniserat & tillverkat i andra länder.. Lite trist. Jag fyller på nu när jag kommer hem :)

2011-10-05 @ 17:17:13
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0